3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Men du får inte linjär prestanda / krona. Så hellre det billigaste 3060Ti du kan få tag på och sparar resten.

Så e det ju med allt....en skoda för 200k eller BMW för 800k båda tar dig från A till B o går på 4 hjul

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dorkchicken:

Så e det ju med allt....en skoda för 200k eller BMW för 800k båda tar dig från A till B o går på 4 hjul

Fast nu misstolkade du med flit. Man kan säga hellre Golf, Leon och Octavia typ samma bil.

Eller menar du med gott samvete att man hellre ska lägga 7500 på ett ROG Strix 3060Ti istället för 5795 för ett Evga 3060Ti? Tänk efter nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Fast nu misstolkade du med flit. Man kan säga hellre Golf, Leon och Octavia typ samma bil.

Eller menar du med gott samvete att man hellre ska lägga 7500 på ett ROG Strix 3060Ti istället för 5795 för ett Evga 3060Ti? Tänk efter nu

Visste ni att man kan få likvärdig prestanda genom att undervolta korten och samtidigt sänka temperaturen?

Så jag undrar vad är då meningen med ett asus Strix overclock extra mycket ström kort, när de flesta ändå minskar strömtillförseln? 🤔
Förutom att de brukar vara sexigare för det mesta 😎

Permalänk
Medlem

Webhallen kommer sälja en del i butik.
(Ber om ursäkt om det redan postats)

” Fredagen den 10:e september kommer vi få en leverans på några modeller av GeForce RTX-kort. För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers har vi allokerat ut dessa kort till tre av våra butiker; Sveavägen, Medborgarplatsen och Nordstan. Dessa butiker kommer ha lika många av varje modell och det kommer inte gå att boka dem i förväg utan det är först till kvarn som gäller.

De antal (per butik), modeller och pris som det gäller är:
40 st ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2, 3690 kr/st
50 st ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC 8GB, 4990 kr/st
30 st ASUS GeForce RTX 3070 Dual 8GB, 5690 kr/st (endast bokning på plats i butik, dessa har tyvärr blivit försenade och anländer om 1-2 veckor)
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC Gaming 8GB, 6990 kr/st
30 st ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Gaming, 12 990 kr/st
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming, 16 990 kr/st

Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Webhallen kommer sälja en del i butik.
(Ber om ursäkt om det redan postats)

” Fredagen den 10:e september kommer vi få en leverans på några modeller av GeForce RTX-kort. För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers har vi allokerat ut dessa kort till tre av våra butiker; Sveavägen, Medborgarplatsen och Nordstan. Dessa butiker kommer ha lika många av varje modell och det kommer inte gå att boka dem i förväg utan det är först till kvarn som gäller.

De antal (per butik), modeller och pris som det gäller är:
40 st ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2, 3690 kr/st
50 st ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC 8GB, 4990 kr/st
30 st ASUS GeForce RTX 3070 Dual 8GB, 5690 kr/st (endast bokning på plats i butik, dessa har tyvärr blivit försenade och anländer om 1-2 veckor)
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC Gaming 8GB, 6990 kr/st
30 st ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Gaming, 12 990 kr/st
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming, 16 990 kr/st

Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller.”

Endast butiker i sthlm och göteborg

Permalänk
Medlem

Ja, så är det tyvärr.
Bor själv i Växjö så mig hjälper det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Endast butiker i sthlm och göteborg

Det är en början.

Jag är ingen hacker, bara en korkad skruv-o-mutter apa, men jag kan inte riktigt förstå hur svårt det ska vara att ordna detta online? I princip alla och deras moster har bankID i Sverige. Varför kan man inte släppa kort till ett realistiskt pris med förbehållningen att man måste legitimera sig? Bryter detta mot någon lag? Eller är det en teknisk bedrift som är omöjlig för våra aphjärnor att klara av?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Det är en början.

Jag är ingen hacker, bara en korkad skruv-o-mutter apa, men jag kan inte riktigt förstå hur svårt det ska vara att ordna detta online? I princip alla och deras moster har bankID i Sverige. Varför kan man inte släppa kort till ett realistiskt pris med förbehållningen att man måste legitimera sig? Bryter detta mot någon lag? Eller är det en teknisk bedrift som är omöjlig för våra aphjärnor att klara av?

Jag tror inte att det är ett hinder som är omöjligt att övervinna, men frågan är varför de ska skapa ett nytt identifieringssystem till deras redan befintliga betalningssystem när de lika enkelt kan skeppa över alla kort till storstäderna där de kommer att sälja slut ändå. Det är sannolikt inte gratis för dem att skapa ett nytt system, så det här är sannolikt både billigare och enklare. Dom får tillräckligt mycket goodwill att de, de facto, ändå säljer dessa till personer och inte till botar, och dessutom till bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Webhallen kommer sälja en del i butik.
(Ber om ursäkt om det redan postats)

” Fredagen den 10:e september kommer vi få en leverans på några modeller av GeForce RTX-kort. För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers har vi allokerat ut dessa kort till tre av våra butiker; Sveavägen, Medborgarplatsen och Nordstan. Dessa butiker kommer ha lika många av varje modell och det kommer inte gå att boka dem i förväg utan det är först till kvarn som gäller.

De antal (per butik), modeller och pris som det gäller är:
40 st ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2, 3690 kr/st
50 st ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC 8GB, 4990 kr/st
30 st ASUS GeForce RTX 3070 Dual 8GB, 5690 kr/st (endast bokning på plats i butik, dessa har tyvärr blivit försenade och anländer om 1-2 veckor)
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC Gaming 8GB, 6990 kr/st
30 st ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Gaming, 12 990 kr/st
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming, 16 990 kr/st

Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller.”

Källa på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Källa på detta?

Facebook, https://www.facebook.com/184635401558095/posts/46330316567184...

Permalänk

Redan bestämt med 2 polare o köa i Nordstan på morgonen

Årets blackfriday kom tidigt. Billigare än så blir det inte på länge.

Klår Inets Swec special med hästlängder.

Permalänk
Medlem

Kollar förbi medis strax innan 10 då jag jobbar i krokarna. Har en känsla av att det inte blir värt att ställa sig i kön...

Permalänk
Skrivet av linnnet:

Kollar förbi medis strax innan 10 då jag jobbar i krokarna. Har en känsla av att det inte blir värt att ställa sig i kön...

Risken finns väl att, såvida inte någon fysiskt övernattar utanför, att folk åtminstone kommer dit kl 6 på morgonen och väntar.

Permalänk
Skrivet av snowscar91:

Risken finns väl att, såvida inte någon fysiskt övernattar utanför, att folk åtminstone kommer dit kl 6 på morgonen och väntar.

Hoppas inte folk kommer dit så tidigt.
Hade tänk dyka upp efter 8. Så länge det inte är 50 pers före mig och alla vill ha ett 3070 så lär jag få vad jag vill ha

Permalänk
Skrivet av snowscar91:

Risken finns väl att, såvida inte någon fysiskt övernattar utanför, att folk åtminstone kommer dit kl 6 på morgonen och väntar.

Det får man räkna me, ska dit unefär vid den tid 06-07 o köa själv. Webhallen öppnar 10 så blir en stund.

Permalänk
Medlem

3090 TUF är kanske värt 22k, så är det värt att övernatta där för 5k? Vet inte, beror på vad du har för lön och hur mycket smärta och förnedring du kan uthärda

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Webhallen kommer sälja en del i butik.
(Ber om ursäkt om det redan postats)

” Fredagen den 10:e september kommer vi få en leverans på några modeller av GeForce RTX-kort. För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers har vi allokerat ut dessa kort till tre av våra butiker; Sveavägen, Medborgarplatsen och Nordstan. Dessa butiker kommer ha lika många av varje modell och det kommer inte gå att boka dem i förväg utan det är först till kvarn som gäller.

De antal (per butik), modeller och pris som det gäller är:
40 st ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2, 3690 kr/st
50 st ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC 8GB, 4990 kr/st
30 st ASUS GeForce RTX 3070 Dual 8GB, 5690 kr/st (endast bokning på plats i butik, dessa har tyvärr blivit försenade och anländer om 1-2 veckor)
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC Gaming 8GB, 6990 kr/st
30 st ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Gaming, 12 990 kr/st
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming, 16 990 kr/st

Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller.”

"För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers"

På vilket sätt?

Permalänk
Skrivet av Oreo:

3090 TUF är kanske värt 22k, så är det värt att övernatta där för 5k? Vet inte, beror på vad du har för lön och hur mycket smärta och förnedring du kan uthärda

Tror att dom billigare korten är mer eftertraktat, det är inte alla som kan lägga upp 17k bara så där. Troligen scalper/miners mest.

Permalänk
Medlem

Finns ett antal 3070 och 3070 TI i lager hos Inet! Kanske 3060 också men har inte hunnit kika. Dock inte 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

"För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers"

På vilket sätt?

De kommer förmodligen låta alla som köper få visa sina färdigheter i diverse spel.. Hur skulle de annars kunna veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Webhallen kommer sälja en del i butik.
(Ber om ursäkt om det redan postats)

” Fredagen den 10:e september kommer vi få en leverans på några modeller av GeForce RTX-kort. För att se till att dessa kort hamnar i händerna på gamers har vi allokerat ut dessa kort till tre av våra butiker; Sveavägen, Medborgarplatsen och Nordstan. Dessa butiker kommer ha lika många av varje modell och det kommer inte gå att boka dem i förväg utan det är först till kvarn som gäller.

De antal (per butik), modeller och pris som det gäller är:
40 st ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2, 3690 kr/st
50 st ASUS GeForce RTX 3060Ti Dual OC 8GB, 4990 kr/st
30 st ASUS GeForce RTX 3070 Dual 8GB, 5690 kr/st (endast bokning på plats i butik, dessa har tyvärr blivit försenade och anländer om 1-2 veckor)
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC Gaming 8GB, 6990 kr/st
30 st ASUS TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Gaming, 12 990 kr/st
20 st ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming, 16 990 kr/st

Inga av ovan kort har varit bokade sedan tidigare hos oss, och ingen väntar på dem.
1 kort per kund gäller.”

Så istället för att erbjuda dessa kort till kunder som stått i kö i över ett år på andra kort så väljer Webbhallen att skapa ett jippo?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aker:

Så istället för att erbjuda dessa kort till kunder som stått i kö i över ett år på andra kort så väljer Webbhallen att skapa ett jippo?

De skrev väl rätt tydligt att det är ingen kö på dessa kort. Så varför inte? Sen kan man undra ifall det är det bästa tillfället pga Covid. Men, fler grafikkort till folket!

Permalänk
Skrivet av aker:

Så istället för att erbjuda dessa kort till kunder som stått i kö i över ett år på andra kort så väljer Webbhallen att skapa ett jippo?

Du får väl fråga dom? För har man stått i kö i över ett år så väntar man inte på LHR-kort, som dessa lär vara. Om nVidia eller partnertillverkare sedan hedrar liggande beställningar på kort som inte är LHR förtäljer inte historien.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

De skrev väl rätt tydligt att det är ingen kö på dessa kort. Så varför inte? Sen kan man undra ifall det är det bästa tillfället pga Covid. Men, fler grafikkort till folket!

Han menar ju självklart att dom bör erbjuda dessa kort till folk som står i kö på andra grafikkort av samma modell. Problemet är bara att Webhallen prioriterar inte gamla beställningar utan dom vill bara se till att få mer kunder in i deras affärer så dom kan handla mer, iallafall så det ser ut i mina ögon. Dessutom att dom endast har de korten tillgängliga i få affärer i Stockholm och Göteborg är rätt dåligt.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Han menar ju självklart att dom bör erbjuda dessa kort till folk som står i kö på andra grafikkort av samma modell. Problemet är bara att Webhallen prioriterar inte gamla beställningar utan dom vill bara se till att få mer kunder in i deras affärer så dom kan handla mer, iallafall så det ser ut i mina ögon. Dessutom att dom endast har de korten tillgängliga i få affärer i Stockholm och Göteborg är rätt dåligt.

Det är inte mycket kort de får in per butik med tanke på att de enbart går att köpa fysiskt. Skulle de dela upp de på fler butiker skulle det bli fortfarande lika långa köer men ännu mindre kort att köpa. Men de kunde iallafall ha skippat en Stockholmsbutik och tagit en annan, typ Malmö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Det är inte mycket kort de får in per butik med tanke på att de enbart går att köpa fysiskt. Skulle de dela upp de på fler butiker skulle det bli fortfarande lika långa köer men ännu mindre kort att köpa. Men de kunde iallafall ha skippat en Stockholmsbutik och tagit en annan, typ Malmö.

Malmö?
Varför ska danskarna få ta del av knugens stash? Ge de Glenns stash istället 😎

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid velat bygga mina egna datorer, det är kul och tillfredställande, men jag har hittat ett ställe där jag kan köpa en komplett dator med ett RTX 3070, en Ryzen 7 5800 cpu, 16gb DDR 4 3200, 1TB M.2 NVMe PCIe Gen4 SSD och Win 10 Home. Ca 16000kr. Tror det är rätt bra pris? Vad tycker ni?

Felskrivet
Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Jag har alltid velat bygga mina egna datorer, det är kul och tillfredställande, men jag har hittat ett ställe där jag kan köpa en komplett dator med ett RTX 3070, en Ryzen 7 5800 cpu, 16gb DDR 4 3200, 1TB M.2 NVMe PCIe Gen4 SSD och Win 10 Home. Ca 16000kr. Tror det är rätt bra pris? Vad tycker ni?

Kolla bara huvud delarna 3070 kostar cirka 7-9tkr normal pris just nu. 5800x kostar 4000kr så bara de delarna är ju 11-13tkr i sig självt sen handlar de väl också vad för delar resten är. Kanske är ett piss chassi, moderkort, nätaggregat, kylare etc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Jag har alltid velat bygga mina egna datorer, det är kul och tillfredställande, men jag har hittat ett ställe där jag kan köpa en komplett dator med ett RTX 3070, en Ryzen 7 5800 cpu, 16gb DDR 4 3200, 1TB M.2 NVMe PCIe Gen4 SSD och Win 10 Home. Ca 16000kr. Tror det är rätt bra pris? Vad tycker ni?

Skrivet av sifri:

Kanske är ett piss chassi, moderkort, nätaggregat, kylare etc

Exakt. Om du har möjlighet så kolla upp vilka övriga delar som sitter i!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Det är inte mycket kort de får in per butik med tanke på att de enbart går att köpa fysiskt. Skulle de dela upp de på fler butiker skulle det bli fortfarande lika långa köer men ännu mindre kort att köpa. Men de kunde iallafall ha skippat en Stockholmsbutik och tagit en annan, typ Malmö.

Det är ju fruktansvärt dålig PR att inte erbjuda grafikkort i Malmö också. Tar man två av storstäderna kan man ta den tredje också, tänker jag. Sedan vet jag inte riktigt hur allmänheten ser på att skapa jippon av denna sort mitt under covid19-situationen. Menmen.