Massive pratar Snowdrop-motorn på SweClockers Live!

Permalänk
Melding Plague

Massive pratar Snowdrop-motorn på SweClockers Live!

Senior Render Programmer Oleksandr Koshlo pratar spelmotorer, hårdvaruförbättringar och hur han kom in i branschen. Följ sändningen live den 17 november!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Unreal bror

Permalänk
Medlem

Detta blir intressant, tycker snowdrop är riktigt imponerande i division spelen

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Är spelet vid 0:21 settlers? (måste väl vara det?) - Ser sjukt mysigt ut av nån konstig anledning. Jag är grafiktorsk så jag överaskade mig själv när "dom" sekvenserna va som gjorde en intresserad. Sista sekvensen så tänkte jag bara Cryengine av nån konstig anledning.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Är spelet vid 0:21 settlers? (måste väl vara det?) - Ser sjukt mysigt ut av nån konstig anledning. Jag är grafiktorsk så jag överaskade mig själv när "dom" sekvenserna va som gjorde en intresserad. Sista sekvensen så tänkte jag bara Cryengine av nån konstig anledning.

Ja, det använder Snowdrop. Även Starlink Battle for Atlas och det framtida Star Wars spelet använder Snowdrop.

https://en.wikipedia.org/wiki/Snowdrop_(game_engine)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Är spelet vid 0:21 settlers? (måste väl vara det?) - Ser sjukt mysigt ut av nån konstig anledning. Jag är grafiktorsk så jag överaskade mig själv när "dom" sekvenserna va som gjorde en intresserad. Sista sekvensen så tänkte jag bara Cryengine av nån konstig anledning.

Blev också nyfiken. Ser ut som att det är The Settlers. Dom refererar till och med Snowdrop som grund för grafiken. Verkar vara ett kommande spel.
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/the-settlers/the-settlers

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB