Rockstar uppges göra remaster av klassiska Grand Theft Auto-titlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

HUR kan GTA III ha så få röster? Legendariskt spel! asså jag dör av lycka om detta stämmer, jag bokstavligen DÖR!

Folk och även jag gillade de andra bättre helt enkelt.

Hoppas dom gör det bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ett problem är spelen man minns från förr och hade så roligt med var roliga för att det var nytt och man ej hade så mycket annat att jämföra med. Se det lite som att man har gått vilse i skogen i 3 dagar utan mat och sedan hittar man en färsk Snickers, denna godisbit kommer smaka så otroligt gött. Medans samma godisbit i vanliga fall inte på något sätt är dålig, men det är inget man anstränger sig för att köpa.
Så gamla spel och filmer man älskade förr gjorde man till stor del på att utbudet var så mycket mindre.

När det gäller GTA 3 och nyare GTA spel så ser jag dem mer som samma spel fast förbättrat grafiken, de nya spelen är ju i princip likadana fast bättre. Man får gå tillbaka till GTA 2 för att få en helt annat spel och denna skulle man kunna göra en remake på.
Jag ser dessa remake mer som ett enkelt sätt att mjölka mer pengar, det ger oss konsumenter inte så mycket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ett problem är spelen man minns från förr och hade så roligt med var roliga för att det var nytt och man ej hade så mycket annat att jämföra med. Se det lite som att man har gått vilse i skogen i 3 dagar utan mat och sedan hittar man en färsk Snickers, denna godisbit kommer smaka så otroligt gött. Medans samma godisbit i vanliga fall inte på något sätt är dålig, men det är inget man anstränger sig för att köpa.
Så gamla spel och filmer man älskade förr gjorde man till stor del på att utbudet var så mycket mindre.

Du har absolut en poäng. Alla som köpte mini NES vet precis vad du pratar om tror jag.

Jag älskade alla GTA-spelen, och vissa saker från de första 3D-spelen håller bra än idag, med storyn och så, men grafiken som man gillade då är ju inte mycket att ha idag, världen är väldigt tom och det finns inte så mycket att göra.

Citat:

När det gäller GTA 3 och nyare GTA spel så ser jag dem mer som samma spel fast förbättrat grafiken, de nya spelen är ju i princip likadana fast bättre. Man får gå tillbaka till GTA 2 för att få en helt annat spel och denna skulle man kunna göra en remake på.
Jag ser dessa remake mer som ett enkelt sätt att mjölka mer pengar, det ger oss konsumenter inte så mycket.

Här håller jag inte med alls. Spelen är inte alls likadana på något sätt, mer än själva grundpremissen. Med din logik är alla uppföljare någonsin, och i princip allt som har gjorts i en genre som inte är helt ny, "i princip likadana fast bättre".

Permalänk
Sötast
Skrivet av KroesusSork:

Läste länken i artikeln om att "Take Two" var på krigsstigen.. Vilka jävla AS de verkar vara.. De är fan värre än EA/Bethesda... https://gtaforums.com/topic/973749-take-two-changes-the-agree...

Tack Noelia för att du belyste detta, helt vrickat... Nu blev all glädje av dessa remasters en aning stukad, dock...

Skrivet av landmarks:

Kan tipsa om att FZ skrivit om det lite mer utförligt än vad jag gjorde

Men jag håller med, det stukar glädjen lite. För mig är remasters och moddade versioner två separata ting, det ena förtar liksom inte det andra. Jag köper gärna en remaster av ett spel jag verkligen gillar, gjorde exempelvis det med Mass Effect-trilogin, även om jag har versioner med moddar jag också gärna spelar.

Holy crap vad synd

Vad sägs om att lämna dörren öppen för att porta moddarna till remasters istället?
Det skulle ju innebära att spelet kan bli lika långlivat som icke remastered versionen om folk får modda dem...

Nej, man vill radera historia och glädje i hopp om att öka vinstmarginalen med 1-2% inför presentationen för akiteägarna.

Det måste vara svårt för gamedevs att se....
Tänk att släppa en produkt som är så genuint gillad att folk nästan 20 år senare håller den i liv med moddar. Deras barn som är omhändertaget av communityt.

Så kommer stora plånboken och som alltid annars, förstör allt.

Permalänk
Medlem

Det är tre riktiga klassiker. GTA 3 öppnade ju upp hela genren egentligen. San Andreas var ett mästerverk. Men om jag måste välja en som jag skulle vilja se en modern remake av så får det bli Vice City. Hela 80-talsgrejen med neonljusen och musiken är något magiskt för mig som är gammal nog att minnas den tiden, även om jag bara var ett barn då.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite, "meh", om jag ska vara ärlig. Nu var det förvisso ett tag sedan jag provade men utgår från att det inte är några problem att spela originalen fortfarande. Då ser jag ingen större poäng med en remaster för i alla fall pc. Chansen att dom dyker upp på nya konsoler är väl iof sannolikt så det skulle väl vara det då.

