Problem med Frakt med hyrd utrustning

Permalänk
Medlem

Problem med Frakt med hyrd utrustning

Tjenare

Var in en sväng på kontoret under semestern och såg att en utrustning vi har haft på hyra hade kommit tillbaks till oss.

Skickades till Australien i början av Juli, alla papper som krävs skickades med , bevis på att det är en låne utrustning tex så vi inte behöver betala massa tull osv osv.
Inte första gången vi skickar grejer dit så alla adresser och papper stämmer

Inte hört ett knyst från någon o nu står den här hos oss igen.
Ringde såklart o gnällde på TnT, de visste inte vad som hade hänt och skulle undersöka vad som gått galet, den har bland annat suttit fast i Singapore i typ 2 veckor, sen åkt vidare till Australien, och där efter helt plötsligt skickats tillbaks till sverige.

Jag nämnde till hon i supporten att vi betalar hyra och vem ska stå för det kalaset när det kommer behövas ca en månad till innan den landar i Australien igen, hon sa bara att de skulle undersöka vidare

Har försökt att googla mig fram vad som gäller om man hyr utrustning men att frakt bolaget klantar bort paketet osv men hittar inget. Är det vi som kommer behöva betala den extra hyran eller är det TnT som får stå sitt kast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

Tjenare

Var in en sväng på kontoret under semestern och såg att en utrustning vi har haft på hyra hade kommit tillbaks till oss.

Skickades till Australien i början av Juli, alla papper som krävs skickades med , bevis på att det är en låne utrustning tex så vi inte behöver betala massa tull osv osv.
Inte första gången vi skickar grejer dit så alla adresser och papper stämmer

Inte hört ett knyst från någon o nu står den här hos oss igen.
Ringde såklart o gnällde på TnT, de visste inte vad som hade hänt och skulle undersöka vad som gått galet, den har bland annat suttit fast i Singapore i typ 2 veckor, sen åkt vidare till Australien, och där efter helt plötsligt skickats tillbaks till sverige.

Jag nämnde till hon i supporten att vi betalar hyra och vem ska stå för det kalaset när det kommer behövas ca en månad till innan den landar i Australien igen, hon sa bara att de skulle undersöka vidare

Har försökt att googla mig fram vad som gäller om man hyr utrustning men att frakt bolaget klantar bort paketet osv men hittar inget. Är det vi som kommer behöva betala den extra hyran eller är det TnT som får stå sitt kast?

Jag tänker mig att det lär bero på villkoren för själva frakttjänsten samt eventuella försäkringar.
(Samt då vad som faktiskt hänt och vems fel det var...)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hyra från australien!
Låter som det skulle vara nåt väldigt speciellt som det betalats många nollor för!

Skulle vara intressant att få reda på vad det är för nåt eller i alla fall nästan vad det är om du ej vill säga till 100%.
Och ungefär hur mycket skulle den där extra månaden i hyra gå på?
Misstänker att det kommer krävas ett jävla bråkande=väldigt många timmar för att få dom att ens börja fundera på att stå för några fioler alls.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Hyra från australien!
Låter som det skulle vara nåt väldigt speciellt som det betalats många nollor för!

Skulle vara intressant att få reda på vad det är för nåt eller i alla fall nästan vad det är om du ej vill säga till 100%.
Och ungefär hur mycket skulle den där extra månaden i hyra gå på?
Misstänker att det kommer krävas ett jävla bråkande=väldigt många timmar för att få dom att ens börja fundera på att stå för några fioler alls.

Är en Transient Elektromagnetisk ( TEM ) mottagare som vi använder oss utav för diverse mätningar främst inom prospektering 🙂

Vet inte exakta priset för hyran men liknande utrustning vi brukar hyra kan kosta ca 6000kr per dygn