Permalänk
Medlem

VPN i surfplatta till TV = fiasko...

Dags för lite experthjälp igen. Jag skaffade VPN för ett tag sedan och tänkte streama det jag ska se från surfplattan till min TV via Chromecast, men fick lära mig den hårda vägen att det går ju inte eftersom det blir två olika nätverk...

Min TV är en Samsung 2016 och det går inte att installera VPN på den. Jag läste däremot att man kan installera VPN i router, men det är milsvitt över mina kunskaper.

Har ni några idéer på hur jag ska kunna se på min gamla TV med VPN på ett enkelt vis eller blir det till att hålla sig till surfplattans lilla bild?

Permalänk
Medlem

finns ingen tickbox för att aktivera lokal access när tunneln är uppe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

finns ingen tickbox för att aktivera lokal access när tunneln är uppe?

Menar du i VPN-programmet?

Permalänk
Medlem

Precis, annars blir det ju tunnelseende deluxe. Man brukar vanligtvis kunna godkänna lokal access i VPN program

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Ange betrott nätverk hette det hos mig, klickade i det och det hoppade igång direkt.

Permalänk
Medlem

Bästa vore ju om du kan aktivera VPN i din router så alla enheter kan använda den?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Varför behöver du VPN för din TV/Chromecast?

En Chromecast hämtar själv från Internet. Det passerar inte plattan/telefonen på något vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Varför behöver du VPN för din TV/Chromecast?

En Chromecast hämtar själv från Internet. Det passerar inte plattan/telefonen på något vis.

Jag har det i surfplattan. Skulle sedan streama från den till TV men det går ju inte eftersom de är på olika nätverk då. Men det löste sig med inställningen ovan.