Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Synd bara att Comviq suger röv 😬

Har aldrig haft något problem med dom och täckningen fungar bra tappade teckingen engång på våran roadtrip rill riksgränsen i sommras men då hade ingen annan i bilen någon mobildata heller.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Viken e bättre Samsung eller Xiaomi på Comviq erbjudandet?

https://youtu.be/KvmAORVgT28

Xiaomi verkar lite bättre

Beror helt på vad man föredrar både har fördelar och nackdelar. Själv blev det samsung galaxy s21

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Meantek:

Nu blev det jobbigt. Någon som har bra tips på en enkel, överkomlig stereoförstärkare med S/PDIF in att para dessa högtalare med?

Jag hade kollat den lokala begmarknaden i första hand och du måste väl inte ha en integrerad dac helerl men om du tvunget ska ha det så kolla på hembioreceivrar för de brukar vara väldigt prisvärda om de dumpas bort för att de saknar den nyaste finessen som ändå blir omodern och övergiven om ett år.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Viken e bättre Samsung eller Xiaomi på Comviq erbjudandet?

https://youtu.be/KvmAORVgT28

Xiaomi verkar lite bättre

Jag använder en Samsung S21 som daglig lur. Jag är inte speciellt imponerad av batteritiden, men annars en ok lur.

En stor fördel för S21:an är att den är "vattentät" (IP68 klassad, 1,5m 30 min). 11T Pro har ingen IP klassning vad jag vet. Hade jag själv köpt en lur hade jag nog lutat rätt hårt åt 11T Pro; bättre batteritid och bättre fingeravtryckssensor hade nog övertalat mig, men samtidigt väger IP68 klassningen hos S21 tungt.

S21:an kommer med en del bloatware och det finns Samsung appar som jag inte "kan" köra på den, t.ex. fjärrstyrningen till min Samsung värmepump. Detta pga att fjärrstyrningsappen kräver Samsungkonto, vilket normalt sett inte är ett problem, men ger man en Samsung app på Samsungtelefonen tillgång till ett Samsungkonto så får en del andra skitappar från Samsung, som jag absolut inte vill köra, också tillgång till kontot och hoppar igång och dessa appar kan man inte inte avinstallera. Så jag valde bort att fjärrstyra värmepumpen.

Hur mycket bloat som kommer med Xiaomi 11T Pro vet jag inte. Min enda erfarenhet av Xiaomi är Mi A2 som körde Android One konceptet och är då i princip helt befriad från bloat

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag använder en Samsung S21 som daglig lur. Jag är inte speciellt imponerad av batteritiden, men annars en ok lur.

En stor fördel för S21:an är att den är "vattentät" (IP68 klassad, 1,5m 30 min). 11T Pro har ingen IP klassning vad jag vet. Hade jag själv köpt en lur hade jag nog lutat rätt hårt åt 11T Pro; bättre batteritid och bättre fingeravtryckssensor hade nog övertalat mig, men samtidigt väger IP68 klassningen hos S21 tungt.

S21:an kommer med en del bloatware och det finns Samsung appar som jag inte "kan" köra på den, t.ex. fjärrstyrningen till min Samsung värmepump. Detta pga att fjärrstyrningsappen kräver Samsungkonto, vilket normalt sett inte är ett problem, men ger man en Samsung app på Samsungtelefonen tillgång till ett Samsungkonto så får en del andra skitappar från Samsung, som jag absolut inte vill köra, också tillgång till kontot och hoppar igång och dessa appar kan man inte inte avinstallera. Så jag valde bort att fjärrstyra värmepumpen.

Hur mycket bloat som kommer med Xiaomi 11T Pro vet jag inte. Min enda erfarenhet av Xiaomi är Mi A2 som körde Android One konceptet och är då i princip helt befriad från bloat

Hur mycket skärmtid för dit ur din S21 räcker det hela dagen ut? Blir lite orolig har precis beställt en S21 från comviq.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur mycket skärmtid för dit ur din S21 räcker det hela dagen ut? Blir lite orolig har precis beställt en S21 från comviq.

