Permalänk
Medlem

SweClockers klanen verkar vara död?

Jag skapade nu en community som heter SweClockers S22, invite only.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

SweClockers klanen verkar vara död?

Jag skapade nu en community som heter SweClockers S22, invite only.

Jag skulle fråga dig men taggade fel. Jag skapade en som heter Swec22 i börjar på säsongen. Var dock bara en som gick med. Så kanske var intresset inte så stort?

Permalänk

Kör enbart HC men om någon vill lspela så kan ni adda Lellebror#2726
Kämpar just nu med en GoD dh och försöker ta gr 117 men får dåligt med gear. wwrend barb och en crusader finns i stallet också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Tänkte bumpa tråden och se ifall det finns något intresse av att spela Diablo 3.

om ni vill så kan ni adda Majsmannen#2114

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Väntar till säsong 23, då blir det nog mer spel.

Permalänk
Medlem

Är det fler än mig som har problem med att lira nya firebird? är så otroligt laggit har kollar allt men kan inte hitta vad som kan orsaka det.

kollat ping ligger runt 50ms har tagit av all area damage och det är bara nya firebird som beter sig så.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

ikväll startar nya säsongen så då kommer jag sitta och spela men känns som denna säsong har dom satsa på att folk ska spela mycket solo med medhjälpare.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

ikväll startar nya säsongen så då kommer jag sitta och spela men känns som denna säsong har dom satsa på att folk ska spela mycket solo med medhjälpare.

Är det något speciellt du tänker på ang solo?
Jag startade D2 igår efter 18års uppehåll och blev lite sugen på att prova D3 igen också. Undrar om det är värt att hoppa på den nya säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

ikväll startar nya säsongen så då kommer jag sitta och spela men känns som denna säsong har dom satsa på att folk ska spela mycket solo med medhjälpare.

Jag har inte kikat så mycket på vad som gäller denna säsongen. Var det någon säsongsbuff eller var det mest fokus på att man kan geara upp sin follower med fler saker? Det låter ju lite häftigt men kanske inte tillför så mycket nytt till spelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag har inte kikat så mycket på vad som gäller denna säsongen. Var det någon säsongsbuff eller var det mest fokus på att man kan geara upp sin follower med fler saker? Det låter ju lite häftigt men kanske inte tillför så mycket nytt till spelandet.

Denna säsong bygger på att geara sin follower då man får bonus på det som den har på sig men alla saker går inte att ha på dom.

https://eu.diablo3.com/en-gb/blog/23647866/season-23-%7C-the-...

Dessutom så blir det olika leaderboards för olika setitems

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Denna säsong bygger på att geara sin follower då man får bonus på det som den har på sig men alla saker går inte att ha på dom.

https://eu.diablo3.com/en-gb/blog/23647866/season-23-%7C-the-...

Dessutom så blir det olika leaderboards för olika setitems

Det får bli till att testa säsongen iaf lite. Får väl se om jag lyckas göra lite plats för en ny gubbe, ska försöka att bara spara primals och legacy items offseason så att det blir plats över för saker.

Permalänk
Medlem

lvl 45 nu, det blev en ny gubbe ändå. Hur går det för er då?

Permalänk
Medlem

Nyss blivit L70 med en DH och skaffat 4 av 6 setdelar. Blir dock klent med spel pga jobb och barn 😁

Permalänk
Medlem

Paragon 1045, WW-Rend barbar

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat så flitigt men jag har lyckats ta GR 75 med lite frenzy gear på barben. Jag har inte gjort season quest men samtidigt känner jag ingen rush heller för jag har kört ww barb i så många säsonger så det är kul att lalla runt lite och testa lite olika byggen efter vad jag hittar.

2 primals so far, båda var skit.

Permalänk

Vill någon styra upp nå gibb i veckan eller till helgen?

Majsmannen#2114 - adda mig om ni vill spela för att ha kul!

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majsmannenn:

Vill någon styra upp nå gibb i veckan eller till helgen?

Majsmannen#2114 - adda mig om ni vill spela för att ha kul!

Tack för paragonboosten häromdagen

Permalänk
Medlem

Tog GR95 idag men min Frenzy barb med non ancient vapen.
Inte långt från leaderboard nu, det började på GR100 senast jag kika för savage set men det lär väl växa fortare än jag hittar gear men vi får väl se.

Permalänk

"Bump"
Spelar någon i nuvarande säsong dvs säsong 24?

Ifall någon är sugen på att spela så tveka inte att höra av er till mig, kan eventuellt boosta i värsta fall, nivån på spelare jag söker att spela med spelar ingen roll, jag spelar bara för nöjets skull.

Skriv till mig på Sweclockers eller lägg till mig på battlenet Majsmannen#2114

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majsmannenn:

"Bump"
Spelar någon i nuvarande säsong dvs säsong 24?

Ifall någon är sugen på att spela så tveka inte att höra av er till mig, kan eventuellt boosta i värsta fall, nivån på spelare jag söker att spela med spelar ingen roll, jag spelar bara för nöjets skull.

