PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Komplett verkar verkligen ha problem med att få tag i ps5or, fick precis mail därifrån att dom inte kommer klara av att leverera min förbokade maskin innan årsskiftet, men dom hade fått indikationer på att det skulle komma en leverans innan q1 2022 är slut.

Nån som lyckats få sin konsoll av komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadde:

Komplett verkar verkligen ha problem med att få tag i ps5or, fick precis mail därifrån att dom inte kommer klara av att leverera min förbokade maskin innan årsskiftet, men dom hade fått indikationer på att det skulle komma en leverans innan q1 2022 är slut.

Nån som lyckats få sin konsoll av komplett?

Nej jag avbokade och fick tag i en på CDON istället.
Du har nog mycket större chans att bara sitta och kolla ett par gånger om dagen.
Amazon & webhallen verkar vara dem som får in just nu men skulle även kika på CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Nej jag avbokade och fick tag i en på CDON istället.
Du har nog mycket större chans att bara sitta och kolla ett par gånger om dagen.
Amazon & webhallen verkar vara dem som får in just nu men skulle även kika på CDON.

Är man beredd att betala +8000 kan man få tag från cdon idag. De har i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Är man beredd att betala +8000 kan man få tag från cdon idag. De har i lager.

Säljs (Som 99% av allt på CDON) inte direkt av CDON utan i detta fall "Mobileshop.se".
Undvik att gynna dessa klåpare och håll utkik efter konsoler till korrekt retail-pris i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Är man beredd att betala +8000 kan man få tag från cdon idag. De har i lager.

Köpte min direkt av CDON för det vanliga priset dem fick in några före Jul, men ja skulle aldrig ge 8K

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur webhallen skickar ps5? Slår dom in paketet eller inte?
Jag hade beställt en därifrån och valde budbee som leveranssätt.
Inget hade hänt på 2 dagar så ja kollade med deras chatt o fick till svar;

Tyvärr så kan jag se att paketet inte lokaliserats på alltför länge och har därför inte kunnat levereras till dig. Vi har till följd av detta behövt klassa detta paket som saknat och aviserat avsändaren om detta. De kommer sedan återkoppla till dig med mer info om hur de vill gå vidare med ärendet. Mer info kommer från avsändaren och vi hoppas verkligen att detta inte orsakat allt för stora besvär för er.

Så det känns som att någon sett att det var en ps5a och helt enkelt tagit det till sig själv. Kan ju ha försvunnit på vägen men det känns inte så troligt..
Sjukt tråkigt att när man äntligen fick en chans att få köpa så kommer den inte ens fram.
@webhallen

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Någon som vet hur webhallen skickar ps5? Slår dom in paketet eller inte?
Jag hade beställt en därifrån och valde budbee som leveranssätt.
Inget hade hänt på 2 dagar så ja kollade med deras chatt o fick till svar;

Tyvärr så kan jag se att paketet inte lokaliserats på alltför länge och har därför inte kunnat levereras till dig. Vi har till följd av detta behövt klassa detta paket som saknat och aviserat avsändaren om detta. De kommer sedan återkoppla till dig med mer info om hur de vill gå vidare med ärendet. Mer info kommer från avsändaren och vi hoppas verkligen att detta inte orsakat allt för stora besvär för er.

Så det känns som att någon sett att det var en ps5a och helt enkelt tagit det till sig själv. Kan ju ha försvunnit på vägen men det känns inte så troligt..
Sjukt tråkigt att när man äntligen fick en chans att få köpa så kommer den inte ens fram.
@webhallen

Jag fick min PS5:a från Webhallen i fredags, också med Budbee. PS5-förpackningen låg i en större vanlig brun postförpackning, gick inte att utifrån se vad innehållet var.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberntsson:

Jag fick min PS5:a från Webhallen i fredags, också med Budbee. PS5-förpackningen låg i en större vanlig brun postförpackning, gick inte att utifrån se vad innehållet var.

Okej tack! Då har den väl bara försvunnit nog.
Otur i vilket fall som helst.. Väntan tar helt enkelt inte slut..

