Permalänk
Medlem

Köpt många grejer som jag aldrig använt..

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Pokemon Pikachu en tamaguchi som gick på närmare 500 spänn, tur att man kunde lämna tillbaka skiten.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e8/Pok...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Samsung Neo G9

Sämsta spontanköp går lätt till Samsung Neo G9...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Så är du nöjd eller missnöjd? För vi ska skriva om produkterna vi tycker om minst, men du skriver ju bara positiva saker?

Köpte Logitech G915 TKL för knappt 1500 spänn via inets black friday förra året, och då hade jag redan köpt Logitech G915 för fullpris. Lätt mina favorit tangentbord, skönt att slippa sladden vid skrivbordet och så kör jag mitt TKL vid vardagsrummet med datorn inkopplad till LG OLED tillsammans med en Logitech G pro wireless. Battertitiden är också outstanding och något lagg har jag aldrig upplevt.

Läste rubriken helt fel på denna tråden

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Playstation 5 tillsammans med 2 handkontroller och PS PLUS.
Har spelat typ 3 gånger totalt?

Men kanske blir mer spel sen när/om något intressant släpps

Permalänk
Medlem

Apple TV, så himla dålig mediaspelare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Playstation 5 tillsammans med 2 handkontroller och PS PLUS.
Har spelat typ 3 gånger totalt?

Men kanske blir mer spel sen när/om något intressant släpps

LOL
Samma här, dock nöjd, spelat igenom Ratchet and Clank. Hoppas på några feta JRPGs med grymt bra engelsk voice acting. Och Gran Turismo. För tillfället mer sugen på att köpa en grym SSD än något spel... Det blir nog bättre, på min Xbox Series X spelar jag i princip uteslutande i back compat-läge. Väntar på Halo Infinite där. Fortfarande bättre köp än en gaming PC enligt mig som älskar att spela i fåtöljen med handkontroll.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en blåtands-dongel en gång. Det var en sån där besvärlig förpackning man var tvungen att klippa upp. Råkade då tydligen klippa genom en dold CD-skiva, som tydligen var enda källan till drivrutiner. Men det gjorde inte så mycket, för dongeln var stendöd och halva blev dessutom kvar i USB-uttaget när jag plocka ur den.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

unifi usg pro 4. mest på grund av deras kassa mjukvara, allt är bara halvfärdigt!

Har två st, en privat på landstället och en på jobbet, ganska nöjd, speciellt som router på jobbet pris/prestanda oslagbar. Som videoserver på landet mindre lyckat. WiFi på landet fungerar dock klockrent med 4 olika accesspunkter.

Permalänk
Medlem

Oculus DK2 plus ratt och pedaler och flygkontroller.

Använde typ 2 gånger, insåg att jag blev väldigt åksjuk/bakis av det, och att det tog upp massor med utrymme alternativt var alldeles för jobbigt att sätta upp. Ligger och skräpar i garderoben sedan dess.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis som abonnemang med oändlig surf!
Fram till X gräns...

Så sant.
Hade problem med det tidigare vid familjens sommarställe då det vid tillfället inte var möjligt att dra in en fast lina.

Så vi skaffa en 4G Router som tekniskt sett var riktigt bra i hastighet och signalstyrka.
Men deras obegränsade abonnemang var rent bull****t, det var obegränsat men efter ett tag så kom man över vad de kallade för "normal användning" och då ströp de bandbredden till ca 10% av vad det skulle vara och man fick vänta till nästa månad innan det blev full fart igen.
Det fina var att det inte fanns skrivet någonstans "normal användning" betyder i materialet för abonnemanget eller i kontraktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Jag är inne på min sjätte Microsoft Xbox Elite 2. Så jag antar att dessa är mina sämsta köp trotts att de används några kvällar i veckan - även om några har varit reklamation

Detta kanske får mig att framstå som en oförsiktig snorunge men kan lova att så inte är fallet. Jag behandlar nog mina kontroller mer varsamt än de flesta.

Trist, ett av mina bättre köp men inte så bra kvalitet som man luras att tro av bla priset, inte 100% av knapptrycken registreras längre. Gummigreppet har i alla fall inte lossnat som det gjorde på ettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noyart:

Beställde en Lenovo laptop från lenovos hemsida, skärmen var trasig. Jävlar vilket jobb det blev att få den tillbaka skickad, ingen svensk support heller. Skickades runt mellan olika support avdelningar och varje gång var det en ny person som svarade på mina mail. Tillslut efter en månad eller så kunde jag skicka tillbaka den. Köpte en helt annan Lenovo laptop från Elgiganten istället. Ifall det trånglar får de ta hand om det

Antar att du fick "hjälp" genom Digital River? Hade så stora problem med köp via deras hemsida allt jag kommer undvika allt vad Lenovo heter i resten av mitt liv. Nu är det istället Dell och Apple som gäller.

Permalänk
Medlem

Det jag anser vara mitt mest kostsamma "felköp" var beslutet för ~21 år sedan att satsa på ett Asus GeForce 256 DeLuxe till min dator. De aktiva 3D-glasögon som följde med drog upp priset samtidigt som kortet inte var tillräckligt kraftfullt för att riktigt klara av att generera dubbla bilder i högre upplösning.
Bättre alternativ för mig vore antingen spara pengar med ett simplare GF256 eller lägga ungefär samma pengar på enklare modell av då nysläppta GeForce 2 GTS

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

OUYA

Första och sista gången jag använde Kickstarter.

Jag använder ofta kickstarter, vissa rena stolpskott, värst var väl tandborsten som är som en bettskena, rent scam. OUYA såg redan från början skit ut så den undvek jag.

För mig är kickstarter mer support för teknisk kreativitet och nya produkters utveckling än en affär jag köper produkter jag behöver i. Gillar inte när etablerade företag använder det för marknadstestning. Många rena scams och än fler med övertro på sin egen förmåga minerar hela sajten. Hade nästan behövt en egen forumdel här på sweclockers för lite skeptisk analys och tips.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av walkir:

Antar att du fick "hjälp" genom Digital River? Hade så stora problem med köp via deras hemsida allt jag kommer undvika allt vad Lenovo heter i resten av mitt liv. Nu är det istället Dell och Apple som gäller.

Vad jag förstår är det andra som sköter Thinkpad-supporten. De har jag bara bra erfarenheter av.

Permalänk
Medlem

Volkswagen Diesel, vecka innan Dieselskandalen...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Logitech G413 Carbon

Är väl det sämsta jag kan minnas, använde det i en dag innan jag sålde det och återgick till mitt gamla steelseries LE v2 med röda brytare.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Pokemon Pikachu en tamaguchi som gick på närmare 500 spänn, tur att man kunde lämna tillbaka skiten.

Jag hade/har Pocket Pikachu Color och den var hur grym som helst! Inbyggd stegräknare som gjorde att du kunde skicka över saker till Pokémon Crystal på GameBoy Color.

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_Pikachu_...

Permalänk

Möss som börjar glappa och att det inte går att öppna dom för att skruvarna är limmade eller något.

Har en steelseries raw rubberized där skruvarna sitter helt fast, medan min äldre steelseries kinzu v1 går jättefint att öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Vad jag förstår är det andra som sköter Thinkpad-supporten. De har jag bara bra erfarenheter av.

Man lär sig av sina misstag helt enkelt. Har tidigare alltid haft Thinkpads (sedan IBM-tiden) som fungerat felfritt, men har gjort ett par felköp genom att välja deras konsumentmodeller som IdeaPad Yoga vid ett par tillfällen.

Permalänk
Medlem

En super specad ASUS 17" gaming laptop cirka 2011 som vägd sjutton.. Var nöjd tills jag fattade att den bara stå på skrivbordet och inte går att uppgradera då kunde har lycka gärna köpt en stationär istället.

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

Bjuder på en bekants elände som drabbade honom relativt nyligen.

Bättre begagnad XC90 T8. Införskaffad via Kvarndammen som heligt lovade att affären var helt färdigställd (inklusive försäkring och allt). Efter några dagars bruk självantänder fanskapet till bil och blir omvandlad till totalskrot. Förutom ett sablans elände med att ens biljävel självantänder på parkeringsplatsen så döm om ens förvåning (eller ja; insert valfritt ord liknande panik) när försäkringsbolaget inte känner vid sig att den överhuvudtaget är försäkrad. Schyman brände 100 papp på Gotland; polaren kontrade med att bränna dryga 500 på en Julaparkering.

(Till saken hör att det verkar lösa sig givet Kvds miss - men resan är långt ifrån helt över)

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic dt 1990 pro

Köpte dem för att de ska hålla och låta bättre än mina AKG k712 pro

Dom skulle definitivt hålla längre. Robust byggkvalitet och material val.

Problemet var att dem lät riktigt dåligt med just min hörlur förstärkaren jämfört med AKG så jag köpte bara ett par nya AKG och lämnade tillbaka 1990 pro.

AKG kostar även bara ca 2000 jämfört med Beyerdynamic 4000.

Dom är säker bra för andras smak, förstärkare och öron. Inget för mig

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta inköp i närtid är en Electrolux EXP26U338CW AC. Den är stor, låter som ett jetplan och kyler nästan inget alls. Pengarna rakt i sjön.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av padinni:

Playstation 5 tillsammans med 2 handkontroller och PS PLUS.
Har spelat typ 3 gånger totalt?

Men kanske blir mer spel sen när/om något intressant släpps

Hm, faktiskt. Min PS5 har samlat damm sedan i våras. Köpte den mest för Horizon 2 och den är nu uppskjuten.

Min XPS används dagligen så blir evigt påmind om hur suboptimal den är. Men bättre valuta än konsolen.

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad Edge E330 till min fru. Hade fått så dåligt intryck av alla plastiga, billiga 3000-kronorsdatorer som bara duger i ett år eller så. Men hade god erfarenhet av Lenovos Thinkpad-datorer (och har det fortfarande).
Jag trodde att Thinkpad var buisness-segmentet med lite bättre datorer, fick lära mig att Edge E330 var ett undantag. Den var kass från början till slutet.

Permalänk
Medlem

Förmodligen min Ps3:a. Köpte GTA V, Last of Us och Ni No Kuni för att spela igenom. Tror knappt jag spelat något av dom. Köpte en extra handkontroll och Tekken. Men inga vänner vill spela för att jag är för duktig för dom och jag vägrar spela online. Så knappt spelat det heller. Gick som DVD spelare ett tag. Men det är ju också dött sedan länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duder:

Griffin iTrip for iPod. D.v.s. en överprisad FM-sändare till iPod. Svårt att få bra ljudkvalitet, mycket störningar och konflikter med annat på FM-bandet. En rätt värdelös uppfinning egentligen som totalt ersattes av AUX strax efter jag köpte den. Hade heller knappt något behov av den heller då jag var ett barn utan egen bil...

Den hade jag glömt bort, en sån hade jag med!

Den fungerade dock utmärkt för mig, kan bero på att jag mest använde den när jag gjorde lumpen uppe i Boden. Kanske inte så fullt på FM-bandet mitt ute i skogen på skjutfältet 😄

Permalänk
Medlem

Köpte lizard skin grepp till min mus precis innan sommaren. Klistret smälte i värmen och hamnade på fingrarna osv.
Fick dock tillbaka pengarna direkt utan frågor.

Tror inte jag köpt så jättemånga dåliga produkter. köpte iofs en SSD för att ha som nedladdningsdisk men den cappade speeden vid 70mb/s efter X GB överfört. Så blev en bottleneck för min gigabitlina. Men det var ju mest mitt fel att jag inte kollat ordentligt hur den fungerar (även om jag tycker att det borde stå med fet text på produktsidan vilket det inte gjorde).

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X