New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du får gärna utveckla detta, vad var dåligt? Vad brukar du spela i vanliga fall?

Han har nog inte 'spelat' något idag ska du se.
Queue Simulator tär på en.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du får gärna utveckla detta, vad var dåligt? Vad brukar du spela i vanliga fall?

Världen känns plastig, fick ingen inlevelse alls. Satt och körde Pathfinder: Kingmaker medans jag satt i kön och det var som natt och dag alltså. Har testat alla sorters obskyra och stora MMOs och detta är helt solklart det värsta, sättet man rör sig i världen känns helt stelt, fick ingen souls-like känsla ALLS som vissa recensioner nämnt. Att sen behöva springa runt i den här tråkiga världen utan mounts var droppen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Han har nog inte 'spelat' något idag ska du se.
Queue Simulator tär på en.

Tog bara 1-2 timmar att komma in på Asgard.

Permalänk
Medlem

Hoppade in snabbt kl 05.30 för att kolla köer. Det gick ÄNTLIGEN att komma in på Midgard. Kändes som att "komma hem" mycket svenskar och trevlig stämning i chatten.
Hann att få upp Grymwald till lvl 5 eller 6 iaf innan jobbet Hoppetossa som finns på en annan server klämde jag upp till lvl 12 igår. Sen gick servrarna ned och vi fick besök. Henne kommer jag spela när kö-läget är helt omöjligt på Midgard. Min alt kan man väl säga

Någon påstod att man har någon slags prioritet före nya spelare i kön om man spelat och levlat på servern man försöker logga in på, stämmer det? I så fall var det tur att jag levlade lite

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Verkar som man har någon typ av prioritet när man loggar in till en karaktär iaf.
Testade igår när vi skulle hoppa av, polare som inte spelat än hamnade på kö 3000~ medan en själv hamnade på 1200 i kö.

Så något lurt är det i alla fall. Kan ju vara för att man precis loggade av och man får någon prio ifall spelet skulle krascha eller något med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exydia:

Han har nog inte 'spelat' något idag ska du se.
Queue Simulator tär på en.

Den låter sådär får man säga men många som ska in och testa kan jag tro.

Skrivet av Sval:

Världen känns plastig, fick ingen inlevelse alls. Satt och körde Pathfinder: Kingmaker medans jag satt i kön och det var som natt och dag alltså. Har testat alla sorters obskyra och stora MMOs och detta är helt solklart det värsta, sättet man rör sig i världen känns helt stelt, fick ingen souls-like känsla ALLS som vissa recensioner nämnt. Att sen behöva springa runt i den här tråkiga världen utan mounts var droppen för mig.

Tack för info, jag har själv bara kollat på någon kort stream och lite bilder och videos från spelet. Såg mest ut som ett WOW på den kvarten som jag såg. Jag avvaktar lite så får man väl se om man hittar dit om någon månad eller så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Hoppade in snabbt kl 05.30 för att kolla köer. Det gick ÄNTLIGEN att komma in på Midgard. Kändes som att "komma hem" mycket svenskar och trevlig stämning i chatten.
Hann att få upp Grymwald till lvl 5 eller 6 iaf innan jobbet Hoppetossa som finns på en annan server klämde jag upp till lvl 12 igår. Sen gick servrarna ned och vi fick besök. Henne kommer jag spela när kö-läget är helt omöjligt på Midgard. Min alt kan man väl säga

Någon påstod att man har någon slags prioritet före nya spelare i kön om man spelat och levlat på servern man försöker logga in på, stämmer det? I så fall var det tur att jag levlade lite

Någon skrev att under första veckorna kan man flytta karaktärer mellan olika servrar gratis. Bara som info om du vill ha din Hoppetossa på annan server. Jag har inte spelat spelet själv men läste det här i tråden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Testade betan en del och detta är verkligen inget spel för mig. Gillar inte alls den grafiska stilen och tycker det är stelt och omständigt. Däremot så håller jag alla mina tummar för att det blir succe! Det behövs verkligen konkurrens i MMO världen!

