Play kanalerna har slutat fungera

Permalänk
Medlem

Play kanalerna har slutat fungera

Hej!

Förra veckan fungerade alla kanaler, men sen i helgen fungerar dom inte, TV3, TV4, TV6, TV8/Viafree och TV10/Viafree. Har testat både på datorn, Samsung tv (vardagsrummet) och Sony tv (sovrummet). Däremot fungerar SVT, Kanal5/Discovery+, Kanal9/Discovery+ och UR som det ska, på båda TVna och datorn. Nån annan som har samma problem? Vad göra?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Det klassiska brukar ju vara att kolla med operatören/tjänsteleverantören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det klassiska brukar ju vara att kolla med operatören/tjänsteleverantören.

Vet inte riktigt vad du menar där? I tv apparaterna är det appar och på datorn går det väl genom webbläsaren? Har testat med både Firefox och Edge, men inget vill funka. Läst att TV4 play haft mycket strul förut, både att det hackar och låser sig efter reklam snuttarna. Men nu får man inte ens igång programmen.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera på TV4 play (på datorn) nu..

Väljer programmet på webb-tv.
Väljer vilket avsnitt jag vill se.
Får ljusgråa rutor där bilden och infon ska visas.
Laddar om sidan.
Nu visas en svart ruta för bilden och infon under syns.
Efter ungefär en minut startar programmet.
Ska jag se nästa avsnitt, får jag göra om proceduren.

Jaja, det fungerar iallafall..

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Vet inte riktigt vad du menar där? I tv apparaterna är det appar och på datorn går det väl genom webbläsaren? Har testat med både Firefox och Edge, men inget vill funka. Läst att TV4 play haft mycket strul förut, både att det hackar och låser sig efter reklam snuttarna. Men nu får man inte ens igång programmen.

Som vad @dlq84 skrev, kontakta supporten för det företag (Tele2, Telia, Telenor, med flera) som du har dina playkanaler hos. De kan felsöka ditt problem bättre än vad vi kan, och om du har tur, så kan de till och med vara schysta och ge dig en månad helt gratis för besväret.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det klassiska brukar ju vara att kolla med operatören/tjänsteleverantören.

Skrivet av Airikr:

Som vad @dlq84 skrev, kontakta supporten för det företag (Tele2, Telia, Telenor, med flera) som du har dina playkanaler hos. De kan felsöka ditt problem bättre än vad vi kan, och om du har tur, så kan de till och med vara schysta och ge dig en månad helt gratis för besväret.

Nu har han ju ingen tjänsteleverantör han får playtjänsterna ifrån utan beskrev att vissa tjänster inte fungerade på flera enheter medan andra fungerade utan problem. Av tråden att döma handlade det om Viafree och TV4 Play som är reklamfinansierade och inte har mycket till support.

Det sagt, när anslutningen uteslutits så handlar det om apparna eller serversidan för tjänsterna. I många fall finns det inget att göra om det händer på så många olika prylar. Testa med annan anslutning är jätteenkelt för övrigt, kör internetdelning på din telefon bara.

Permalänk
Medlem

Nu har det plötsligt börjat fungera som det ska igen. Klickar jag på ett avsnitt eller film på TV4 play eller nån av dom andra krånglande kanalerna, så startar den direkt nu. Härligt!

Har fiberanslutning 100/100 till datorn. Har inte Tele2, Telia, Telenor, med flera. Måste varit nått "tillfälligt" problem med just dessa play kanaler..

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5