Helgsnack: Vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem

Prospekteringstekniker , konsult inom privata sektorn

Främst inom mineralprospektering men börjar komma in mer och mer på vatten o miljö/infrastruktur

Permalänk
Medlem

Jag är truckförare på ett e-handels lager för en av de större butikskedjorna i Sverige.

Permalänk
Medlem

Har disputerat i matematik och söker just nu efter en post-doc tjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

Jobbar som bilmekaniker på en Saab verkstad

Ligger den i furulund?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

visste direkt vilken video det var utan att ens klicka länken, tack för dagens skratt xD

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Är superglad då jag efter många års försök precis fått anställning på Öhlins Racing, som säkert många hoj- och bilnördar känner till. Roll som projektledare, men en liten organisation medger förhoppningsvis mer än PowerPoints.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mjukvaruarkitekt och utvecklare backend

Permalänk
Medlem

Systemutvecklare privat sektor. Jobbar med automation av byggnader (styra värme, ventilation, belysning etc) och göra det så "smart" och energieffektivt som möjligt. Civilingenjör i grunden och rätt nöjd med min yrkesroll men sugen på att testa på att jobba på ett mindre företag (100k+ i världen hos min nuvarande arbetsgivare).

Permalänk
Medlem

Affärsutvecklare med ansvar för den nordiska marknaden inom hårdvarubranschen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Servicetekniker på anställningsbeviset men i verkligheten ”multikonstnär” men alla möjliga arbetsuppgifter som t.ex. nätverkstekniker, programmerare, GIS-tekniker, juridik, betongarbetare, montör etc hos kommunalt aktiebolag. Anledningen till variationen är att chefer skickar alla arbetsuppgifter som ingen annan klarar av till min lilla avdelning och tror att vi fixar det automagiskt.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Allt-i-allo inom systemutveckling där fondförvaltning/trading är huvudverksamheten. Blandar on-prem och cloud. Bygger integrationer mot Morningstar och Bloomberg. Involverad i allt från regulatoriska flöden till grafisk design.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tillverkar byggkranar

Permalänk
Medlem

Intressant tråd.

Själv går jag i pension om några år, senaste 10 åren statligt anställd SCB.

Permalänk
Medlem

It-drift på en statlig mineralkoncern. Innan dess mjukvarutestare inom bland annat telekom, medtech och sportodds. Test är kul och svårare än att bara skriva kod!

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Avdelningschef på en ICA-butik

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk
Medlem

Arbestlös sedan några år pga sjukdom, inte så kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Ligger den i furulund?

Precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Vilket genre? were dozens

Genre på VR-spelen? Vet ej, haha. Cook-Out är spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Arbestlös sedan några år pga sjukdom, inte så kul

nepp och ännu värre det går inte få jobb i detta bajsland..

Permalänk
Medlem

Säljer min själ till högstbjudande inom IT-området (också känt som konsult... )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Maskinoperatör inom industrin 10+ år, funderar starkt på att bilda om mig men mina gymnasiebetyg är inte top-notch... tips mottages gärna har IT-Gymnasium i grunden.

Skriv högskoleprovet! Guld värt om man inte fokuserade på betygen i gymnasiet. Man kommer väldigt långt på allmänkunskap!

Sen är ju frågan vad du vill läsa/är intresserad av, utan att veta det så är det svårt att ge tips.

Permalänk

Maskinförare på ett grustag.

Permalänk
Medlem

Automationstekniker

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

40mk4 och 57mk3, marina kanoner.

Permalänk
Medlem

Ambulans- och narkossyster. Kort arbetsvecka, långa arbetspass = åker inte till jobbet så ofta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av King Grub:

Jaså, du hänger här med? Trodde Kolozzeum och dylika träningsnätforum var dina enda platser!

Du får gärna titta in i "Gå ner i vikt - tråden" när Du vill dra djupa diafragmasuckar åt alla okunniga (inkl. mig)!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Högstadielärare, matematik och NO. Tidigare lärare på Komvux.

Permalänk

Säljer mig själv som systemutvecklare. Jobbar med planeringssystem för tåg.

Permalänk
Medlem

Systemutvecklare inom java och frontend (angular/react). Jobbar sedan 2 år som konsult efter att ha avverkat 12 år som anställd i telekombranschen.

Borde ha bytt tidigare! Hamnat på ett grymt bolag och dessutom fått ett fint kliv i lönestegen och massa förmåner man inte hade innan.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)