Olika temperaturvärden på pumpdisplay vs mjukvara

Permalänk
Medlem

Olika temperaturvärden på pumpdisplay vs mjukvara

Hej alla kolla bilden vilken ska ja tro på egentligen ? Alltså e min vattenblock pay eller för införskaffat av inet knappt en månad sedan?

Ja e lite snurrig nu vad som kan vara fel, när jag spelar så visar Ai-suit 58-65 grader och denna block visar 71-78
hmm?
Lite snurrigt lol kan nån tro veta va som hänt här eller vilken ska ja tro på liksom 😂

Rog Strix x570, Rog Strix 3080ti, 2x M.2 500gb Samsung 980 pro, R5 3600

RUBRIK!
Permalänk
Medlem

Så den ena mjukvaran visar 41 och den andre 42? Olika avrundning?

Vad vill du visa med bilden du öppnat i nedre delen av bilder? Är det en bild på din kylare? Det kan ju vara tempen i vattnet eller vad som helst i kylblocket. Det är inte samma mätpunkt som din cpus inbyggda mätare.

Vad är din fråga öht?

Permalänk
Medlem

Ja precis lite snurrig själv men jag sökte ditt svar, eftersom ja inte hade en anning att detta var för vattnet i pumpen.

De va de jag ville visa att den visade denna tempen då jag tog båda bilderna o satte ihop, Olika temp överallt så vart ja lite snurrig vilken som var rätt för min CPU

Men förstod jag rätt, är detta olika i placeringar alltså inte båda är CPU temp? Så har jag fått min fråga svarad tack

Permalänk
Medlem

du kan ju ref. kolla med Ryzen Master. Finns olika mätpunkter att mäta på. Samma gäller afterburner.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Ok ska kolla Ryzen master och Afterburner

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Doon:

Hej alla kolla bilden vilken ska ja tro på egentligen ? Alltså e min vattenblock pay eller för införskaffat av inet knappt en månad sedan?

Ja e lite snurrig nu vad som kan vara fel, när jag spelar så visar Ai-suit 58-65 grader och denna block visar 71-78
hmm?
Lite snurrigt lol kan nån tro veta va som hänt här eller vilken ska ja tro på liksom 😂

https://am3pap001files.storage.live.com/y4muOPQ5RRGdozwd-tle_0_NY0Td_9Znragp-TAUt1o6nHXMPu8smRlZgyP4OIaTPSeqxLtHorWuP8H93v2W7KCfuEUY5Bx_Wm_BqSAFsXNaGd3RxmdCMCRAtF3Nv6obSwx5puPYQvtfd6_5wKlnRFd2vvYE_wuYnTxenwd4BasqXM-So4e7Bg9n9kJq2BV-uMkX-B0lOEMkWnV5jurUuVzqQ/CPU%20temp.png?psid=1&width=2282&height=1218

Rog Strix x570, Rog Strix 3080ti, 2x M.2 500gb Samsung 980 pro, R5 3600

Rubrik!
Den ska vara tydlig och återspegla innehållet i tråden.
Jag har nu ändrat din rubrik.

/D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin