klicka på länk från subdomän..

Permalänk
Medlem

klicka på länk från subdomän..

Hej!

Jag har utvecklat appen OnePoint som ni kan hitta nedladdningslänken till via min signatur(Android + IOS).

När en användare av appen har registrerat en "profil" i vår databas, så går även denna att nå via en knapp "view in browser" från appen.

Trycker man på den så kommer man åt samma profil i webbläsaren.

FAST!

Om en användare har lagt till en youtubelänk till sitt konto / instagram, facebook... whatever. Så fungerar det inte att trycka på den via webbläsaren.

T.ex. denna som generats via appen:
https://onepoint.vagentillkorkort.se/onepoint/view.php?idlink...

"youtubue", långt ner på sidan skall gå att klicka på för att komma till deras youtubekonto.
Men det avvisas.

När jag körde allt via vagentillkorkort.se, så fungerade det. Men med subdomän så går det inte alls.

Jag är inte superhemma på webbutveckling osv.. utan jobbar framförallt native med ios och android.

Hur kommer jag runt detta?

Vill inte betala för en ny domän just nu.. Utan vill köra på min subdomän tills vidare.

backend är php.

designen på hemsidan är inget ni behöver kommentera, utan det är bara test tills vidare!

mvh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden är hela sidan en iframe?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Varför i hela friden är hela sidan en iframe?

jadu! Jag vet inte varför Chrome -> visa sidkälla. säger det. Jag har ingen iframe i koden ialf. Det är en .php som visar all info på skärmen.

Du ser väldigt lite genom att inspektera, då det mesta körs på serversidan.

Men det var ändå inte riktigt det jag undrade över.

Detta är dock en "free to use sida" som jag bara laddat ner för att labba med.

Men märkte efter ett tag problemet jag beskrev ovan. Sidan kommer inte att se ut såhär när allt är på plats.

jag undrar bara över varför inte länkarna fungerar att trycka på?(youtube i detta fall, alternativt "get it on google play").

mvh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Okej verkar fungera att öppna i ett nytt fönster. Får väl köra på det om ingen har en lösning på hur man kan köra länken i samma fönster eller utan att gå från subdomänen.

mvh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Suck! Första frågan blir ändå om något som inte rör frågeställningen.
Inget illa menat. Men kan vi undvika frågor kring design osv... Jag jobbar på en sida bredvid som inte har något att göra med denna. Dock testar jag saker via denna.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Suck! Första frågan blir ändå om något som inte rör frågeställningen.
Inget illa menat. Men kan vi undvika frågor kring design osv... Jag jobbar på en sida bredvid som inte har något att göra med denna. Dock testar jag saker via denna.

Men första frågan var spot on!
Anledningen till att youtube nekas laddas är just för att du har hela sidan i en iframe.
Firefox ger lite mer info än Chrome.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/xframe-neterror-page?as=...

Permalänk
Medlem

@iXam har helt rätt. Hade du öppnat webbläsarkonsolen hade du också sett detta:

Refused to display 'https://www.youtube.com/' in a frame because it set 'X-Frame-Options' to 'sameorigin'.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iXam:

Men första frågan var spot on!
Anledningen till att youtube nekas laddas är just för att du har hela sidan i en iframe.
Firefox ger lite mer info än Chrome.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/xframe-neterror-page?as=...

Precis min tanke när jag såg Lemons fråga. Undvik iFrames!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Som redan kommit fram här, så är det troligen iframe som hindrar, inte bara youtube utan även facebook å möjligen flere. Du borde dock lätt hitta var din .php skjuter in iframe och helt enkelt ta bort iframe, ser inte riktigt vad den har för vettig funktion där.

Permalänk
Medlem

Din app laddar:

onepoint.vagentillkorkort.se/onepoint/view.php?idlink=2

Som verkar bestå av en iframe för följande sida:

vagentillkorkort.se/onepoint/view.php?idlink=2

Lös konfigurationen av subdomänen onepoint.vagentillkorkort.se så löser du problemet.

Permalänk
Medlem

Tack alla för svar & sorry för liten aggro respons av mig i början.

Denna sidas skrotas strax, men då fick jag svar ialf! Tänkte aldrig så långt att öppna konsollen.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Lägg till target="_parent" eller target="_blank" till YouTube länken så löser du problemet