Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Matheeeew:

Fantastisk hjälp som vanligt, tack för det! Då känns det som ett givet val att köpa Base-versionen. Det man behöver fundera på nu är om man ska vänta på PS5-uppgraderade versioner av spel (som kanske eller kanske inte kommer) eller lira dem direkt. Det hade ju varit lite surt att spela igenom The Last of Us i 1080p för att kort efter se det släppas i 4K.

Spela det du känner för mest, alternativt det som redan fått någon form av förbättring till PS5 skulle jag säga.

Just Last of Us tål att spela igenom en gång till. Inget är väl egentligen sagt om 1an och 2an till PS5. Någon form av uppdatering med 60Fps stöd kom till 2an relativt nyligen. Några nya versioner till PS5 har jag inte hört något om själv men rykten om att Last of Us 2 till PC är det enda jag minns. Inget bekräftat, i och med rykte, men studions andra spel, Uncharted 4, har Sony själv avslöjat.

Hade det varit jag hade jag försökt prioritera det jag vill spela. Tiden är begränsad, även om jag också gärna har något spel jag riktigt gillar liggandes till något tillfälle jag verkligen behöver något riktigt bra att sätta tänderna i.

En kanske knepig liknelse men min spel backlog är lite som mitt långsiktiga sparande. Bufferten är dessa spel jag har liggandes när jag behöver något.
Sen är insikten lite att min backlog (som även inkluderar spel jag vill spela om) aldrig kommer hinna spelas igenom. På samma vis är mitt långsiktiga sparande och investerande tänkt att hålla livet ut. Ser dock inte spel som investeringar utan mer mer underhållning.

Permalänk
Inaktiv

Den där länken var ju kalasbra! *sparar undan* Står precis allt man vill veta och hålls väl uppdaterat också ser det ut som.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Sommarrea på PS Store:
https://blog.playstation.com/2021/07/20/the-massive-summer-sa...

Returnal -25%
Demon's Souls -25%
Sackboy -29%
Miles Morales Ultimate -25%

plus flera hundra andra spel.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv

Ny revision av PS5 Digital Edition är av någon anledning 300 gram lättare. Mina misstankar går till att man "optimerat"/snålat på kylningen, lanseringsmodellerna klarar sig trots allt väldigt bra med befintlig kylning. Mer fläkten som kan vara ett bekymmer.

https://www.theverge.com/2021/7/20/22585665/sony-ps5-digital-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Spelar Judgment, började på det för ett tag sedan men när FF7 och R&C släpptes fick de prio, men nu ska jag spela ut det förstnämnda lagom innan uppföljaren, Lost Judgment kommer. Utav alla dessa är FF7 Remake klart den tyngsta titeln men rekommenderar även Judgment starkt även om det inte är något grafiskt mästerverk eller så. Välgjord Yakuza-spinoff med bra story och en förhållandevis billig PS5-release.

Gjorde som du sa och slog till på Judgment! Är 6 timmar in just nu och de blir bara bättre, väldigt positiv överraskad. Så blir att spela ut detta innan Lost Judgment kommer

Därför har jag ett tips till alla som är sugna på uppföljaren, boka på Mediamarkt.

Endast 399:-

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lost-judgment-action-13...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Gjorde som du sa och slog till på Judgment! Är 6 timmar in just nu och de blir bara bättre, väldigt positiv överraskad. Så blir att spela ut detta innan Lost Judgment kommer

Därför har jag ett tips till alla som är sugna på uppföljaren, boka på Mediamarkt.

Endast 399:-

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lost-judgment-action-13...

Oj vad billigt! Tack för tipset. Förbokat och längtar.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Oj vad billigt! Tack för tipset. Förbokat och längtar.

Ah det var riktigt billigt! Det tackar vi för. Nu har vi något att se fram emot i September. Tagga!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima Director's Cut - Iki Island Trailer (PS5)

Släpps 20:e augusti.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Är det bara för mig PS4-spel ser grötiga ut? Har problem med texture popups i GTA 5. Värst är dock BF4 - allt ser extremt lågupplöst ut.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Är det bara för mig PS4-spel ser grötiga ut? Har problem med texture popups i GTA 5. Värst är dock BF4 - allt ser extremt lågupplöst ut.

Spelen blir inte automatiskt bättre för att det kommer ny hårdvara.
GTA5 kommer i PS5-version den 11 november.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Spelen blir inte automatiskt bättre för att det kommer ny hårdvara.
GTA5 kommer i PS5-version den 11 november.