Permalänk
Medlem

@webhallen
Pratade precis med webhallen..
Det finns tydligen inte en enda ps5 o få tag på tills antagligen slutet på nästa månad.
Snacka om otur att mitt paket försvinner och jag inte hinner få en innan jul..
Kanske kunde tyckt man borde bli kompenserad på något vis men visst det är ju inte webhallens fel.
Lagom frustrerad över det hela helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Tips från coachen till er som tycker att det är svårt att skaffa medlemsnivå på Webhallen.
Under blackweek, som börjar redan på torsdag (18e) för medlemmar, är det busenkelt att skaffa sig några tusen xp för en hundring eller två.

Permalänk
Medlem

Själv lyckades jag beställa en PS5 i torsdags som skulle hämtas i butiken i Malmö. Den har stått som "under transport" några dagar nu. Men nu i eftermiddag ändrades det till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Surt, skulle vara en julklapp till brorsbarnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Säljs (Som 99% av allt på CDON) inte direkt av CDON utan i detta fall "Mobileshop.se".
Undvik att gynna dessa klåpare och håll utkik efter konsoler till korrekt retail-pris i stället.

Samtidigt är det frestande att bara bita i det sura äpplet och betala de där 8000. Visst det tar emot. Jag tycker lika illa om det som du gör. Men vad gör man? Det kommer bara bli värre och värre fram till jul. Nu har har verkligen verkligen försökt få tag i ett PS5 och jag börjar tröttna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dust79:

Själv lyckades jag beställa en PS5 i torsdags som skulle hämtas i butiken i Malmö. Den har stått som "under transport" några dagar nu. Men nu i eftermiddag ändrades det till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Surt, skulle vara en julklapp till brorsbarnen

Beställde också då och har samma status men efter att har kontaktat kundtjänsten så sa de att den är påväg till Triangeln butiken och bör anlända ons-torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Samtidigt är det frestande att bara bita i det sura äpplet och betala de där 8000. Visst det tar emot. Jag tycker lika illa om det som du gör. Men vad gör man? Det kommer bara bli värre och värre fram till jul. Nu har har verkligen verkligen försökt få tag i ett PS5 och jag börjar tröttna.

Det är såklart något var och en måste bestämma, tycker dock inte det är något som bör uppmuntras här på SweC så är helt med dig.

Samtidigt har det funnits "mängder" av chanser att knipa en PS5:a för alla som varit halvaktiva i denna tråd under hösten.

Webhallen har haft mängder av drops, förvisso en del till bara medlemmar (bra!). Amazon har också haft regelbundna släpp.

Via Mediamarkt så har man i vissa varuhus kunnat boka en enhet i butik. Power.se har även haft enheter.
Elgiganten har kört sina utlottningar via Instagram med viss regelbundhet.

Så, möjligheter har definitivt funnits försöker jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av dust79:

Själv lyckades jag beställa en PS5 i torsdags som skulle hämtas i butiken i Malmö. Den har stått som "under transport" några dagar nu. Men nu i eftermiddag ändrades det till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Surt, skulle vara en julklapp till brorsbarnen

Samma hände mig, men jag var i kontakt med chatten idag och se bekräftade att den kommit fram.

Butikerna skickar ut mejlen manuellt sa hon på Emporia när jag hämtade min nu ikväll.

Hoppas det är samma grej för din.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite OT men frågar på ändå. Kompisen lyckades vinna ett ps5 från en Elgiganten live stream. Han själv spelar inte så jag köpte den av honom på lite impuls men han har inte fått något sorts kvitto eller garanti. Hur fanken funkar det?

Jag funderar själv på att sälja den vidare nämligen. Han behövde pengar och jag trodde jag skulle sitta som klistrad igen. Spelat 30 min på den 😂

Permalänk
Medlem

Slut redan?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Slut redan?

Antagligen tyvärr. Lyckades köpa ett någon minut efter det släpptes.
Tillslut så, lyckades nämligen fixa mig till level 5 med gamla oregistrerade köp på Webhallen en dag försent, så tur nog så han jag på NetonNet i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Det är såklart något var och en måste bestämma, tycker dock inte det är något som bör uppmuntras här på SweC så är helt med dig.

Samtidigt har det funnits "mängder" av chanser att knipa en PS5:a för alla som varit halvaktiva i denna tråd under hösten.

Webhallen har haft mängder av drops, förvisso en del till bara medlemmar (bra!). Amazon har också haft regelbundna släpp.

Via Mediamarkt så har man i vissa varuhus kunnat boka en enhet i butik. Power.se har även haft enheter.
Elgiganten har kört sina utlottningar via Instagram med viss regelbundhet.

Så, möjligheter har definitivt funnits försöker jag säga

Du har så rätt. Jag fick tag i ett idag på Netonnet. Nu är man glad😊 Känns som att jag har haft otur i kubik med alla släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Du har så rätt. Jag fick tag i ett idag på Netonnet. Nu är man glad😊 Känns som att jag har haft otur i kubik med alla släpp.

Kul, grattis!

Permalänk
Medlem

Ni som fick igenom en order idag på netonnet for gärna uppdatera när ni får leveransbesked. Jag själv fick igenom min beställning snart de hade i lager 2021-10-26 och fick några dagar senare ett Mail med besked att de sålt fler än de får in. Väntar fortfarande på leverans... Hoppas de har laget för att täcka sin backlogg damer alla dagens ordrar. Uppdaterar när min skickas (vilket jag hoppas är snart).

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merta:

Ni som fick igenom en order idag på netonnet for gärna uppdatera när ni får leveransbesked. Jag själv fick igenom min beställning snart de hade i lager 2021-10-26 och fick några dagar senare ett Mail med besked att de sålt fler än de får in. Väntar fortfarande på leverans... Hoppas de har laget för att täcka sin backlogg damer alla dagens ordrar. Uppdaterar när min skickas (vilket jag hoppas är snart).

Jag fick välja att det skulle skickas med best hemleverans och anlända någon gång mellan 17-22 imorgon. Men har inte fått någon bekräftelse ännu. Meddelar imorgon hur det ser ut!

Permalänk
Medlem

Någon aning om hur länge de var uppe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dust79:

Själv lyckades jag beställa en PS5 i torsdags som skulle hämtas i butiken i Malmö. Den har stått som "under transport" några dagar nu. Men nu i eftermiddag ändrades det till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Surt, skulle vara en julklapp till brorsbarnen

Skrivet av Kelzzor:

Beställde också då och har samma status men efter att har kontaktat kundtjänsten så sa de att den är påväg till Triangeln butiken och bör anlända ons-torsdag

Skrivet av glimglam:

Samma hände mig, men jag var i kontakt med chatten idag och se bekräftade att den kommit fram.

Butikerna skickar ut mejlen manuellt sa hon på Emporia när jag hämtade min nu ikväll.

Hoppas det är samma grej för din.

Samm här. Men så fick jag ett mail idag att det var framme!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Någon aning om hur länge de var uppe?

Ca 15 min

Permalänk
Medlem

Insåg för 2 dagar sen att man kunde följa tråden och lyckades få tag på ett PS5 idag på NoN, tack alla!

Valde standard frakt men hoppas verkligen att jag får leveransbesked redan idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merta:

Ni som fick igenom en order idag på netonnet for gärna uppdatera när ni får leveransbesked. Jag själv fick igenom min beställning snart de hade i lager 2021-10-26 och fick några dagar senare ett Mail med besked att de sålt fler än de får in. Väntar fortfarande på leverans... Hoppas de har laget för att täcka sin backlogg damer alla dagens ordrar. Uppdaterar när min skickas (vilket jag hoppas är snart).

Absolut. Det tror jag definitivt att de har koll på. Jag skulle tro att du får ungefär samtidigt som vi andra som hann beställa idag. Jag meddelar när jag får info.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställa idag och fick en orderbekräftelse strax efter 2, fick ett nytt mail vid halv 6 som säger att min order har skickats. Så verkar som dom skickar väldigt snabbt?

Permalänk
Skrivet av sirlath:

Jag lyckades beställa idag och fick en orderbekräftelse strax efter 2, fick ett nytt mail vid halv 6 som säger att min order har skickats. Så verkar som dom skickar väldigt snabbt?

Valde du expressfrakt?