Alla spel var bra: 3an var revolutionerande iom steget från 2d till 3d, Vice city var en underbar hyllning till filmen scarface och san andreas hade en gigantiskt spelvärld. Vet i tusan om dom åldrats särskilt bra grafiskt dock.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd

I allmänhet blev saker bättre i varje spel, exempelvis saknar man möjligheten att justera kameran med höger spak i trean och VC då det kom först med SA. Men en sak som fanns i trean men plockades bort saknar jag, och det är den klassiska top-down vyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det måste vara svårt för gamedevs att se....
Tänk att släppa en produkt som är så genuint gillad att folk nästan 20 år senare håller den i liv med moddar. Deras barn som är omhändertaget av communityt.

Så kommer stora plånboken och som alltid annars, förstör allt.

Ja, precis... Utvecklarna själva är nog inte bara glada, de hejar nog på från sidlinjen. Det är corps som saboterar allt. Kok stryk borde kostymnissarna ha

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Avstängd

Något av de äldre släpptes gratis på någon av alla klienter för ett tag sen så var tvungen och testa och la ner efter 10 minuter. Upplösning, grafik, styrning av gubben och det mesta var skräp men kan absolut tänka mig spela igen med en uppdaterad variant av spelen.
Hoppas ett GTA VI kan dyka upp snart också men det är väl för mycket att hoppas på. Snackas det om 2025 så kan vi räkna med tidigast 2027.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tråkigt med remaster, hade hellre betalat 600kr för en remake av vice city som även fixar problem som spelet hade.

Permalänk
Medlem

Tråkigt om det är remaster istället för remakes. Lite gäsp-varning på det.
Jag tycker dock San Andreas är sjukt överreklamerat. Kändes som att Rockstar försökte visa hur stor karta de kunde få plats med i motorn. Väldigt tomt och innehållslöst i majoriteten av kartan.

Skulle säga att Vice City är bäst, tätt följt av GTA 3 på andra plats.

Permalänk
Medlem

Dubbelpost.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Tråkigt om det är remaster istället för remakes. Lite gäsp-varning på det.
Jag tycker dock San Andreas är sjukt överreklamerat. Kändes som att Rockstar försökte visa hur stor karta de kunde få plats med i motorn. Väldigt tomt och innehållslöst i majoriteten av kartan.

Skulle säga att Vice City är bäst, tätt följt av GTA 3 på andra plats.

Musiken är riktigt nice i VC. Men vad jag minns rätt så pushade snarare Rockstar PS2an till sin spets med att få med så mycket som möjligt i ett spel som konsolen skulle klara av.
Minispel, storkarta,många bilar: 202 bilar jämfört med Vice citys 101 bilar. många uppdrag etc etc.

Enligt mitt tycke så kändes San Andreas mer friare då det var så stort på den tiden, alla dessa småstäder man åkte förbi längst motorvägen.

Återuppleva gamla bra barnminnen tackar man inte nej till.
Var den enda grabben i mitt umgänge som fick ha och spela våldsamma spel: GTA1/GTA2/GTA3, polarn kom alltid hem till mig för döda lite folk och sno bilar på tv.

Minns Julen när jag fick PS2 och den var i en vanlig PS2 låda, glad som fan och sedan öppnade upp ett mindre paket där familjen hade gömt GTA3 i en BHförpackning:D. Trodde först att dom gjorde något fel tills jag såg omslaget av GTA3.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Hedersmedlem

Längtar efter San Andreas och lyssna på jingeln ”Glory hole themepark” igen samtidigt som man kär runt i redneck-land.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vilken av titlarna hade en karaktär som hette Bruce Kibbutz (Brewski Butts)
Det spelet var ungefär oändligt kul förutom när man skulle köra helikopter.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Sant Andreas är helt klart favoriten.
Det är som det fina som kom ut från GTA 3 och Vice city som också är bra spel.
Satir på 90-tals ghettokultur var klockren.
Undra om nått sånt skulle våga göras idag.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Otroligt tråkigt vilken väg Rockstar har gått senaste åren, de är riktigt duktiga och RDR2 var ett av de bästa spelen jag spelat på pc, Men detta evigt mjölkande av GTA V, Hinner ju bli pensionär innan jag får spela GTA VI, Någon behöver steppa upp sitt game och börja konkurrera med GTA på riktigt, och då inte nåt sorgligt saints row skit utan på riktigt försöka göra ett seriöst GTA liknande spel, ju mer lika det är ju bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Otroligt tråkigt vilken väg Rockstar har gått senaste åren, de är riktigt duktiga och RDR2 var ett av de bästa spelen jag spelat på pc, Men detta evigt mjölkande av GTA V, Hinner ju bli pensionär innan jag får spela GTA VI, Någon behöver steppa upp sitt game och börja konkurrera med GTA på riktigt, och då inte nåt sorgligt saints row skit utan på riktigt försöka göra ett seriöst GTA liknande spel, ju mer lika det är ju bättre.

Tyvärr har ju Rockstar insett att de får bättre avkastning genom att ha ett online-spel med mikrotransaktioner än av att göra nästa GTA. Det krävs betydligt mindre utveckling för att göra assets som köps med mikrotransaktioner än att göra ett helt nytt spel.

Många utgivare drog det här för långt och det har ju kommit några spel som varit riktiga cash grabs, så som tur är börjar en del inse att de kan dra på sig en massa bad will. EA t.ex. hade ju några riktigt kritiserade releaser, och har faktiskt släppt en del bra spel på senare tid.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Kunde inte rösta på det enda jag spelat, gta 1

Permalänk
Medlem

Årtiondet då kreativiteten dödats av de massiva bolagen i förmån för enklare och snabbare pengar.

Är inte det minsta sugen av varken en remake av Diablo 2 eller någon GTA titel.

Men finns säkert de som är så marknaden för dessa spel finns absolut.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Difiv3:

Roligt att fler än jag förbannade sig över den helikoptern :')

Fy fan, nu minns jag den också, hade helt förträngt den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Näe, nya spel istället tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag har en GTA III Box någonstans på vinden, I den boxen fick jag en t-shirt, Handbojor, o lite annat vid relase. Vad tror du en sån box kan va värd idag? Ångrar att jag inte bevarade grejerna

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ett problem är spelen man minns från förr och hade så roligt med var roliga för att det var nytt och man ej hade så mycket annat att jämföra med. Se det lite som att man har gått vilse i skogen i 3 dagar utan mat och sedan hittar man en färsk Snickers, denna godisbit kommer smaka så otroligt gött. Medans samma godisbit i vanliga fall inte på något sätt är dålig, men det är inget man anstränger sig för att köpa.
Så gamla spel och filmer man älskade förr gjorde man till stor del på att utbudet var så mycket mindre.

När det gäller GTA 3 och nyare GTA spel så ser jag dem mer som samma spel fast förbättrat grafiken, de nya spelen är ju i princip likadana fast bättre. Man får gå tillbaka till GTA 2 för att få en helt annat spel och denna skulle man kunna göra en remake på.
Jag ser dessa remake mer som ett enkelt sätt att mjölka mer pengar, det ger oss konsumenter inte så mycket.

Håller inte riktigt med dig där. Jag körde igenom både Vice city och San andreas till 100% förra sommaren och tycker verkligen att spelen fortfarande håller och är genialiska. GTA V är lite halvkul att köra heists online men även om jag har kört igenom storyn i spelet så har jag inte alls känt mig lika road i "HD-universumet" som jag gjort i "3D-universumet".

Permalänk
Skrivet av etnica33:

GTA 1 och 2 skulle vara kul att spela igen men gissar att det inte blir nån remake där!

Det här inlägget klassas som hatbrott mot Hare Krishna!

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillamore:

Håller inte riktigt med dig där. Jag körde igenom både Vice city och San andreas till 100% förra sommaren och tycker verkligen att spelen fortfarande håller och är genialiska. GTA V är lite halvkul att köra heists online men även om jag har kört igenom storyn i spelet så har jag inte alls känt mig lika road i "HD-universumet" som jag gjort i "3D-universumet".

Håller med!
Var några år sen jag körde igenom Vice City och San Andreas också, och hur trevliga spel som helst fastän grafik och liknande inte kan mäta sig med dagens spel vilket är rätt så självklart. Vill minns att man måste begränsa FPS:en för att kunna köra båt i Vice City och för att kunna dyka i San Andreas, så en ny version vore trevligt så man slipper det problemet.

Minns när man var ''liten'' så var det främst GTA VC och Need For Speed Underground man hade svårt att välja mellan när man skulle spela, och senare var det GTA SA, NFS Underground 2 och Most Wanted.

GTA 4 köpte jag direkt det kom ut och det blev ju en besvikelse. Gick knappt att spela på PC (testat på 3 olika genom åren) så man gav ju upp nästan direkt med det spelet alla gånger.
GTA 5 köptes också när det kom ut men kändes konstigt på något sätt med 3 olika karaktärer, så det blev inte många timmar i det spelet heller, och kände inte heller man hade så mycket tid att lägga på spelandet då heller, så kanske därför man gav upp när enkelheten oftast saknas i nyare spel.

Samma sak med Red Dead Redemption 2 som blev att köpa direkt också, men inte blev så många timmar i när man hade problem med hur något så enkelt som inventory ens fungerar.

Jag kommer i alla fall köpa alla 3 spelen och åtminstone spela ut 3:an för bara spelat igenom det en gång förut.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir en ny remaster av GTA London

Permalänk
Medlem

Snälla ge oss GTA VR (-:

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ACR83:

Snälla ge oss GTA VR (-:

Har inte provat det själv men finns moddar: https://vrscout.com/news/grand-theft-auto-5-vr-mod/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CreativeX:

Jag har en GTA III Box någonstans på vinden, I den boxen fick jag en t-shirt, Handbojor, o lite annat vid relase. Vad tror du en sån box kan va värd idag? Ångrar att jag inte bevarade grejerna

Ingen aning tyvärr, jag köpte min box för runt 300kr på Tradera för många år sen, liknande ligger ute för 1000kr uppåt på eBay verkar det som, jag tror det är typ där du får leta för att få ett hum om värdet på dina grejer Inte många som säljer eller köper sånt i Sverige.