Menade ej heller det (förutom att FPS:en boostas/blir stabilare). Det ser snarare sämre ut på PS5 jämfört med på en PS4.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sötpotatis:

Menade ej heller det (förutom att FPS:en boostas/blir stabilare). Det ser snarare sämre ut på PS5 jämfört med på en PS4.

Samma TV och allt? Och samtidigt i den mån det borde gå?

Borde vara mer eller mindre lika, såvida det inte är HDR som spökar men låter inte som det.
PS5 har lite konstigheter med output. Lite osäker på hur det ser ut idag men tidigare skickades allt ut som HDR-signal oavsett om content hade stöd för det. Men kanske blandat ihop det.

Permalänk
Medlem

Om någon letar efter ps5 , amazon.se har nu några i lager! https://www.amazon.se/gp/product/B08LLZ2CWD

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Om någon letar efter ps5 , amazon.se har nu några i lager! https://www.amazon.se/gp/product/B08LLZ2CWD

köpte precis en till en vän.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Konsolgrävare

Lås upp sex månader med Apple TV+ nu på PS5

Så löser du ut erbjudandet

  1. Leta upp Apple TV App via PS5-konsolens sökfält, eller välj den under Alla appar i Hem för media.

  2. Ladda ner och öppna Apple TV App och följ anvisningarna på skärmen.

  3. Logga in med ditt Apple-ID eller skapa ett Apple-ID om du inte redan har ett.

  4. Få sex gratismånader med Apple TV+.

https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

"Apple TV+ på PS5
Upptäck ännu mer att älska på PS5-konsolen med sex månaders förlängd provperiod1 på Apple TV+."

Lös ut erbjudandet senast den 22 juli 2022 och börja titta på kritikerrosade serier och filmer från Apple Originals. Kolla på favoriter som Ted Lasso med Jason Sudekis, See med Jason Momoa, Dave Bautista och Alfre Woodard eller det hett efterlängtade scifi-dramat Foundation.
https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Fick det inte att fungera dock men kan vara nått att hålla koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Så löser du ut erbjudandet

  1. Leta upp Apple TV App via PS5-konsolens sökfält, eller välj den under Alla appar i Hem för media.

  2. Ladda ner och öppna Apple TV App och följ anvisningarna på skärmen.

  3. Logga in med ditt Apple-ID eller skapa ett Apple-ID om du inte redan har ett.

  4. Få sex gratismånader med Apple TV+.

https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Skrivet av Francesc:

"Apple TV+ på PS5
Upptäck ännu mer att älska på PS5-konsolen med sex månaders förlängd provperiod1 på Apple TV+."

Lös ut erbjudandet senast den 22 juli 2022 och börja titta på kritikerrosade serier och filmer från Apple Originals. Kolla på favoriter som Ted Lasso med Jason Sudekis, See med Jason Momoa, Dave Bautista och Alfre Woodard eller det hett efterlängtade scifi-dramat Foundation.
https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Fick det inte att fungera dock men kan vara nått att hålla koll på.

Perfekt till Ted Lasso season 2. Kan verkligen rekommendera den serien för den som vill ha något roligt och trevligt ist för mörkt och dystert.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Perfekt, inte för att jag nånsin tittar på ATV+ men det var ju lagom till att förra provperioden borde gå ut om nån månad

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Så löser du ut erbjudandet

  1. Leta upp Apple TV App via PS5-konsolens sökfält, eller välj den under Alla appar i Hem för media.

  2. Ladda ner och öppna Apple TV App och följ anvisningarna på skärmen.

  3. Logga in med ditt Apple-ID eller skapa ett Apple-ID om du inte redan har ett.

  4. Få sex gratismånader med Apple TV+.

https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Skrivet av Francesc:

"Apple TV+ på PS5
Upptäck ännu mer att älska på PS5-konsolen med sex månaders förlängd provperiod1 på Apple TV+."

Lös ut erbjudandet senast den 22 juli 2022 och börja titta på kritikerrosade serier och filmer från Apple Originals. Kolla på favoriter som Ted Lasso med Jason Sudekis, See med Jason Momoa, Dave Bautista och Alfre Woodard eller det hett efterlängtade scifi-dramat Foundation.
https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Fick det inte att fungera dock men kan vara nått att hålla koll på.

Kanske är självklart men frågar ändå, det går att använda tjänsten på andra enheter (Shield i mitt fall främst) men att själva registreringen måste ske på en PS5?

Blir lagom till fiberinstallationen typ när som helst. Har även 1 månad Disney+ via Game Pass att plocka ut. Tror det blir att säga upp Netflix igen.

