PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Fick en kod av Elgiganten denna gången. Eftersom jag lyckades klicka hem en konsol i februari så kollade jag med några vänner som har varit intresserade och jagat länge, men de som nappade hörde av sig för sent. Kändes onödigt att koden gick i graven.

Trist att du ens anmälde dig när du redan har en konsol och där dom tydligt har gått ut med att koder inte får ges ut. Nu kunde en person som inte blivit utvald ha blivit det istället blir det en längre väntetid

Permalänk
Medlem

Beställde min ps5 (vanliga) i början på september. Dom i butiken Mediamarkt sa att ja borde kunna hämta den om några dagar. Men ingen har hört av sig. Är det någon mer som beställt där och inte fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rareixarna:

Trist att du ens anmälde dig när du redan har en konsol och där dom tydligt har gått ut med att koder inte får ges ut. Nu kunde en person som inte blivit utvald ha blivit det istället blir det en längre väntetid

Håller med dig helt o hållet. Varför ska man ta upp en plats när man redan har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rareixarna:

Trist att du ens anmälde dig när du redan har en konsol och där dom tydligt har gått ut med att koder inte får ges ut. Nu kunde en person som inte blivit utvald ha blivit det istället blir det en längre väntetid

Tyvärr gör nog majoriteten så här

Permalänk

Var precis inne på MediaMarkt i Göteborg och pratade med personalen, dem skall ha fått in en batch av den nya versionen av PS5, dessa skulle dem uppdatera på sin hemsida senare under dem kommande dagarna sa dem.

Fick en hint om att jag skulle kolla runt 16:00 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expressen:

Fick en hint om att jag skulle kolla runt 16:00 🤔

De ville nog bara bli av med dig 🤣🤣

Permalänk
Skrivet av Expressen:

Var precis inne på MediaMarkt i Göteborg och pratade med personalen, dem skall ha fått in en batch av den nya versionen av PS5, dessa skulle dem uppdatera på sin hemsida senare under dem kommande dagarna sa dem.

Fick en hint om att jag skulle kolla runt 16:00 🤔

Men dom sa inget om att du kunde boka i butik runt 16?
Hade planerat att ta en sväng till MM efter Jobbet o boka men onödigt om man inte kan boka i butik.

Permalänk
Skrivet av Thunder 721:

Men dom sa inget om att du kunde boka i butik runt 16?
Hade planerat att ta en sväng till MM efter Jobbet o boka men onödigt om man inte kan boka i butik.

Nej, dem hade inte fått in något i systemet ännu för att boka i butik, dem pratade om att det eventuellt skulle gå att beställa från hemsidan direkt med och inte bara över disken då dem skulle ha fått en större batch.

Permalänk
Medlem

Heh...

Fick mail igår av Elgiganten att jag inte var utvald.
Idag kom det ett nytt mail där det stod att jag var utvald, kod och allt.

Så ni som inte var utvalda igår kan ju hoppas på ett nytt mail idag.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

Jaaa! Jag fick möjligheten att förboka ett Ps5 på MM idag runt 13 tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBean1234566:

Jaaa! Jag fick möjligheten att förboka ett Ps5 på MM idag runt 13 tiden

Via butik eller online?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbrain:

Heh...

Fick mail igår av Elgiganten att jag inte var utvald.
Idag kom det ett nytt mail där det stod att jag var utvald, kod och allt.

Så ni som inte var utvalda igår kan ju hoppas på ett nytt mail idag.

Samma här. Antar att folk bangade igår.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Samma här. Antar att folk bangade igår.

Skräll att man inte blev utvald idag heller.. Bara att fortsätta leta

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbrain:

Heh...

Fick mail igår av Elgiganten att jag inte var utvald.
Idag kom det ett nytt mail där det stod att jag var utvald, kod och allt.

Så ni som inte var utvalda igår kan ju hoppas på ett nytt mail idag.

Samma lika här
Trodde loppet var kört i går när man fick att man inte var utvald men nu är det beställt.
Denna hamnar inte på Blocket utan rätt in i tv-bänken så fort den kommer hem.

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mice:

Samma lika här
Trodde loppet var kört i går när man fick att man inte var utvald men nu är det beställt.
Denna hamnar inte på Blocket utan rätt in i tv-bänken så fort den kommer hem.

Hade otur 2 gånger. Min andra polare också.

Permalänk
Skrivet av Veriuz:

Hade otur 2 gånger. Min andra polare också.

Samma

Permalänk
Medlem

Typ sjunde gången man inte blir vald på elgiganten. Så surt

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Typ sjunde gången man inte blir vald på elgiganten. Så surt

Vet hur det känns.. inte nog med de så var min polare med för första gången i denna utlottningen nu och han fick givetvis ett ps5..

Permalänk
Medlem

Krävs det instagram för att kunna vara med?

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ok3nd:

Vet hur det känns.. inte nog med de så var min polare med för första gången i denna utlottningen nu och han fick givetvis ett ps5..

Såg det på FZ också.

"Jag har ett, men bokade åt polaren.."

Men eftersom det blev en utlottning idag med hos EG så hoppas jag att folk blev av med deras koder..

Jag har nu tom lagt in att ett script kollar sidor som har fått in PS5 senaste tiden var 30'e sekund och meddelar mig via pushnotification till min telefon ifall lagerstatusen ändras.

Så tråkigt att det är så, men vad ska man göra med dagens läge

edit*

Skrivet av marcus84:

Krävs det instagram för att kunna vara med?

Nej, men följ deras insta för att få veta när man ska regga sig, sen när man reggat sig för varje gång så lottar de ut slumpmässigt, så blir du vald har du typ 24h på dig att göra ditt köp. Ett väldigt rättvist system.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Såg det på FZ också.

"Jag har ett, men bokade åt polaren.."

Men eftersom det blev en utlottning idag med hos EG så hoppas jag att folk blev av med deras koder..

Jag har nu tom lagt in att ett script kollar sidor som har fått in PS5 senaste tiden var 30'e sekund och meddelar mig via pushnotification till min telefon ifall lagerstatusen ändras.

Så tråkigt att det är så, men vad ska man göra med dagens läge

edit*

Nej, men följ deras insta för att få veta när man ska regga sig, sen när man reggat sig för varje gång så lottar de ut slumpmässigt, så blir du vald har du typ 24h på dig att göra ditt köp. Ett väldigt rättvist system.

Denna kompisen hade inget ps5 sen innan så jag får väl glädjas åt de, men ändå surt för mig.

Haha eget skript och grejer det va inte dåligt! Hoppas du får ett snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Såg det på FZ också.

"Jag har ett, men bokade åt polaren.."

Men eftersom det blev en utlottning idag med hos EG så hoppas jag att folk blev av med deras koder..

Jag har nu tom lagt in att ett script kollar sidor som har fått in PS5 senaste tiden var 30'e sekund och meddelar mig via pushnotification till min telefon ifall lagerstatusen ändras.

Så tråkigt att det är så, men vad ska man göra med dagens läge

edit*

Nej, men följ deras insta för att få veta när man ska regga sig, sen när man reggat sig för varje gång så lottar de ut slumpmässigt, så blir du vald har du typ 24h på dig att göra ditt köp. Ett väldigt rättvist system.

Använder du också distill? Jag har 30 sek också men det kostar att skicka till mitt nummer. Har för mig man kan automatiskt vidarebefoga mail till mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veriuz:

Använder du också distill? Jag har 30 sek också men det kostar att skicka till mitt nummer. Har för mig man kan automatiskt vidarebefoga mail till mobil

Körde med det, men gjorde ett eget istället som använder webhook till discord som skickar notis till mig ifall det ändras.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Ni som använder Distill, får ni också "spöknotiser" att det skett förändring, utan att det skett något? (Gissningsvis är det något bolaget gör för att skrämma bort Scalpers), hur hanterar ni detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttius:

Ni som använder Distill, får ni också "spöknotiser" att det skett förändring, utan att det skett något? (Gissningsvis är det något bolaget gör för att skrämma bort Scalpers), hur hanterar ni detta?

är inte det om man valt för stor "selection".. ? Hade problem med det ett tag

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Tror ni att MM kommer släppa något idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil02:

Tror ni att MM kommer släppa något idag?

Rykte om det eller?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Rykte om det eller?

Ja det var någon här inne

som skrev att man skulle hålla koll på deras hemsida kl16

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

är inte det om man valt för stor "selection".. ? Hade problem med det ett tag

Får prova det, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil02:

Ja det var någon här inne

som skrev att man skulle hålla koll på deras hemsida kl16

Någon fick en notis om att de skulle öppna bokning igen kl 14:00 men inget har hänt. Men kanske händer idag