Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Ett kubrecept som är bra att veta är att tre rejuvenation potions ger en full rejuvenation potion som healar 100% hp och mana. 😁

Är f.ö. framme i act 5 normal som barbar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Skönt att det nu går att döda cow king hur många gånger som helst

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Bara jag som får Connection interrupted några minuter in i varje game? Xbox. Inga problem med nätverket i övrigt, det är just Diablo/Battle.net som strular.

Ser att det finns trådar om det på andra ställen..

Permalänk
Medlem

Eftersöker en superior 10+ ED eth Great Poleaxe antingen 0 eller 6 open sockets. Skicka pm eller tagga mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Bara jag som får Connection interrupted några minuter in i varje game? Xbox. Inga problem med nätverket i övrigt, det är just Diablo/Battle.net som strular.

Ser att det finns trådar om det på andra ställen..

Spelet verkar patchas live typ en gång i timmen.
Starta om allt och hoppas

Permalänk
Medlem

Äntligen ett första användbart item till min summonancer!
I Akt 2 Nightmare fann jag en amulett på +2 to summoning skills.
Har hittat tonvis med gear för sorc, Barbar, samt druid, men tamigfan inte ett enda användbart item för necro förrens nu.
Nu lever drömmen om en 2 socket preserved head med skillbonus till summon skellingtons och skellington-mastery som jag kan köra Rhyme I! Någon som har en över? 😅

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Haha, vafan tog passagen till Cata lvl 4 vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Har du teleporterat runt så kan det ibland bugga med kartan så du inte ser trappan 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Har du teleporterat runt så kan det ibland bugga med kartan så du inte ser trappan 😅

Hoppat runt som en galning och sökt men den har gömt sig
Fick skapa ett ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Ser att du missat lite av kartan på ett ställ så antagligen där som den var.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det något Sweclockergäng som kör D2R eller är intresserade av att teama upp någon kväll.

Jag kan tänka mig allt från att starta något helt nytt och spela alla quest, eller bara springa som en dåre. Eller så köra endgame 84+, eller spela min lvl 42 meme necro med crossbow + iron golem, eller kom med något annat roligt förslag

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som kör lite granna på PS5?
Spelet crashar om och om igen...

Startar jag upp på PC så är det inga som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Äntligen ett första användbart item till min summonancer!
I Akt 2 Nightmare fann jag en amulett på +2 to summoning skills.
Har hittat tonvis med gear för sorc, Barbar, samt druid, men tamigfan inte ett enda användbart item för necro förrens nu.
Nu lever drömmen om en 2 socket preserved head med skillbonus till summon skellingtons och skellington-mastery som jag kan köra Rhyme I! Någon som har en över? 😅

Automods (tex vit/blå necro head skele mastery och raise skele) har vissa restriktioner på vad de får spawna på. Tex kommer du aldrig hitta low lvl skills tex de som nyss nämndes på high lvl necro heads. Vill du hitta +3/+3 raise/mastery måste du leta väldigt tidigt i spelet för att de ska spawna.

Jag kan inte det utantill just nu men du kan prova dig fram var automodsen spawnas. Tex hitta necro head i säg Normal Act5. Finns raise eller mastery med där så kan de spawna. Annars får du leta tidigare i spelet. Vi snackar rätt rare items nu som är eftertraktade men med tanke på hur petitess man måste va för att hitta de så är de en på miljonen som har ett sådant item.

Ska se om jag kan hitta källan på informationen så du vet exakt var du ska leta.

Kan så klart även spawna med teeth/amp/BA. Det finns vissa skills som inte spawnar på automods också.

Edit: jag var någorlunda ute å cykla men läs här: https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=41998375

Staffmods = +skill
Automods = +tabskill

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Någon mer än mig som kör lite granna på PS5?
Spelet crashar om och om igen...

Startar jag upp på PC så är det inga som helst problem.

Har lirat nu i en vecka på ps5, uppe på akt 4 nightmare med min lightning trapsin, inga crasher hittils, peppar peppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Har lirat nu i en vecka på ps5, uppe på akt 4 nightmare med min lightning trapsin, inga crasher hittils, peppar peppar.

Så konstigt, får testa att installera om eller något!
Det har flutit på bra fram tills för någon dag sedan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

1 poäng på warmth är trevligt när du får lite +skills

Föredrar Frozen Orb själv, känns som att man är lite mer aktiv i spelandet.
Och med hur cold mastery fungerar nu så är den brutalt effektiv.
Läser man tooltip så ser det ut som att blizzard gör mycket mer skada, men FO gör enormt mycket mer skada än vad tooltip säger, plus att den exploderar för ännu mer skada (om man kan pricka monstret exakt).
FO har bara en synergi dock, så den skalar inte lika långt som blizzard.
Men fördelen med det är att du kan skapa en hyffsad overall char då du t.ex. kan komma rätt långt i fireträdet (typ meteor).

Heller inga problem att ta sig till 30 med bara 1 poäng på blizzard.

Edit:
Kort sagt bara 1 poäng på skills du måste ha (typ Teleport, static, warmth).
Sen maxar du FO och mastery.
Sen maxar du Ice Bolt för synergin.
Efter det så kan du köra lightning eller fire.
Rekar fire och Meteor.
Så 1 poäng på allt som meteor kräver och 1 poäng på fire mastery.
Sen kör du meteor så länge du kan.
Tack vare att Cold Mastery kan peirca (vissa) cold immunes så är dual spec mindre viktigt, framförallt i NM.

Jag provade på Blizzard, men så tråkigt. Så speccade om till Frozen orb, betydligt roligare gameplay. Blir nog att bygga in sig på lightninig efter man har maxat frozen orb

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag provade på Blizzard, men så tråkigt. Så speccade om till Frozen orb, betydligt roligare gameplay. Blir nog att bygga in sig på lightninig efter man har maxat frozen orb

Körde själv frozen orb och meteor. Det funkade bra för att klara hell utan att skippa några fiender eller områden.
Sen hur bra det är för MF av bossar vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joca2513:

Har lirat nu i en vecka på ps5, uppe på akt 4 nightmare med min lightning trapsin, inga crasher hittils, peppar peppar.

Har inte haft några problem med crasher än så länge iaf. Dock är det väldigt sällsynt att hitta andra spelare på PS5 imo.
Har en färdig Hammerdin och en Sorc i Nm och tycker att det är väldigt kul än så länge iaf.

Dock har jag funderingar på hur man hittar trades och setup för Übers mm. med det matchmaking systemet som vi fått.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag provade på Blizzard, men så tråkigt. Så speccade om till Frozen orb, betydligt roligare gameplay. Blir nog att bygga in sig på lightninig efter man har maxat frozen orb

Må hända att det inte är roligaste skillen men helt klart starkaste.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga som jag inte lyckats lista ut: hur lägger jag till sockets på vapen så jag t.ex. kan skapa Runewords (The Oak i det här fallet)
Jag vet att vapnet måste vara vitt och ha fyra sockets och socketera i rätt ordning.
Jag har testat Horadric cube med flera olika vita vapen för att först lägga till sockets, men inget verkar funka.

Har följt denna guide bland annat men det funkar inte:
https://gamerjournalist.com/diablo-2-resurrected-add-sockets/

Lite sjukt, jag har flera tusen timmar i D3 och är levande legend där, men i D2 är jag rena pajasen haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag har en fråga som jag inte lyckats lista ut: hur lägger jag till sockets på vapen så jag t.ex. kan skapa Runewords (The Oak i det här fallet)
Jag vet att vapnet måste vara vitt och ha fyra sockets och socketera i rätt ordning.
Jag har testat Horadric cube med flera olika vita vapen för att först lägga till sockets, men inget verkar funka.

Har följt denna guide bland annat men det funkar inte:
https://gamerjournalist.com/diablo-2-resurrected-add-sockets/

Lite sjukt, jag har flera tusen timmar i D3 och är levande legend där, men i D2 är jag rena pajasen haha.

Larzuk är ett säkert sätt om du vet vart ditt item droppade
T.ex. Crystal Sword med 4 sockets behöver du hitta det i Act V normal (eller Act 1 Nightmare) och Cow Level (Normal). Sen är det bara att låta Larzuk skapa dina sockets genom questet. Han gör alltid max antal sockets på ditt basitem beroende på dess itemlevel.

För kuben så rekommenderar jag denna guide: https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=27584148
Där står det bl.a. att receptet för ett Normal weapon behöver du:
1 Ral Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Amethyst + Normal Weapon
Notera att detta kommer ge dig mellan 1 till högst antal för ditt items itemlevel.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Larzuk är ett säkert sätt om du vet vart ditt item droppade
T.ex. Crystal Sword med 4 sockets behöver du hitta det i Act V normal (eller högre) och Cow Level (Normal). Sen är det bara att låta Larzuk skapa dina sockets genom questet. Han gör alltid max antal sockets på ditt basitem beroende på dess itemlevel.

För kuben så rekommenderar jag denna guide: https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=27584148
Där står det bl.a. att receptet för ett Normal weapon behöver du:
1 Ral Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Amethyst + Normal Weapon
Notera att detta kommer ge dig mellan 1 till högst antal för ditt items itemlevel.

En liten varning, om ditt crystal sword är FÖR hög lvl så kan det få 5 eller 6 sockets. Så ungefär första halvan av Nightmare Act 1 går bra men sen kan det bli för hög lvl.

Läste nånstans att crystalsword på en bana med mlvl 40 eller lägre är safe, men sen får den fler sockets

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

En liten varning, om ditt crystal sword är FÖR hög lvl så kan det få 5 eller 6 sockets. Så ungefär första halvan av Nightmare Act 1 går bra men sen kan det bli för hög lvl.

