3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiiiley:

Det var ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2
Och
ASUS GeForce RTX3080 TUF Gaming OC V2.

Det var på Komplett där jag beställde dem.

V2 = LHR

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiiiley:

Det var ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2
Och
ASUS GeForce RTX3080 TUF Gaming OC V2.

Det var på Komplett där jag beställde dem.

V2 innebär LHR. I vissa fall även V1. Så det är inget fel de har gjort. Du kan kolla upp modellnumret online ifall du är osäker ifall det är LHR eller inte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk

Bra databas över modellnr för o va säker på va man köper:https://videocardz.net/

Permalänk
Medlem

Då har jag lärt mig något nytt. Men det är svårt att kolla i lugn och ro när alla korten tog slut på 5 minuter

Permalänk

Är detta kortet nått o ha ? Gigabyte Geforce RTX 3070 AORUS MASTER har hört en del negativt om gigabyte. o då syftar ja inte på psun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Är detta kortet nått o ha ? Gigabyte Geforce RTX 3070 AORUS MASTER har hört en del negativt om gigabyte. o då syftar ja inte på psun

Strömkontaktsproblemet, om det är det du menar, var till mitt minne bara alla modeller förutom aorus. Däremot så är aorus onödigt tjock, och jag tror att den jämför med asus/msis premiummodeller Strix och Suprim, är sämre performance. Men inte kass liksom, förmodligen bara överprisad då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Laddin:

Strömkontaktsproblemet, om det är det du menar, var till mitt minne bara alla modeller förutom aorus. Däremot så är aorus onödigt tjock, och jag tror att den jämför med asus/msis premiummodeller Strix och Suprim, är sämre performance. Men inte kass liksom, förmodligen bara överprisad då.

Tänkte mer att den kostade 7999 kr. Plats i chassit finns det ju men jag behöver ju inte allt bling bling iof. Men ett av dom billigaste jag sett på ett tag.

Permalänk
Medlem

är även denna en LHR?
EVGA GeForce RTX 3060 12GB XC GAMING

Permalänk
Medlem

Och denna? LHR?
GIGABYTE NVIDIA GeForce RTX 2060 - GDDR6 SDRAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiiiley:

är även denna en LHR?
EVGA GeForce RTX 3060 12GB XC GAMING

Det är konstaterat tidigare i tråden att det är en s.k. LHR-modell. Samtliga tillverkade 3060 kort är LHR, där den första batchen kort kan mineas på till full hastighet med en viss drivrutin. De senare versionerna är låsta.

Permalänk
Medlem

Okej, när jag kollar på hemsidan så finns det två olika modeller. Den ena är LHR och inte den andra. Sen så trodde jag att det funkade att byta drivrutin på alla 3060

Permalänk
Skrivet av Smiiiley:

Okej, när jag kollar på hemsidan så finns det två olika modeller. Den ena är LHR och inte den andra. Sen så trodde jag att det funkade att byta drivrutin på alla 3060

3060 korten är lite annorlunda då dem alltid har varit lhr, bara att den första typen gick att komma runt.

Tillverkarna är därmed inte alltid tydliga om vilken lhr det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikrb:

Tack så mycket åkte och köpte ett 3070 ti .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

De höjde priset direkt till 9990:- Kanske Palit ringde dem och ville ha mer "profit för korten"

Skrivet av Donhoz:

Jag hann beställa och de har dragit 7990kr. Vad innebär detta, vad har jag för rättigheter?

Diskussioner här inne boys... Självklart får du ditt kort för 8000 kr

edit: lite råttigt att höja med 2k bara sådär. Har tappat anseendet för inet pga olika saker på sistone, vill inte göra det även för webhallen Snart har man ingenstans att handla/vara lojal till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Diskussioner här inne boys... Självklart får du ditt kort för 8000 kr

edit: lite råttigt att höja med 2k bara sådär. Har tappat anseendet för inet pga olika saker på sistone, vill inte göra det även för webhallen Snart har man ingenstans att handla/vara lojal till...

Sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Diskussioner här inne boys... Självklart får du ditt kort för 8000 kr

edit: lite råttigt att höja med 2k bara sådär. Har tappat anseendet för inet pga olika saker på sistone, vill inte göra det även för webhallen Snart har man ingenstans att handla/vara lojal till...

Vet inte om det stämmer verkligen.. enligt klarna så är det köpt och betalt direkt från mitt kort. Den har till och med bild på produkten osv xD

Men på Webhallen så har de tagit bort ordern. Kan inte se det bland "mina beställningar/ordrar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Vet inte om det stämmer verkligen.. enligt klarna så är det köpt och betalt direkt från mitt kort. Den har till och med bild på produkten osv xD

Men på Webhallen så har de tagit bort ordern. Kan inte se det bland "mina beställningar/ordrar"

Kanske de vill markulera ditt köp, och hoppas du inte gör något stort av det hela

Permalänk

Proshops kort slut på mindre än 10 sekunder. Kul med bottar

Permalänk
Medlem

HAHA så var försök Numero 22 över på ProShop så nu har man blivit tjock i Black Jack! Precis som vanligt gick det inte att lägga detta i varukorgen även fast jag fick Köp Knappen: https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-Ti-VEN... Och lagerstatusen ändrades till Meddela Mig efter bara 29 sekunder. Kanske bättre lycka vid försök 23 om det blir nått, luttrad är man...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av hassanhvsen:

Vilken jävla skämt. blev slut efter en millisekund.

Du måste vara ny här

Permalänk
Medlem

Vore intressant veta om någon här någonsin lyckats knipa ett kort från Proshop

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Vore intressant veta om någon här någonsin lyckats knipa ett kort från Proshop

Jag har lyckats köpa ett strix 3080 i våras ifrån dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Vore intressant veta om någon här någonsin lyckats knipa ett kort från Proshop

Köpte ett 3070 ti TUF OC för 9700kr från dem, som försvann inom en halv minut. Det är ca en tusing längre iallafall än vad alla andra affärer listar den. Men alla kort som säljs för MSRP är bara att glömma. Nu var där förvisso några killar i 3080-tråden som fick 3080ti ventus till msrp men det är väl undantaget kanske...

Permalänk

Kan vi inte inför någon sorts varning innan man postar i ENDAST TIPS-tråden för folk kan tydligen inte läsa.
Tråkigt att se att tråden är aktiv och så är det folk som diskuterar pris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Vore intressant veta om någon här någonsin lyckats knipa ett kort från Proshop

Jag fick tag på ett av MSIs 3070 Ti Ventus 3X idag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vore intressant veta om någon här någonsin lyckats knipa ett kort från Proshop

fick tag på en Asus 3080ti tuf från dom i måndags för msrp, men det tog många försök.

Permalänk
Skrivet av bayhazed:

Jag fick tag på ett av MSIs 3070 Ti Ventus 3X idag.

How the hell did you manage that? It sold out and I had no option to buy at the exact time they were "available".

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeatherPatch:

How the hell did you manage that? It sold out and I had no option to buy at the exact time they were "available".

After multiple earlier failed attempts to do it the normal way I resorted to the "trick" of changing the product id for another products "add to cart" button using the web browsers inspect element feature on the button.

Here is an example, here I have taken the product id: 2955724 which is for the MSI RTX 3080 Ti Ventus 3X and changed that for both "value=" and "data-id=".

Then when the time hit 14:00 I instantly pressed the add to cart button and it added the GPU to the cart.

However even this comes with a great amount of luck of it going through and being right on time.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

After multiple earlier failed attempts to do it the normal way I resorted to the "trick" of changing the product id for another products "add to cart" button using the web browsers inspect element feature on the button.

Here is an example, here I have taken the product id: 2955724 which is for the MSI RTX 3080 Ti Ventus 3X and changed that for both "value=" and "data-id=".

https://i.imgur.com/VzNV0Tm.png

Then when the time hit 14:00 I instantly pressed the add to cart button and it added the GPU to the cart.

However even this comes with a great amount of luck of it going through and being right on time.

Grympt tips, detta ska jag testa nästa gång!