Permalänk
Medlem

jo jag har ICQ nr: 174094910 och så är jag i #blaffa, #kagg på quakenet .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

på epia m10k mobot... för den är är lite skum och tycker inte om vissa minnen

Permalänk

fint det där

Sen så har alla nätdelar en jordkabel inuti som är skruvad i nätdelens hölje, så att ett plåtchassi blir automatiskt jordat så fort nätdelen skruvas fast.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

snyggt modd där. speciellt plexiburken.
hade själv planer på att göra en plexiburk av plexi men jag
hade inte råd märkte jag. hade alla ritningar osv klara
ska göra den under hösten istället.
kan du skriva lite spec på hårdvaan du använder samt
hur du ska göra den. ritning osv och hur stor själva chassit blir.
min räknade jag fram till att den skulle bli 20x20x20cm stor

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem

Ska iväg på festival nu men kan skriva lite när jag kommer hem.....

men plexiglaset fixade jag gratis *host* *host*.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur fixade du de gratis?
frågade du om du kunde få de som blev över hos din glasmästare?

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem

ahr en liten fråga om trächassit..
nu har jag inte koll på dom fakliga termerna men men.. där du drar ut graffe och ljud kort osv (förstår du?) hur gorde du det.. skulle vara riktigt trevligt med lite bilder och förklaringar..

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte fixa ngn plåt eller så på bakstycket utan jag bara sågade ut ett hål som jag kunde dra alla kablar igenom. Jag kan ta lite bilder senare.

Plexiglaset fixade min pappa gratis, han är chef på byggföretag så han kunde fixa gratis plexi från ngn glasmästare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men för fan. varför kan inte min farsa jobba på datorföretag eller liknande.
så man kan få gratisgrejer

Visa signatur

Dator1: Chieftec-Fulltower|XP200+Barton 1833@2190|Expo 8rda+|MSI-Ti4200|200Gb+120Gig|DualDDR 2x256 pc3200 twinmos WinBond|Kylning --> 120mm cpufläkt. 4st 80mm chassit fläkt 1st 90mm chassitfläkt..alla kopplade till 2st fläktkontrollers.

Permalänk
Medlem

min farsa kan fixa gratis spån skivor åt mig.. tur det för dom e så jävla dyra

glöm inte bort bilderna

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

min fader skall fixa MDF plattor till mig. helt perfekt att bygga chassi av... ska bygga något som liknar trälådan i dne här tråden men med lite alu detaljer o så som gör att cdn ser lite mer diskret ut osv.

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!
Gillar den stilrena träkuben!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Vart lite småkär i glowpaden.... grymt snygg! funkar den bra med MX500:an. Har själv sådan mus så.....

Visa signatur

Dator: Dell Inspiron 9300 | Pentium M 740 | 256MB Geforce 6800Go | 1024MB DDR2 | 17" WUXGA (1920 x 1200)
Tillbehör: Logitech Z-5300 | Logitech UltraX Flat Keyboard | Logitech MX500 | fUNC surface 1030
Mobil: Sony Ericsson P1i

Permalänk
Medlem

Var tvungen så jag håller på att bygga en Kub jag också

Den kommer inte att bli exakt likadan, måtten är 35x35 cm botten, och 45 cm hög.

Jag har snott 3.25 och 5.25 platserna från ett gammalt Comapqchassi och jag har borrat lös hela bakstycket så att jag får PCI platserna rakt och fint och så

Drar kanske upp en topic med bilder då projektet är klart om intresse finns.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag kommer inom kort lägga upp en hemsida om bara plexiglasbygget där bilder, kommentarer och specs kommer att finnas ..... för nu är det snart klart .... det enda som fattas är min dvd slimline som jag inte har råd med än men den har jag också en smart lösning på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NU ÄR ÄNTLIGEN BILDERNA KLARA, DOCK ÄR DET INTE ALLA BILDER HÄR MEN HÅLL TILLGODO www.blaffa.tk

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Streaker
NU ÄR ÄNTLIGEN BILDERNA KLARA, DOCK ÄR DET INTE ALLA BILDER HÄR MEN HÅLL TILLGODO www.blaffa.tk

Trevlig, men är det inte störande med alla neonljus och sånt om du ska kolla på film?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

då stänger man av dem ?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bara jag som inte får fram bildernaa? =/

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

mm det är det nog men ibland så strular det ....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

denna sida kan även funka http://w1.480.telia.com/~u48029514/ .

Visa signatur
Permalänk

Re: Jord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Vad har du för jord i trächassit?

Måste man ha jord? har dator inkopplat till en ojordad kontakt

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Måste man ha jord? har dator inkopplat till en ojordad kontakt

man bör ha datorn jordad

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ja jordat uttag är ju en fördel men det spelar u ingen roll med jord i mitt chassi eftersom det är i trä......

Visa signatur