Läste nånstans att crystalsword på en bana med mlvl 40 eller lägre är safe, men sen får den fler sockets

Det visste jag faktiskt inte! Har iofs kört på mitt crystal sword Spirit sen lvl 25 eller något sånt (84 nu 😅) så har inte heller provat.. Men bra att veta!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag har en fråga som jag inte lyckats lista ut: hur lägger jag till sockets på vapen så jag t.ex. kan skapa Runewords (The Oak i det här fallet)
Jag vet att vapnet måste vara vitt och ha fyra sockets och socketera i rätt ordning.
Jag har testat Horadric cube med flera olika vita vapen för att först lägga till sockets, men inget verkar funka.

Har följt denna guide bland annat men det funkar inte:
https://gamerjournalist.com/diablo-2-resurrected-add-sockets/

Lite sjukt, jag har flera tusen timmar i D3 och är levande legend där, men i D2 är jag rena pajasen haha.

Jag antar du vill köra det på en mace och att du menar "Heart of the Oka runeword".

Du behöver då en mace med EXAKT 4 sockets, inte fler eller färre.

Följande 3 kan få 4 sockets eller fler:
Flail mlvl 26-40 (normal)
Knout, mlvl 26-40 (exceptional)
Scourge mlvl 26-40 (Elite)

Om du får högre mlvl så får du lov att använda cube recept. Om du har mlvl 26-40 kan du använda Larzuk.

Se här för vilka områden som är lvl 26-40. Förslagsvis Nightmare, act 1 upp till Barracs, eller normal Cow level farming. Däremot osäker på om normal kan droppa exceptional eller elite items...
https://diablo2.diablowiki.net/Area_Level

Jag är själv lite amatör så hoppas inget jag säger är fel.

Citerar lite wiki:
Monsters in Act IV Normal start to drop low quality exceptional items.
Monsters in Act IV Nightmare start to drop low quality elite items.

edit: la till Flail
https://diablo.fandom.com/wiki/Elite_Items

Så, happy hunting efter en Knout:)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Grymt bra svar hörrni, tack som tusan!
Ska testa det ni skrivit och förhoppningsvis sitter man på en The Oak snart och lite annat godis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Grymt bra svar hörrni, tack som tusan!
Ska testa det ni skrivit och förhoppningsvis sitter man på en The Oak snart och lite annat godis.

Behöver du en 4 socket flail?
Har en liggande som du kan få om du inte hittar någon om det är online du spelar.
Spelar mest på kvällarna då jag jobbar hela dagarna och på helgerna när jag inte måste göra annat.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Behöver du en 4 socket flail?
Har en liggande som du kan få om du inte hittar någon om det är online du spelar.
Spelar mest på kvällarna då jag jobbar hela dagarna och på helgerna när jag inte måste göra annat.

Du har såklart rätt, läste fel och såg inte att även en vanlig "flail" kan ha 4 sockets om den är lvl 26-40, så gav honom aldrig det alternativet - korrigerar mitt svar direkt.

Skulle han nu inte vilja ha den så kommer jag vilja göra Heart of the Oak så småningom, men jag är inte riktigt där än...spelar väldigt långsamt

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Automods (tex vit/blå necro head skele mastery och raise skele) har vissa restriktioner på vad de får spawna på. Tex kommer du aldrig hitta low lvl skills tex de som nyss nämndes på high lvl necro heads. Vill du hitta +3/+3 raise/mastery måste du leta väldigt tidigt i spelet för att de ska spawna.

Jag kan inte det utantill just nu men du kan prova dig fram var automodsen spawnas. Tex hitta necro head i säg Normal Act5. Finns raise eller mastery med där så kan de spawna. Annars får du leta tidigare i spelet. Vi snackar rätt rare items nu som är eftertraktade men med tanke på hur petitess man måste va för att hitta de så är de en på miljonen som har ett sådant item.

Ska se om jag kan hitta källan på informationen så du vet exakt var du ska leta.

Kan så klart även spawna med teeth/amp/BA. Det finns vissa skills som inte spawnar på automods också.

Edit: jag var någorlunda ute å cykla men läs här: https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=41998375

Staffmods = +skill
Automods = +tabskill

Grymt bra svar ändå, och tack för länken. Mycket informativt! Tack!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Behöver du en 4 socket flail?
Har en liggande som du kan få om du inte hittar någon om det är online du spelar.
Spelar mest på kvällarna då jag jobbar hela dagarna och på helgerna när jag inte måste göra annat.

Wow det vore riktigt schysst! Jag kör dock på Xbox och har inte fixat det till PC än för cross progression.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Wow det vore riktigt schysst! Jag kör dock på Xbox och har inte fixat det till PC än för cross progression.

Då blir det svårare att ge den till dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro