Permalänk

Bannad från psn

Fick hem mitt ps5 idag och jag försökte skapa psn konto . Följde alla instruktioner men blev permanentbannad direkt vid inloggning för brott mot användarvillkoren .
Gjorde samma sak igen med en ny mejladress och blev permanent bannad igen för brott mot användarvillkoren .
Jag är desperat jag vet inte vad som hänt men är det någon som råkat ut för liknande händelse ? Rädd att mitt ps5 är låst från Sonys sida .
Med vänlig hälsning,

Permalänk

Köpt begagnad eller nytt?

Permalänk
Hedersmedlem

Står det ingenting om vad i användarvillkoren du ska ha brutit mot?

Permalänk
Inaktiv

Gissar på att din ps5 är begagnad och har använts för att sälja psplus collection på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Gissar på att din ps5 är begagnad och har använts för att sälja psplus collection på.

Hur går det ens till? Nu måste du förklara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xSean145:

Hur går det ens till? Nu måste du förklara.

När man loggar in på ps5 för första gången så får man 20 spel i vad som kallas psplus collection. Vissa personer gjorde det till en marknad att logga in med folks konto på sin egen ps5 för att "claima" de 20 spelen åt dem. När sony fick nys på det så började de banna konsolerna antingen temporärt eller permanent beroende på hur många konton som varit inne på konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

När man loggar in på ps5 för första gången så får man 20 spel i vad som kallas psplus collection. Vissa personer gjorde det till en marknad att logga in med folks konto på sin egen ps5 för att "claima" de 20 spelen åt dem. När sony fick nys på det så började de banna konsolerna antingen temporärt eller permanent beroende på hur många konton som varit inne på konsolen.

Wtf? Låter ju helt sinnes.
Verkligen en tankeställare om detta är sant...va i helvete.

Permalänk

Det här hände mig också, gick via telefonen och skulle skapa nytt konto, direkt efter jag skapat det och skulle logga in fick jag meddelandet att lösenordet måste återställas, följde länken och valde ett nytt lösenord, när jag sen försökte logga in fick jag samma meddelande som du.
Grejen är den att jag aldrig haft ett PSN konto förut och jag har inte ens ett Playstation eller något (ska dock få låna en kompis återställda ps4 men har inte fått den än)
Det stod ju också att man ska ha fått ett mejl om orsaken till blockeringen men har inte fått något sånt mejl.
Ska ringa supporten direkt när de öppnar så man kanske får lite svar, nu när man vet att man inte var ensam om detta kanske det är något problem från deras sida?

Lade till några extra ord på slutet
Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig också igår.

Jag hämtade ut mitt ps5 och skulle skapa mitt första konto. Direkt efter blev det bannat men jag kunde skapa ett nytt konto med en annan e-mail adress och det har fungerat.

Känns som det är nått fel hos sony?

Permalänk

Jag va o hämta det helt nytt på MM . 2 veckors leverans .
Skall prova med ett tredje konto idag men känns så jävla surt då maskinen är ny från butik .
Går det på något sätt att återställa ?

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Står det ingenting om vad i användarvillkoren du ska ha brutit mot?

Nej tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Strwbrykiwi:

Det här hände mig också, gick via telefonen och skulle skapa nytt konto, direkt efter jag skapat det och skulle logga in fick jag meddelandet att lösenordet måste återställas, följde länken och valde ett nytt lösenord, när jag sen försökte logga in fick jag samma meddelande som du.
Grejen är den att jag aldrig haft ett PSN konto förut och jag har inte ens ett Playstation eller något (ska dock få låna en kompis återställda ps4 men har inte fått den än)
Det stod ju också att man ska ha fått ett mejl om orsaken till blockeringen men har inte fått något sånt mejl.
Ska ringa supporten direkt när de öppnar så man kanske får lite svar, nu när man vet att man inte var ensam om detta kanske det är något problem från deras sida?

Precis likadant för mig ! Såg nu på morgonen att jag fått mejl. Inget som sades igår .

Permalänk

Nu blir jag riktigt irriterad . 3de gången jag blir bannad ! Aldrig haft ett sony konto! Nu gjorde jag allt via mobiltelefonen .
Får inget mejl om varför jag har blivit bannad !

Permalänk
Medlem

Det är konstigt att sånt stort bolag ska hålla på med detta. Måste va ngt fel från deras då flera personer har samma problem.

Permalänk
Medlem

Det är en störning just nu hos Sony. Finns massa trådar på /r/ps5 om det.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Det är en störning just nu hos Sony. Finns massa trådar på /r/ps5 om det.

Tack !
Är det någon som vet om det går att få tillbaka sitt första Id?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Det är en störning just nu hos Sony. Finns massa trådar på /r/ps5 om det.

Var ser du alla trådar? Bläddrar new och ser inget.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johaansson:

Tack !
Är det någon som vet om det går att få tillbaka sitt första Id?

Ring dom.

Öppettider: Mån–fre kl. 10:00–18:00
08 506 357 03

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Ring dom.

Öppettider: Mån–fre kl. 10:00–18:00
08 506 357 03

Får ta o göra de! Men jag har scrollat på deras sida i timmar men aldrig fått fram numret bara kommit tillbaka till ruta 1 så tack som fan !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johaansson:

Får ta o göra de! Men jag har scrollat på deras sida i timmar men aldrig fått fram numret bara kommit tillbaka till ruta 1 så tack som fan !

Förstår, deras supportsidor är extremt sämst. Man behöver veta hur man ska trycka och vart man ska gå för att hitta numret. De vill helst inte att man ska ringa utan att lösa saker själva. Bra ibland, men dåligt i sådana här tillfällen när man inte kan. Systemet är uppbyggt på att alla fel är orsakade av användaren själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Var ser du alla trådar? Bläddrar new och ser inget.

/r/psn verkar ha mer information än /r/ps5.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk

Varit i kontakt med playstation support !
Vilken grym service ! Dom har en bugg i systemet som skapar detta men min handläggare löste problemet åt mig .

Permalänk
Skrivet av Johaansson:

Varit i kontakt med playstation support !
Vilken grym service ! Dom har en bugg i systemet som skapar detta men min handläggare löste problemet åt mig .

Pratat också med supporten alldeles nyss, ska få ett mejl för att bekräfta att kontot ska stängas ner och sen skulle jag få registrera om kontot på nytt, förhoppningsvis fungerar det efter det.

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för exakt samma som dig. Aldrig ägt ett PS innan. Ringde till 08 506 357 03 för att prata med deras svenska support. Dom kunde hjälpa mig att låsa upp direkt då jag hade hunnit registrera ett betalkort.

Dom låste upp det och jag kunde logga in som vanligt sen.

Permalänk
Medlem

Känns ju stabilt när systemet auto bannar alla nya konton, då kan PR sedan gå och säga att man till 100% bannar alla fuskare ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Var ser du alla trådar? Bläddrar new och ser inget.

Var lite snabb, det är i samlingstråden högst upp som det är massa inlägg om det. Den heter något med Support, är stickied högst upp.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Hämtade min PS5a idag. Beställde en på MM den 14/8 och fick SMS från dom i onsdags att den gick att hämta. Hade inga problem med att aktivera den på mitt konto. Har både PS3 och PS4 registrerade på kontot sedan tidigare.

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.