Köpa Geforce RTX: Ska du köa utanför Webhallen?

Permalänk

Kan ni inte ta och diskutera smittspridning och regeringen beslut i en relevant tråd? Detta handlar om grafikkort, så vit jag vet får de ej corona

Permalänk
Föredetting
Skrivet av macan7:

Till och med när man vaccinerar sig står man i en likadan kö som webhallen kommer ställa upp för att köpa grafikkortet. Tycker du det är jobbigt så måste man nog inte gå. Men kolla med deras support om du kan stanna hemma.

Jag värderar min tid högre än att stå och köa för ett grafikkort (som jag därtill redan köpt billigare), samtidigt finner jag alla typer av icke-nödvändiga event (vaccinering är ett fullgott undantag) idiotiska.

Vi ska nog se att Sverige hamnar på fler inreseförbudslistor när restriktionerna hävs, sedan är de enda nöjena Svensson har kvar allsvensk fotboll, Stefan & Krister samt Arvingarna – tack vare initiativ som dessa.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Dåligt initiativ, bättre låta medlemmar med någon viss level som inte fått tag på kort boka.

Permalänk
Rekordmedlem

Man samlar alltså ihop en lätt grafikortsdesperat högriskgrupp för smittspridning ?
Det nedan låter ju precis som de som kommer att köa

Färre unga män har vaccinerat sig - Linus: Vi killar tror vi är odödliga

https://sverigesradio.se/artikel/unga-man-mindre-intresserade...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Riktigt irriterande att det enbart är Stockholm/GBG som får tilldelade, hade gärna sett tex Uppsala få en del, men nej. Det gick ju absolut inte... Och inte att sälja dem enbart till medlemmar online.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Hur kan dom ge dom här priserna på dom här korten ? Vi som köpte för en månad sen via Sweclockers-Inet kampanjen har fått betala högre pris för våra kort.

30 st Asus Geforce RTX 3070 Dual OC 8GB - 5690 kr ... vi betalade för våra 7499kr !!!!
1 månad senare och man påtalade i videon och körde mycket på hur bra pris vi fick på våra kort och att det skulle bli dyrare framöver.

20 st Asus TUF RTX 3070 3070 Ti OC Gaming 8 GB 6990 kr . Det är ju mindre än vad vi betalade för våra kort.

Har man gjort bort sig förra månaden lr vad säger ni. Finns det någon möjlighet att korrigera detta ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av b-fire:

Hur kollar de det? Måste man visa leg. för att köpa ett kort?
Och om man inte har något leg. och inte har köpt från Webhallen, blir man nekad då?

Såvida det inte är ett krav att man måste vara medlem för att få handla. Får hala fram sambons leg i såfall. Undra om man får köpa två. Kan ju be min 3 åring hala fram Amexet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ramixo:

Hur kan dom ge dom här priserna på dom här korten ? Vi som köpte för en månad sen via Sweclockers-Inet kampanjen har fått betala högre pris för våra kort.

30 st Asus Geforce RTX 3070 Dual OC 8GB - 5690 kr ... vi betalade för våra 7499kr !!!!
1 månad senare och man påtalade i videon och körde mycket på hur bra pris vi fick på våra kort och att det skulle bli dyrare framöver.

20 st Asus TUF RTX 3070 3070 Ti OC Gaming 8 GB 6990 kr . Det är ju mindre än vad vi betalade för våra kort.

Har man gjort bort sig förra månaden lr vad säger ni. Finns det någon möjlighet att korrigera detta ?

Nu var ju det här en kampanj. Personligen så tror jag Webhallen går back på dessa kort (om Asus inte ha ge de ett väldigt bra pris just på den här batchen). Fast 17K för 3090 och då känner jag mig plötsligt inte helt illa ute att jag betalade 19K för mitt PNY.

Permalänk
Medlem

Inom restriktionerna ramar eller inte - detta känns fruktansvärt oansvarigt av Webhallen. Och onödigt. Det är inte så att det är svårt att få sålt grafikkort nuförtiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Men det är okej att de avlider i liten utsträckning?

Ja i snitt dör det ju 685 personer per säsong av influensa, inte har vi skippat alla sociala sammankomster och köbildning för det. Någonstans måste det ju finnas en gräns.

Om vi hade valet att fortsätta hålla alla restriktioner i Sverige, eller att öppna upp med resultat att 10 personer fler kommer avlida det året? Ska vi fortsätta med lockdown då? Får resultatet av minskade restriktioner vara att ingen fler avlider än om vi fortsatt med restriktionerna?

Är man orolig behöver man inte vistas i en kö utanför webhallen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Samsung Sverige

Tyvärr så jobbar jag men jag önskar er lycka till! Lets go era hårdingar!

”May your fps be high and MSRP be resonable”

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raynstorm:

Inom restriktionerna ramar eller inte - detta känns fruktansvärt oansvarigt av Webhallen. Och onödigt. Det är inte så att det är svårt att få sålt grafikkort nuförtiden.

Känner man så så är går det alldeles ypperligt att stanna hemma och inte va med. Bara för att de släpper på taket för publik på fotbollen så kommer jag ju inte känna mig tvungen att åka och kramas med alla andra supportrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Kan ni inte ta och diskutera smittspridning och regeringen beslut i en relevant tråd? Detta handlar om grafikkort, så vit jag vet får de ej corona

Sant, men är nog betydligt större chans att få tag i ett grafikkort än att avlida av covid i denna målgrupp (om vi ska utgå efter statistik).

Permalänk
Medlem

Väntar hellre på nästa generation än att köa för gamla kort.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av anon259487:

2 butiker i sthlm och en i gbg. Så Malmö existerar alltså inte? Så otroligt tråkigt.

Misstänker att de har att göra med att båda butikerna i Malmö tyvärr ligger inne på köpcentrum och Webhallen har svårare att lösa en schysst kö.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Ja i snitt dör det ju 685 personer per säsong av influensa, inte har vi skippat alla sociala sammankomster och köbildning för det. Någonstans måste det ju finnas en gräns.

Om vi hade valet att fortsätta hålla alla restriktioner i Sverige, eller att öppna upp med resultat att 10 personer fler kommer avlida det året? Ska vi fortsätta med lockdown då? Får resultatet av minskade restriktioner vara att ingen fler avlider än om vi fortsatt med restriktionerna?

Är man orolig behöver man inte vistas i en kö utanför webhallen.

Fast nu råkar det ju vara så här att förra året (jobbade på barnakuten), så hade vi historiskt låg smitta (läs i princip 0) på väldigt smittsamma bajsilusker som RS-virus, calici osv. Influensa fanns knappt trots att man testade hos de äldre. Hur kommer detta sig? Jo pga distansering, bra handhygien och att man stannade hemma vid minsta symtom. Men trots detta så skenar corona-smittan. Reflektera över det du, hade varit fullständig katastrof ifall vi inte stängt ner samhället.

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk

snyggt då kan gamla grafikkort bli billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidvikke:

Fast nu råkar det ju vara så här att förra året (jobbade på barnakuten), så hade vi historiskt låg smitta (läs i princip 0) på väldigt smittsamma bajsilusker som RS-virus, calici osv. Influensa fanns knappt trots att man testade hos de äldre. Hur kommer detta sig? Jo pga distansering, bra handhygien och att man stannade hemma vid minsta symtom. Men trots detta så skenar corona-smittan. Reflektera över det du, hade varit fullständig katastrof ifall vi inte stängt ner samhället.

Dina kunskaper och din erfarenhet är såklart mycket värdefulla och bra att du delar med dig - men är du kanske i fel tråd? Ingen här har argumenterat för att vi inte borde ha stängt ned samhället. Inlägget du citerade försökte väl bara argumentera att någonstans går en gräns då det inte längre går att motivera restriktionerna. Jag hoppas ändå att vi alla kan hålla med om det, även om vi har olika åsikter om exakt var gränsen går.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade gärna köat då butiken ligger nära, men behöver inget kort.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jag åker förbi och kikar kön 10:00 man får väl tro att de planerat väl så det blir genomförbart på ett säkert sätt!

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusW:

Inlägget du citerade försökte väl bara argumentera att någonstans går en gräns då det inte längre går att motivera restriktionerna.

Det var exakt min poäng ja

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hopppasdefunkar:

Misstänker att de har att göra med att båda butikerna i Malmö tyvärr ligger inne på köpcentrum och Webhallen har svårare att lösa en schysst kö.

Nordstan (där Göteborgsbutiken ligger) är Sveriges omsättningsmässigt största köptempel. Det ligger ett flertal andra butiker direkt runt Webhallens så de kan inte arrangera en kö utan att påverka verksamheterna bredvid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jättekul med rimliga priser. Men tycker det är lite märkligt att det plötsligt finns "massa" kort. Inet fick också plötsligt massa kort.

Kommer inte ha nån chans att åka in till stan på grund av jobbet. Men jag är glad för alla som får tag i ett kort.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av hopppasdefunkar:

Misstänker att de har att göra med att båda butikerna i Malmö tyvärr ligger inne på köpcentrum och Webhallen har svårare att lösa en schysst kö.

Butiken i Nordstan ligger också inuti ett köpcentrum. Det går inte att ta sig dit utan att först ha passerat ett flertal andra, så det har nog ingenting med det att göra. Tilldelningen sker sannolikt efter försäljningssiffror där Stockholm och Göteborg ligger bäst till.

Butiken i Sisjön hade varit betydligt bättre ur smittohänsyn jämfört med Nordstan, dock har jag för mig att Nordstan är där de har sitt butikslager som är gemensamt för GBG-butikerna. Det är också där de flesta events (för Göteborgsområdet) hålls.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Herr Kantarell:

Jättekul med rimliga priser. Men tycker det är lite märkligt att det plötsligt finns "massa" kort. Inet fick också plötsligt massa kort.

Vari ligger det märkliga? Med tanke på hur containersituationen ser ut i Asien är det mer än rimligt att varor staplas på rejäl hög innan de skeppas iväg, och att en större mängd gods därmed levereras på en och samma gång.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Korkat hade varit bättre att släppa korten online.

Släpp dem online och ha något krav på att kontot måste vara minst 1 månad gammalt och att det måste finnas minst ett tidigare köp registrerat på kontot, för att få köpa ett av dessa kort.
Det skulle nog filtrera bort alla bottar och de flesta miners med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Korkat hade varit bättre att släppa korten online.

Släpp dem online och ha något krav på att kontot måste vara minst 1 månad gammalt och att det måste finnas minst ett tidigare köp registrerat på kontot, för att få köpa ett av dessa kort.
Det skulle nog filtrera bort alla bottar och de flesta miners med.

Absolut, det hjälper. Men Det finns ytterligare fördelar genom att sälja de via butik. Ett par anledningar är minimal chans i förhållande till onlineköp, att en person kan köpa fler än ett kort. Dessutom ökar ju chansen till merförsäljning i butik. Tror definitivt att Webbhallen har tänkt igenom det noga. Hade priserna legat på 3-5k+ hade de nog släppt de online med någon form av krav kan jag tänka mig.

Visa signatur

XFX 6900XT Merc Black edt | Ryzen 5600x | MSI B550 Gaming Edge Wifi | Samsung 980 Pro 1tb | Phanteks P600 | Noctua NF-A14 140mm PWM x6 | Corsair Vengeance lpx 3600mhz 16gb | Corsair rm850x 850w | Samsung G7 27" 1440p |

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken av de två butikerna man ska köa till i stockholm. Den vid hötorget är ju lite mer centralt och om jag inte har fel bor det väl fler norr om stan (Bromma, solna, täby etc) än söder om stan. Många andra kanske tänker på samma sätt, men jag vet inte.

Permalänk

Är det någon här i tråden som skall övernatta för att få bra köplats?

Jag chansar på att komma in tidigt på morgonen istället. Facebookinlägget har bara 130 Likes och 210 Kommentarer i skrivande stund, men visst är säkert många fler som sett.

Jag behöver ha minst 50 st före mig i kön som enbart köper ett 3070/3070ti för att jag inte skall få vad jag är ute efter. Är säkert några som klämmer in ett par 3080 och 3060's med så borde vara lugnt om det inte är mer än 60 - 70st före mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Man samlar alltså ihop en lätt grafikortsdesperat högriskgrupp för smittspridning ?
Det nedan låter ju precis som de som kommer att köa

Färre unga män har vaccinerat sig - Linus: Vi killar tror vi är odödliga

https://sverigesradio.se/artikel/unga-man-mindre-intresserade...

Hur vet du att det är just högriskgrupper som kommer dit? Unga män är ingen högriskgrupp i sig. Dessutom har det visat sig att det gäller framförallt män i utanförskapsområden. Det du hänvisar till gäller dessutom Östergötland.. Webhallen har ingen av dessa butiker där?