3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

EVGA 3080 FTW för 11490:- försvann snabbt idag från inet, kul att se att priserna trendar neråt

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av davitto:

EVGA 3080 FTW för 11490:- försvann snabb idag från inet, kul att se att priserna trendar neråt

Känns skönt att man inte behöll 3090 för 25K. Det rör sig nedåt, men det ska bli kul att se vad det blir erbjudanden idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

EVGA 3080 FTW för 11490:- försvann snabb idag från inet, kul att se att priserna trendar neråt

Var det LHR kort?

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Var det LHR kort?

Japp

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Finns inte i lager…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Står dock ingenstans om det?

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Enligt Inets webbsida kortet har modellnummer 10G-P5-3897-KR, kanske de har inte uppdaterat produktsidan.

Reddit säger att det är inte ett LHR kort... Vi ska se imorgon!

EVGA – LHR will be marked along with the SKU as “KL” (ex - 8GB GDDR6 08G-P4-3080-KL). As facts, they have listed new 3060 Ti model along with “KL” + "LHR".

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk

10G-P5-3897-KR är inte ett LHR. Grattis lyckostar!

Permalänk
Skrivet av Proxann:

https://webshop.asus.com/de/komponenten/grafikkarten/rtx-30-s...

I lager igen

ROG Strix White 3080 LHR

1196€

Ska fungerar med mailboxde.com

Finns även

ASUS TUF 3080 Ti

1199€

https://webshop.asus.com/de/komponenten/grafikkarten/tuf-247-...

EDIT: 3080 Ti slut!

Extremely good price on the 3080 Ti.

Does anyone know if buying from Germany voids the warranty ?

Also if VAT can be claimed if bought via company through Germany ?

Permalänk
Medlem

Då det verkar som att det börjar komma ut lite kort igen så började jag kika efter lite recensioner i det avskyvärt orimliga situationen att man kan välja vilket kort ma köper och inte behöver ta det man kommer över. Det blir ganska tydligt för mig att 3080 Tuf var ett lite för bra kort för vad det kostade vid lansering. Det ligger ofta bland de bästa korten, och i detta fallet slår det EVGA FTW med typ 10 grader. Aldrig haft mycket koll på EVGA då de inte varit så stora i norden, trodde FTW var bra kort? (Edit: Det är ju inget dåligt kort, men trodde det skulle konkurrera närmare med TUF)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

https://www.youtube.com/watch?v=uG_xJ_rC3WE&ab_channel=Gamers...

Då det verkar som att det börjar komma ut lite kort igen så började jag kika efter lite recensioner i det avskyvärt orimliga situationen att man kan välja vilket kort ma köper och inte behöver ta det man kommer över. Det blir ganska tydligt för mig att 3080 Tuf var ett lite för bra kort för vad det kostade vid lansering. Det ligger ofta bland de bästa korten, och i detta fallet slår det EVGA FTW med typ 10 grader. Aldrig haft mycket koll på EVGA då de inte varit så stora i norden, trodde FTW var bra kort? (Edit: Det är ju inget dåligt kort, men trodde det skulle konkurrera närmare med TUF)

FTW är ett av de korten med störst strömbudget och är därför ett varmare kort som faktiskt i de flesta fall presterar bättre än TUF.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

EVGA 3080 FTW för 11490:- försvann snabbt idag från inet, kul att se att priserna trendar neråt

Priserna rör sig inte neråt märkvärdigt, det är specifikt EVGA som är billigare än alla andra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Finns inte i lager…

Inte längre nej.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Priserna rör sig inte neråt märkvärdigt, det är specifikt EVGA som är billigare än alla andra kort.

Gigabyte 3080 för 11990:- på netonnet igår också.

Senaste 3-4 veckorna har jag inte sett något 3080 kort för under 13-14k, möjligt att det är fluke men vi får se helt enkelt

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Gigabyte 3080 för 11990:- på netonnet igår också.

Senaste 3-4 veckorna har jag inte sett något 3080 kort för under 13-14k, möjligt att det är fluke men vi får se helt enkelt

Priset på Gigabyte 3080 EAGLE har gått upp då det såldes för 10990:- när det var icke LHR. Man kan inte bara titta på pris och jämföra korten mot alla kort, du måste kolla på prisutvecklingen på det specifika kortet och FTW3 har alltid legat runt 11490:- medans EAGLE t.o.m. har ökat i pris en tusenlapp trots övergång till LHR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Priset på Gigabyte 3080 EAGLE har gått upp då det såldes för 10990:- när det var icke LHR. Man kan inte bara titta på pris och jämföra korten mot alla kort, du måste kolla på prisutvecklingen på det specifika kortet och dessa 2 kort har alltid legat på det här priset, och EAGLE har t.o.m. ökat i pris med en tusenlapp trots att det blivit ett LHR kort.

När kostade det 10990:- och var tillgängligt? Inte sett detta alls nånstans på senaste tiden

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

När kostade det 10990:- och var tillgängligt? Inte sett detta alls nånstans på senaste tiden

Den 8/7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ok! Vi får se helt enkelt hur det trendar härifrån

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

FTW är ett av de korten med störst strömbudget och är därför ett varmare kort som faktiskt i de flesta fall presterar bättre än TUF.

Videon i sammanfattning "Det drar 40w mer, för det får du leva med 15db högre ljud. Bonusen är att det temporärt (typ 20% av tiden) boostar 20 mhz högre än TUF"

Kan tänka mig att det är ett underbart kort för de som vill överklocka och slå rekord, vilket också framgår i videon. För mig som vanlig svensson så är priset för 20 mhz extra löjligt mycket för dyrt.

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Videon i sammanfattning "Det drar 40w mer, för det får du leva med 15db högre ljud. Bonusen är att det temporärt (typ 20% av tiden) boostar 20 mhz högre än TUF"

Kan tänka mig att det är ett underbart kort för de som vill överklocka och slå rekord, vilket också framgår i videon. För mig som vanlig svensson så är priset för 20 mhz extra löjligt mycket för dyrt.

För oss som vill mina så är det inte heller optimalt, men in this day and age så tager man det som erbjuds.

Permalänk
Medlem

Kollade precis min köplats på Inet för ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING (non-OC).

Det har inte rört på sig över hela sommaren. Listan är uppdaterad sedan 10/8.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dakire:

Kollade precis min köplats på Inet för ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING (non-OC).

Det har inte rört på sig över hela sommaren. Listan är uppdaterad sedan 10/8.

Jag tror inte att Asus tillverkar dessa kort i någon större utsträckning längre =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Videon i sammanfattning "Det drar 40w mer, för det får du leva med 15db högre ljud. Bonusen är att det temporärt (typ 20% av tiden) boostar 20 mhz högre än TUF"

Kan tänka mig att det är ett underbart kort för de som vill överklocka och slå rekord, vilket också framgår i videon. För mig som vanlig svensson så är priset för 20 mhz extra löjligt mycket för dyrt.

Ja men precis. Dock är ju alla 3000 serien som menade för att undervolta och så upplever jag faktiskt att kretsarna i de bättre korten klarar av lite bättre resultat även i lägre spänning

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ja jag fick precis mail om att min order gått iväg från Netonnet.

Fick också min skickad idag, levereras troligtvis imorgon till närmsta ombud.

Hur känner du för kortet? Tyckte inte Eagle var så jättesnyggt men inte fult heller, får plats i ett SSUPD Meshlicious också, tänkte du spela eller använda det för nåt annat?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

EVGA 3080 FTW för 11490:- försvann snabbt idag från inet, kul att se att priserna trendar neråt

När kom kortet ut på försäljning? lite surt att missa, hur många var ute?

Permalänk
Medlem

Tror inte folk ska få så stora förhoppningar och vänta på lägre priser. Semestern avrundar sig och crypto ser ut att få lite kött på benen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Fick också min skickad idag, levereras troligtvis imorgon till närmsta ombud.

Hur känner du för kortet? Tyckte inte Eagle var så jättesnyggt men inte fult heller, får plats i ett SSUPD Meshlicious också, tänkte du spela eller använda det för nåt annat?

Utseendet bryr jag mig inte så mycket om, det är väl främst att jag läst att det det kanske är undermålig kylning på VRM. Såg att inet hade ett GAMING Z TRIO i lager tidigare idag jag funderade på att byta till, men jag ger nog Eagle en chans ändå. Eller så lämnar jag tillbaka skiten och kör vidare på mitt 3070, kan inte annonsera det här förrän 7/9 ändå

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

När kom kortet ut på försäljning? lite surt att missa, hur många var ute?

Ca 0915, kanske 20st?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av davitto:

Ca 0915, kanske 20st?

Is there a way to get these updates ? Or I need to just go to all these pages & keep on hitting F5