Permalänk
Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Så löser du ut erbjudandet

  1. Leta upp Apple TV App via PS5-konsolens sökfält, eller välj den under Alla appar i Hem för media.

  2. Ladda ner och öppna Apple TV App och följ anvisningarna på skärmen.

  3. Logga in med ditt Apple-ID eller skapa ett Apple-ID om du inte redan har ett.

  4. Få sex gratismånader med Apple TV+.

https://www.playstation.com/sv-se/deals/6-months-trial-apple-...

Fungerar inte för mig, får bara: Kan bara spela/ladda ner den här appen på PS4-systemet. Vad händer? Använder samma PSN-inlogg på PS5 som jag hade på min PS4. Är det det som knasar?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pirpen:

Fungerar inte för mig, får bara: Kan bara spela/ladda ner den här appen på PS4-systemet. Vad händer? Använder samma PSN-inlogg på PS5 som jag hade på min PS4. Är det det som knasar?

Har nog med driftproblem att göra: https://www.sweclockers.com/nyhet/32412-driftstorningar-drabb...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Warus:

Musik och filmer går ju över ganska snabbt, medan ett spel kan fifflas med i flera dagar/månader beroende på titel och hur mycket tid man har.

Är bra att det finns som alternativ "Game as a service" till de som är intresserade. Ju mer valmöjligheter the better it is ☺️👍

Själv köper jag mina spel till PC eller Playstation, så att jag inte behöver stressa över att jag måste spela pga ett pågående abonnemang. Samtidigt som jag inte behöver oroa mig för att spelen försvinner 😋

Några dagar senare, fliken försvann bland alla webbläsarfönster.

Många spel är ren slit och släng kan jag personligen tycka, man spelar igenom kampanjen på ett par timmar och återvänder kanske aldrig. Andra spel slutar man kanske aldrig att spela.

Jo precis, så länge inte Games as a Service ersätter framförallt fysiska spelköp men även digitala köp.

Köper främst spel till PC, GOG föredras men övriga butiker också. Närmaste man kommer till att "äga" spelet på PC. Tror jag köpt 3 spel så här långt till PS5, Demons Souls: Remastered, Dirt 5 och Returnal. Samtliga digitala. Köper fortfarande spel till min Switch men blir troligen mindre när min Steam Deck anländer. Har på tok för mycket att spela där dessutom.

Sedan Game Pass (Ultimate). Kryllar av spel och tidigare så kunde en del finnas på tjänsten i någon enstaka månad. Men idag ligger de kvar länge och spel Microsoft äger ligger tills vidare. Har köpt Yakuza upp till 5an på Steam, dessa ingår i tjänsten men blir att köpa även 6an. Fortfarande i Yakuza 0 så om typ 15 år när jag är klar med 5an i nuvarande takt blir det ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tack för svar!

Jag lyckades ladda ner appen till slut, genom att skriva apple i sökrutan på PS5an. Apple-ID var jag tvungen att använda datorn till. Fyllde i alla uppgifter och kolla på PS5an och då var jag inloggad. Kan dock bara välja en provperiod på 7 dagar för apple-tv+, så våga inte klicka i den rutan. Var väljer man provperiod på 6 mån.?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Tack för svar!

Jag lyckades ladda ner appen till slut, genom att skriva apple i sökrutan på PS5an. Apple-ID var jag tvungen att använda datorn till. Fyllde i alla uppgifter och kolla på PS5an och då var jag inloggad. Kan dock bara välja en provperiod på 7 dagar för apple-tv+, så våga inte klicka i den rutan. Var väljer man provperiod på 6 mån.?

Undrar också, får bara upp en veckas provperiod. :/

Edit: Nu fick jag det att fungera, uppdaterade ATV+ och sen funkade det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Undrar också, får bara upp en veckas provperiod. :/

Edit: Nu fick jag det att fungera, uppdaterade ATV+ och sen funkade det.

Samma här, ATV behövde uppdateras. Nu funkar det, tack!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Konsolgrävare

Current gen only! Hoppas på ögongodis deluxe!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Shadow of the Tomb Raider Update 2.01 Patch Notes

Version 2.01

  • Support for 4K at high frame rate on PlayStation 5 in high resolution mode

4k 60 FPS till Shadow of the Tomb Raider!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Är det sant !? Amazon.se har fortfarande ps5 på lager att beställa, har hela Sverige skaffat ps5?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Version 2.01

  • Support for 4K at high frame rate on PlayStation 5 in high resolution mode

4k 60 FPS till Shadow of the Tomb Raider!

Detta kom verkligen från ingenstans!?
Hade tänkt börja köra det i 1080p 60fps efter FF7 Remake.

Det lönar sig att skjuta upp spel 😬