Skriv till mig på Sweclockers eller lägg till mig på battlenet Majsmannen#2114

Kunde vara kul att skaffa de nya etheraels transmogrify grejerna för att ha på kontot, sugen på att hjälpa till med detta? Finns bra guider men poängen är att låsa ett game på nivå 12, sen kör man T6 eller liknande och hoppas på tur med dropsen. Grejen är att man ju måste göra detta med alla karaktärerna så det kan ju ta en stund:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Kan med köra med någon kör en innas monk paragon 950 ish. Runt 4 miljoner dps.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

Kunde vara kul att skaffa de nya etheraels transmogrify grejerna för att ha på kontot, sugen på att hjälpa till med detta? Finns bra guider men poängen är att låsa ett game på nivå 12, sen kör man T6 eller liknande och hoppas på tur med dropsen. Grejen är att man ju måste göra detta med alla karaktärerna så det kan ju ta en stund:)

Är själv inte så sugen på lowlevel farming, utan kör exklusivt maxlvl farm , om du vill köra maxlvl farming nångång så hojta till bara

Palusa, vad är din battletag ? vi skulle kunna styra upp något, vill själv levla en monk så behöver lite gear

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majsmannenn:

Är själv inte så sugen på lowlevel farming, utan kör exklusivt maxlvl farm , om du vill köra maxlvl farming nångång så hojta till bara

Palusa, vad är din battletag ? vi skulle kunna styra upp något, vill själv levla en monk så behöver lite gear

Blir för jobbigt att dra upp 7 chars till maxlevel men ni får ha det så kul 🙂

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Blir för jobbigt att dra upp 7 chars till maxlevel men ni får ha det så kul 🙂

Så svårt är det inte att dra upp 7 gubbar till 70?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Så svårt är det inte att dra upp 7 gubbar till 70?

Det var inte det jag menade heller. Problemet är att det blir mycket jobbigare att hitta alla etheraels om du är level 70 eftersom dropsen du kan få är ur samtliga loot tables. Dvs kommer det att ta mycket längre tid att hitta alla ethereals eftersom du "smutsar ner" oddsen med att addera en jäkla massa items som du inte vill hitta. Svårt att förklara men det finns som sagt många guider om detta online:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Det var inte det jag menade heller. Problemet är att det blir mycket jobbigare att hitta alla etheraels om du är level 70 eftersom dropsen du kan få är ur samtliga loot tables. Dvs kommer det att ta mycket längre tid att hitta alla ethereals eftersom du "smutsar ner" oddsen med att addera en jäkla massa items som du inte vill hitta. Svårt att förklara men det finns som sagt många guider om detta online:)

Klart att det kan bli svårare själv har jag bara gjort munk, crusader, barb och witchdoctor. Jag har all till munk, necro, witchdoctor och barb har 2 av 3 till crusader så måste göra min någon demonhunter och wizard någon dag får se om det blir till helgen.

Man jag tycker inte det är kul att bara jag paragon efter paragon utan vill göra något mer än det tycker season journyn är kul men för kort då man är klar med den redan första dygnet om man vill har bara en sak och det är att krafta in en sten i något men håller lite på det då jag vet att gör jag detta som kommer jag typ sluta spela sedan för då tycker jag att jag gjort allt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hej!

En snabb fråga bara, jag lirar just nu igenom Diablo 3 som en barbarian på normal mode. Är spelet väldigt enkelt jämfört med typ D2 eller har jag bara hittat gear som gör mig odödlig. Är i akt 3 och tar ingen skada av varken hordes eller bossar..
Jag förstår ju att jag kan byta svårighetsgrad men visst ska det väl ändå vara lite utmanande även på normal?
Jag gör inte så mycket skada med en vanlig sving men snurrvarianten (högerklick) mosar det mesta snabbt.
Blir det jobbigare framöver kanske?

Jag är lvl 38.
Damage 3 226
Toughness 39 237
Recovery 41 381

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Hej!

En snabb fråga bara, jag lirar just nu igenom Diablo 3 som en barbarian på normal mode. Är spelet väldigt enkelt jämfört med typ D2 eller har jag bara hittat gear som gör mig odödlig. Är i akt 3 och tar ingen skada av varken hordes eller bossar..
Jag förstår ju att jag kan byta svårighetsgrad men visst ska det väl ändå vara lite utmanande även på normal?
Jag gör inte så mycket skada med en vanlig sving men snurrvarianten (högerklick) mosar det mesta snabbt.
Blir det jobbigare framöver kanske?

Jag är lvl 38.
Damage 3 226
Toughness 39 237
Recovery 41 381

Med tanke på att spelet har 10(?) svårighetsgrader (innan T7-T16 blir upplåsta) och du spelar på lägsta så måste du nog gå afk för att dö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Med tanke på att spelet har 10(?) svårighetsgrader (innan T7-T16 blir upplåsta) och du spelar på lägsta så måste du nog gå afk för att dö

Som fan, hittade alla svårighetsgrader, trodde på riktigt det bara fanns easy, normal, hard, hell.
Men när ska man progressa i svårighet? Och varför är det upp till en själv. Jag vill bara ha en linjär upplevelse fram till slutet.

För hard står det ju att man ska ha flera items från Reaper of Souls vilket är ett add on jag inte ens äger... vad jag vet.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Svårigheten du spelar på bestämma bara av dig och vad du klarar av. Så testa öka några steg, blir det för svårt så är det bara att sänka.

Visa signatur

Stuff and things!