Jag vet inte riktigt. Det är ca 20 timmar sen jag laddade telefonen fullt och jag har haft drygt en timme skärmtid och den visar 50% batteri nu och ungefär 20-22 timmar till tomt om jag använder på samma sätt. Kolla på Swedroid vad folk skriver om batteritiden där.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hur mycket skärmtid för dit ur din S21 räcker det hela dagen ut? Blir lite orolig har precis beställt en S21 från comviq.

Jag har en s21 och kan säga att batteritiden är katastrof för en lur i den prisklassen. Får ur ca 24 timmar och då är jag nog mindre på telefonen än en avarage user. Har haft p30 pro innan. Skulle jag köpa nytt idag så skulle jag välja bort samsung pga batteritiden men även att den inte har riktig snabbladning. I övrig en trevlig lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Behövde ny lur samt ha mer än mina idag 15gb så blev en M11t pro. Byter från en Huawei P30 Pro som börjar uppföra sig konstigt.

Lyckades du få igenom din beställning? Comviq har tydligen problem med att förlänga sina abbonmang just nu min beställning av min S21 gick inte igenom valde du att behålla ditt nummer eller ett nytt nummer?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Föredetting
Skrivet av mrqaffe:

Jag hade kollat den lokala begmarknaden i första hand och du måste väl inte ha en integrerad dac helerl men om du tvunget ska ha det så kolla på hembioreceivrar för de brukar vara väldigt prisvärda om de dumpas bort för att de saknar den nyaste finessen som ändå blir omodern och övergiven om ett år.

Tanken var mer en liten klass D-förstärkare i ungefär samma storlek som en hörlursförstärkare att ha på skrivbordet tillsammans med högtalarna. Hade en Muse-någonting en gång i tiden som hade passat väl (förutom att den saknade digitala ingångar).

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Meantek:

Tanken var mer en liten klass D-förstärkare i ungefär samma storlek som en hörlursförstärkare att ha på skrivbordet tillsammans med högtalarna. Hade en Muse-någonting en gång i tiden som hade passat väl (förutom att den saknade digitala ingångar).

Bortsett från att den är daclös så låter Poppulse bra https://www.audiophonics.fr/en/integrated-amplifier/poppulse-... den har också fördelen att den går att göra om till ett monoblock om man vill bygga vidare och så har den ju en vettig nätdel för det är där det ofta fuskas. Men det finns ju andra som har mer finesser än bara bra ljud.
Om du kan tänka dig att montera ihop det själv så finns det en del förstärkarkort som är spännande men de är ju inte nån färdig förstärkare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Lyckades du få igenom din beställning? Comviq har tydligen problem med att förlänga sina abbonmang just nu min beställning av min S21 gick inte igenom valde du att behålla ditt nummer eller ett nytt nummer?

Hade problem igår då porteringen från Halebop inte gick igenom, men det berodde på att det nekades felaktigt hos Halebop. Blev fixat idag och korrekt beställning lagd.

Permalänk
Medlem

Någon som fått någonting från Tele2s halloweenrea? Har inte fått mina AirPods gen 3 på över tre veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Någon som fått någonting från Tele2s halloweenrea? Har inte fått mina AirPods gen 3 på över tre veckor nu.

Fick mina AirPods 3 m.m. förra veckan tror jag att det var.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Quantum Mini-LED är den nya versionen som inte "bara" har 10 dim-zoner va?

Tror det är samma som Elis har i BF. Men är ju begränsat med information där kan jag tycka.

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Quantum Mini-LED är den nya versionen som inte "bara" har 10 dim-zoner va?

Tror det är samma som Elis har i BF. Men är ju begränsat med information där kan jag tycka.

Yes, this is last year model with 10 dimming zones. I had bought last year from EL for 12K during BF.

Permalänk
Medlem

Ah ok, probably not worth it then?

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Ah ok, probably not worth it then?

Given the G9 Neo is out now, I will recommend that. But that depends what price you getting for that. The lowest I have seen is around 15K SEK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Given the G9 Neo is out now, I will recommend that. But that depends what price you getting for that. The lowest I have seen is around 15K SEK.

15540kr via Benify while Samsung still has Black Month.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Någon som fått någonting från Tele2s halloweenrea? Har inte fått mina AirPods gen 3 på över tre veckor nu.

Fick just fakturan för airpodsen men har inte fått mail om att ordern är skickad och något paket syns inte i postmord-appen heller

Edit: Nu dök de upp i postmord-appen. Har en beställningsbekräftelse från 26/10 06:14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Fick just fakturan för airpodsen men har inte fått mail om att ordern är skickad och något paket syns inte i postmord-appen heller

Okej så du betalade på faktura.

Permalänk
Skrivet av RevolutionBruce:

Fick just fakturan för airpodsen men har inte fått mail om att ordern är skickad och något paket syns inte i postmord-appen heller

Sitter i samma situation och mailade supporten angående status. Svar från 8:e november:

"I dagsläget saknas ett leveransbesked på dessa.
Så snart de kommit in i lager och er order därmed blir komplett så kommer de att skickas.

Om sms-aviseringen skulle utebli så kan ni ta hjälp av PostNords app.
Där loggar ni in med BankiD och kan se när er försändelse anlänt på ett Postombud.

Försändelsen kommer att ligga kvar på Postombudet i sju dagar från ankomstdatumet."

EDIT:
Fick precis notis i appen att ett försändelse-ID har skapats, så förhoppningsvis kan man hämta ut sina AirPods denna vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Fick just fakturan för airpodsen men har inte fått mail om att ordern är skickad och något paket syns inte i postmord-appen heller

Jag fick mina airpods förra veckan, men även jag fick fakturan några dagar innan den dök upp i postnordappen så det är nog bara att vara tålmodig

Visa signatur
Permalänk

Finns det inga trådar för Black Friday i år?

Visa signatur

Hail & Kill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Någon som fått någonting från Tele2s halloweenrea? Har inte fått mina AirPods gen 3 på över tre veckor nu.

Fick precis notis via PostNord-appen att paket registrerats (AirPods, Tele2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av impsdelight:

Sitter i samma situation och mailade supporten angående status. Svar från 8:e november:

"I dagsläget saknas ett leveransbesked på dessa.
Så snart de kommit in i lager och er order därmed blir komplett så kommer de att skickas.

Om sms-aviseringen skulle utebli så kan ni ta hjälp av PostNords app.
Där loggar ni in med BankiD och kan se när er försändelse anlänt på ett Postombud.

Försändelsen kommer att ligga kvar på Postombudet i sju dagar från ankomstdatumet."

EDIT:
Fick precis notis i appen att ett försändelse-ID har skapats, så förhoppningsvis kan man hämta ut sina AirPods denna vecka.

Skrivet av immutable:

Jag fick mina airpods förra veckan, men även jag fick fakturan några dagar innan den dök upp i postnordappen så det är nog bara att vara tålmodig

Skrivet av Eldarion:

Fick precis notis via PostNord-appen att paket registrerats (AirPods, Tele2).

När beställde ni?
Jag beställde "tis 26 okt. 06:36" och har inte hört någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

När beställde ni?
Jag beställde "tis 26 okt. 06:36" och har inte hört någonting.

Samma dag som dig men senare, 11:46

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

När beställde ni?
Jag beställde "tis 26 okt. 06:36" och har inte hört någonting.

Mån, 25 Okt, 21:49

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nilscon:

När beställde ni?
Jag beställde "tis 26 okt. 06:36" och har inte hört någonting.

Skrivet av Eldarion:

Samma dag som dig men senare, 11:46

Skrivet av immutable:

Mån, 25 Okt, 21:49

tis 26 okt. 12:26

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Samma dag som dig men senare, 11:46

Skrivet av immutable:

Mån, 25 Okt, 21:49

Skrivet av impsdelight:

tis 26 okt. 12:26

Tack!
Läget blev dock inte klarare