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge EU servrarna kommer vara nere?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Någon som vet hur länge EU servrarna kommer vara nere?

Servrarna ska öppna runt 08:00.

https://forums.newworld.com/t/downtime-central-europe-930pm-p...

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Någon som vet hur länge EU servrarna kommer vara nere?

Skrivet av morronrost:

Jag sitter och refreshar som en tok för att få kunna testa spelet

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Byt server istället så slipper ni en sådan lång kö. Har kompisar som spelar och dom har kommit in under hela dagen igår utan problem, även vid disconnect ska tilläggas.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Skulle ta en repa nu på morgonen på vad jag tänkt som min huvudgubbe på Midgard men så sket det sig. Testade igår på en annan server, det jag hann testa var kul.

Men. En fundering. Kollade ett tag på Twitch igår och där var de vanliga som WoWat men som hoppade över till FFIV som nu var i NW. Ingen av dem satt och köade!? Var släppet så lyckat i USA att det inte var några köer?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Skulle ta en repa nu på morgonen på vad jag tänkt som min huvudgubbe på Midgard men så sket det sig. Testade igår på en annan server, det jag hann testa var kul.

Men. En fundering. Kollade ett tag på Twitch igår och där var de vanliga som WoWat men som hoppade över till FFIV som nu var i NW. Ingen av dem satt och köade!? Var släppet så lyckat i USA att det inte var några köer?

De måste ha haft jävligt tur då streamers inte fick någon form av prio kö alls. Asmongold t.ex. hamnade i en 10000 pers kö.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

De måste ha haft jävligt tur då streamers inte fick någon form av prio kö alls. Asmongold t.ex. hamnade i en 10000 pers kö.

Ok. Var bl.a honom jag såg ett tag när han velade mellan factions. Förstår att det inte är/var någon "smör-kö" in men tyckte det såg knäppt ut att se så många stora streamers inne men inga som köade.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det har släppts piratskins nu på Amazon prime games. Frågan är hur man får dom till spelet när man köpt det genom Steam?
Skall man linka amazon kontot och steam kontot?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Det har släppts piratskins nu på Amazon prime games. Frågan är hur man får dom till spelet när man köpt det genom Steam?
Skall man linka amazon kontot och steam kontot?

Precis!
Testade igår när jag loggade ut, gick smidigt. Enligt sidan när man var klar skulle det finnas när man loggade in nästa gång. Får se om det finns där man loggar in idag!
Allt gjordes via prime games sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Precis!
Testade igår när jag loggade ut, gick smidigt. Enligt sidan när man var klar skulle det finnas när man loggade in nästa gång. Får se om det finns där man loggar in idag!
Allt gjordes via prime games sidan.

Fixade det direkt. Jobbar nu så får kolla när jag kommer hem 😁

Måste ändå säga att det kändes väldigt konstigt att se andra spelare med armors som såg legendariska ut när de var lvl 20 😳 det var väl det här special skinnet de fått genom twitch.
Vi andra hade missmatch armors som det sig bör på låglevels...vet inte om jag hade velat ha ett sånt. Allt man skaffar är ju fulare till end game typ. Tråkigt.

Idag kommer halva spelarkåren springa runt som pirater 😄😄

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Fick äntligen in lite tid nu i morse och gillar spelet skarpt. Kul att crafta, rätt schysst combat och ska bli intressant att testa pvp på högre nivåer sen. Lirar på Midgard och valde Covenant, dock inte gått med i något company än. Om någon har ett company där så får ni gärna slänga en invite till Guden.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Fixade det direkt. Jobbar nu så får kolla när jag kommer hem 😁

Måste ändå säga att det kändes väldigt konstigt att se andra spelare med armors som såg legendariska ut när de var lvl 20 😳 det var väl det här special skinnet de fått genom twitch.
Vi andra hade missmatch armors som det sig bör på låglevels...vet inte om jag hade velat ha ett sånt. Allt man skaffar är ju fulare till end game typ. Tråkigt.

Idag kommer halva spelarkåren springa runt som pirater 😄😄

Håller helt med!
Kanske kan slänga på mig lite pirat look såhär i början, sen vill man ju att det händer något när man skaffar något nytt och bättre

Permalänk
Medlem

Rätt dålig performance med 8700k@4.7ghz och 2080ti
nere på 30 fps i stan....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Rätt dålig performance med 8700k@4.7ghz och 2080ti
nere på 30 fps i stan....

Sänk shadows till Low

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Sänk shadows till Low

det är det redan.
Var inte så här dåligt när jag spelade igår.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Någon annan som får sjukt hög GPU-användning i spelet? Spelar ingen roll om jag kör 1080p eller 1440p, very high eller low på settings. Mitt 3060 ti går rätt maxat oavsett vilket känns sådär. Både i kö och ingame skall tilläggas.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Rätt dålig performance med 8700k@4.7ghz och 2080ti
nere på 30 fps i stan....

Skrivet av drwlz:

Någon annan som får sjukt hög GPU-användning i spelet? Spelar ingen roll om jag kör 1080p eller 1440p, very high eller low på settings. Mitt 3060 ti går rätt maxat oavsett vilket känns sådär. Både i kö och ingame skall tilläggas.

Med tanke på det mediokra kraven som är satta så skulle de nog ha valt ännu mindre servrar eller så har de varit fula när de räknat ut dessa krav.

Recommended System Requirements
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows® 10 64-bit
Processor: Intel® Core™ i7-2600K / AMD Ryzen™ 5 1400
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 970 / AMD Radeon™ R9 390X or better
DirectX: Version 12
Network: Broadband Internet connection
Disk: SSD
Storage: 50 GB available space
Additional Notes: Internet connection required to play, offers in-game purchases

Minimum System Requirements
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows® 10 64-bit
Processor: Intel® Core™ i5-2400 / AMD CPU with 4 physical cores @ 3Ghz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GTX 670 2GB / AMD Radeon™ R9 280 or better
DirectX: Version 12
Network: Broadband Internet connection
Disk: 7200 HDD
Storage: 50 GB available space
Additional Notes: Internet connection required to play, offers in-game purchases

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Någon annan som får sjukt hög GPU-användning i spelet? Spelar ingen roll om jag kör 1080p eller 1440p, very high eller low på settings. Mitt 3060 ti går rätt maxat oavsett vilket känns sådär. Både i kö och ingame skall tilläggas.

Finns "konspirationsteorier" att amazon använder spelarnas GPU:er för att utföra mining med de i bakgrunden, därav hög belastning

Permalänk
Medlem

Verkar vara något med Nvidia korten/drivrutinern.
Med systemet i sign har jag 70-80 fps i städerna och 130-140 fps utanför.
1440P allt på max.
Temp ca 75c.

Många med just nvidiakort klagar på väldigt höga temps i New World.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Finns "konspirationsteorier" att amazon använder spelarnas GPU:er för att utföra mining med de i bakgrunden, därav hög belastning

Den känns ju tveksamt men förmodligen är det väl rutten optimering som vanligt. Bara att vänta och se om det rullas ut någon patch som fixar till det

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Får inte "Windowed mode" att fungera korrekt. Väljer det och får "Windows"ramen upptill och spelrutan krymper några millimeter vilket gör att jag ser kanterna på skrivbordet. Kan inte maxa ut rutan. Väljer jag fullscreen igen så har jag ändå kvar "Windows"ramen upptill. Loggade ut och startade om = fullscreen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Mindre lycka med kön idag. Köat en timme, är på plats 200 någonting. Får en felkod, ställer mig i kö igen och hamnar på 1513. Provade att logga in vid 10 och då var det ingen kö, skulle ha hållit mig inloggad över dagen istället för att börja köa när det är dags att spela

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|