GTA3 mr krävande än Vice city???

Permalänk

GTA3 mr krävande än Vice city???

Jag klarade Vice city för dryga veckan sedan och ville gå tillbaka till 3:an som jag inte klarade osv...
Efteratt ha installerat+1.1 patchen (vilket ska boosta både för w2k och winxp, rätta mig ifall jag har fel) och RealGta (vilket e helt lysande måste jag tillägga) så kör jag med upplösningen 1280x1024 och med maxade view samt ditaljer, AF=4 och AA=2.
Preocessorn e klockad till 2.2Ghz och radeon körs på 440/ 350 (cataclys 3.5 körs).
Men ändå så hackar spelet, jag har prövat med att installera på de 2 olika HDD (vilket ifs har samma lagringsutrymme mm) men ändå hackar det rejält.

Har ni nå förslag vad som kan göras?
Detta e ju konstigt eftersom VC går att lira på samma upplösning med AAx4 och AFx8 mm utan lagg.

Tackar ödmjukast för lösningar.

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

GTA3 är sämmre optimerat och mera buggigt, tycke VC gick mycket bättre på min dator, sedan att det var roligare med är ju en annan femma...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Japp det stämmer, VC är mycket bättre optimerat för PC än vad GTA3 var så du får nog sänka lite
jag lirade på 1024*768 med min 1900+ utan problem.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Umm jo så är det, GTA3 hackade även om du hade en 3+GHz are med tjockaste graffet, det var helt enkelt lite slarvigt kodat/portat. Vice City var bättre progammerat helt enkelt.

Permalänk

Ok det var tjärft.
Syn att dom inte har ögon i nacken och vill optimera ett otroligt bra spel!

Tack iaf

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Det kanske fungerar bätre med mer minne, jag har inte värdens snabbaste burk så jag får inte höga FPS men väldigt stabila FPS..

Men GTA3 suger mot GTA:VC, men fick man MC:n å heli:n till 3:an skulle det vara roligt att installera om skiten igen

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

GTA VCs grafik motor är uppbyggd så att den bara ritar upp det spelaren ser har jag för mig.

Permalänk

Nu har jag installerat GTA 3 igen, fy fan vad dåligt det är mot GTA:VC..

Har grafiken på max och det flytter jävligt bra men grafiken är "smetigt" liksom dimma mot den skarpa grafiken i VC.

Men 3:a har bätre AI mot VC, bilarna i VC stannar när man står framför den och om man skjuter mot föraren händer det att han/hon hoppar ut med eller utan huvud eller om man har otur och blir överkörd.
I 3:an händer det att om det är en gängmedlem så kommer han att försöka köra över dig flera gånger.

Sedan har 3:an något realistiskt styrning mot VC, dock stora feta minuset som gjorde att jag inte spela klart 3:an förut och anledningen att jag avinstallera den efter 30min är att man kommer vilse utan kartan som man har i VC, visst har jag pappers kartan men wow vad ballt å försöka se var man är på den... leka sherlock dolmes?

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Om man stänger av trails så slipper man det där med dimman annars... fast det kanske inte var det du menade?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
GTA VCs grafik motor är uppbyggd så att den bara ritar upp det spelaren ser har jag för mig.

Det kan nog stämma för när man ser en bil man vill ha och så vänder man sig om... då är den spårlöst försvunnen. Lite jobbigt, men spelet flyter väl på bättre så.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

om det är bränt kan det vara att speeden på cden är mindre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Sedan har 3:an något realistiskt styrning mot VC, dock stora feta minuset som gjorde att jag inte spela klart 3:an förut och anledningen att jag avinstallera den efter 30min är att man kommer vilse utan kartan som man har i VC, visst har jag pappers kartan men wow vad ballt å försöka se var man är på den... leka sherlock dolmes?

Om du spelat några timmar så hade du lärt dig hitta utan karta. Vice var lättare att lära sig hitta i eftersom det fanns några huvudgator som gick igenom hela staden men 3:an lärde man sig å andra sidan hela staden snabbare än i vice. (visst liberty city var mindre även om de kändes ganska jämnstora)

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
om det är bränt kan det vara att speeden på cden är mindre

Det där får du förklara närmare :):)

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Medlem

sen oxå så känns vice city-staden inte lika "rolig" som liberty.

Permalänk
Medlem

Tycker den var mycket roligare, fan, seriöst, det är Miami! Tänk så äg om städerna hade varit i real-storlek, fattar ni vilse ni hade kört på manhattan eller i lilla-haiti

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tyckte också själva staden vice var roligare. Men nog saknade man lite grann av libertys betydligt mer kupperade terräng och myllrande små gator. Vice är mer utdragen och man åker mycket på huvudvägarna till skillnad från liberty då man zicksakade mellan gator och gränder mycket mer. Men eftersom staden är större har de ju lyckats trycka in en himla massa roliga saker överallt .

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Grafiken i Vice city ser ut som skräp mot vanliga GTA3. Dessutom så flyter vanliga GTA3 bättre för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curse
Tyckte också själva staden vice var roligare. Men nog saknade man lite grann av libertys betydligt mer kupperade terräng och myllrande små gator. Vice är mer utdragen och man åker mycket på huvudvägarna till skillnad från liberty då man zicksakade mellan gator och gränder mycket mer. Men eftersom staden är större har de ju lyckats trycka in en himla massa roliga saker överallt .

Skillnaden blir ungefär så irl med ju, då miami är helplatt med ganska många stora vägar där alla kör, som du vet aveny i gbg typ, ny är mera en pressad stad kan man säga, mera storstad...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

1. Hej Molotov!! Känner du igen mig? aka The dude
2. Undrar varför GTA III Hackar på mi superdator? 1200 mhz geforce 2 gts 64 mb hehe

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Hipshot: Jo jag förstår att det är därför men det innebär ju inte att jag skulle vilja ha en kulle eller något ändå. Området mellan downtown och lilla haiti (västra delen) känns dessutom ganska oexploaterad. Där hade man kunnat slänga in lite enkla vägar bakom husen. Men vice var klart roligare ändå

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Ok ganska OFFTPIC men jag måste bara fråga:
Va betyder hedermedlem och Provmedlem?? Jag ser att en hel del är det, men va betyder det och hur blir man det?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

VC flyter bättre, har hört att dom dratt ner på höga byggnader och sån skit så det inte ska vara lika krävande om det nu stämmer..

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

det man saknar är att se spelet uppifrån som i gta 1-2, den vinkeln som var den enda i gta 2 tex. det är ju den som är hela gta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Ok ganska OFFTPIC men jag måste bara fråga:
Va betyder hedermedlem och Provmedlem?? Jag ser att en hel del är det, men va betyder det och hur blir man det?

Hedermedlem är en som varit med sedan starten eller en fd moderator, kanske nyhets skribent..

Provmedlem är som en skam märke, man blir lättast provmedlem om man bryter mot reglerna http://forum.sweclockers.com/regler.html som jag lyckats med två gånger... sen har forumet "tredje gången gillt".. så om det blir nästa gång för mig kan jag gömma mig under en sten

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]Spider[
det man saknar är att se spelet uppifrån som i gta 1-2, den vinkeln som var den enda i gta 2 tex. det är ju den som är hela gta

Det finns kvar i 3:an.. tryck på C så kommer det fram...

Men det är ju bajs svårt att se fram i trafiken när man kör GTA stil.. sen att 1 och 2:an var är nog för att det är enklare att bara visa hus tak, både för dator och programerare

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silent Assassin
Hedermedlem är en som varit med sedan starten eller en fd moderator, kanske nyhets skribent..

Provmedlem är som en skam märke, man blir lättast provmedlem om man bryter mot reglerna http://forum.sweclockers.com/regler.html som jag lyckats med två gånger... sen har forumet "tredje gången gillt".. så om det blir nästa gång för mig kan jag gömma mig under en sten

Ok tack så mkt för denna mkt bra INFON. TACK!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |