Permalänk
Skrivet av pv2b:

Är det datorn som gör att det blir varmt att sitta i rummet då? Eller blir det varmt bara av din egen kroppsvärme?

Jag förstår att du bara har plats för din "datorhörna" i garderoben, d.v.s. där du har plats för dig själv, tangentbord, mus, bildskärm, och annat, men skulle det gå att ställa själva datorn utanför och bara köra med långa sladdar för USB och bildskärm? Då slipper du ens generera värmen inuti garderoben.

Tja!

Helt rätt, det blir rena bastun pga datorn. Tänkte på just den lösningen med att flytta ut datorn, men det blir lite mycket (långa) kablar 🙂

Kommer bli perfekt när AC:n kommer så länge det inte blir kondens. 😝

Planen är att ha AC:n i en hörna (nästan jämte datorn) på grund av att fönstret för varmluftsslangen är på den sidan. 👍

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Tja!

Helt rätt, det blir rena bastun pga datorn. Tänkte på just den lösningen med att flytta ut datorn, men det blir lite mycket (långa) kablar 🙂

Kommer bli perfekt när AC:n kommer så länge det inte blir kondens. 😝

Planen är att ha AC:n i en hörna (nästan jämte datorn) på grund av att fönstret för varmluftsslangen är på den sidan. 👍

kondens kommer det garanterat bli i ac´n men som sagt inte speciellt troligt att du kommer få några problem med det om du inte har extremt fuktigt inne.

som sagt min har gått utan dräneringen i över 3 veckor fortfarande inte behövt tömma. och när jag testade med slang så öste den ur sig typ 10l/dugn.

så de förångar det minst lika fort som det bildas om det är en bra konstruktion.

och skulle det bli fullt så lär den garanterat slå ifrån med ett larm att du ska tömma den även om det troligen inte är så troligt men du behöver nog inte va orolig arr du ska komma in till en sjö på golvet en morgon troligen större risk om du har dreneringen kopplad ner i en hink att det rinner över.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows