Mitt 20 år gamla Logitech Internet Navigator tangentbord dog, behöver ersättas

Permalänk
Medlem

Mitt 20 år gamla Logitech Internet Navigator tangentbord dog, behöver ersättas

Min älskling, det enda tangentbordet som är rätt, har bestämt sig för att göra andra tecken än vad knapparna säger.... (Ja, jag har givetvis skruvat isär allt, gjort rent och gjort allt jag kan för att rädda det.....)

Köpte det i samband med mitt första datorbygge och vi har hängt ihop i snart 20 år. Alla andra tangentbord, billiga som dyra känns fel.

Har du ett gammalt (men fungerande) Logitech Internet Navigator keyboard liggande som du inte är kär i, sälj till mig!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för tips, inte riktigt samma dock.

Permalänk

Du hittar inget på ebay heller? Market på FB brukar ju ibland innehålla gamla komponenter och tillbehör.

Permalänk
Medlem

Vad är det för tecken som blir annorlunda? Du har inte bara råkat göra en alt+shift så att du fått engelskt tangentbord av misstag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vad är det för tecken som blir annorlunda? Du har inte bara råkat göra en alt+shift så att du fått engelskt tangentbord av misstag?

Nej det känns inte så troligt. När jag ska logga in med sifferkod så blir det fel fast jag tryckt rätt och tex A blir ett ruter tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

Du hittar inget på ebay heller? Market på FB brukar ju ibland innehålla gamla komponenter och tillbehör.

Har kollat runt men inte hittat nått ännu. Det kan ju dyka upp framåt i tiden. Har hittat några engelska men behöver ett med svenska tecken. Just nu använder jag jobbets då jag jobbade hemma innan min föräldraledighet men snart blir det jobb igen och då behöver jag fixa ett nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmpye:

Har kollat runt men inte hittat nått ännu. Det kan ju dyka upp framåt i tiden. Har hittat några engelska men behöver ett med svenska tecken. Just nu använder jag jobbets då jag jobbade hemma innan min föräldraledighet men snart blir det jobb igen och då behöver jag fixa ett nytt

https://www.ebay.com/itm/Logitech-Internet-Navigator-Model-Y-...

Här har du ett, om jag minns rätt så är engelsk design samma som svensk bara tangenter som är annorlunda, så du kanske kan använda tangenter från ditt gammla tangentbord

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/340828/510428007/logitech-tradlo...-

Inte riktigt samma men snarlikt med volymratt istället för knappar

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

https://www.tradera.com/item/340828/510428007/logitech-tradlo...-

Inte riktigt samma men snarlikt med volymratt istället för knappar

Ja den är nog likadan men är lite gammaldags när det gäller trådat eller trådlöst. Vill ha sladd så jag slipper strul med batterier när jag spelar. Tangentbord har säkert blivit bättre med tiden men när dessa kom så var det så många jag spelade med som plötsligt fick batteristrul, lyckades sumpa hela gruppen och vi fick alla börja om hahaha!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tror fan jag har ett liggandes hemma, ska kolla när jag kommer hem så kan jag nog skicka det till dig

Permalänk
Medlem

Jag hade nog en 3-4st sådana när det begav sig (magiskt tangentbord =P), med dem höll bara ett år eller två.
Jag gick vidare till Logitech ultra x flat, och nu sitter jag på Logitech K280e (kostar 219:- i skrivande stund). Kändes jättekonstigt i början med platta knappar men efter några månader var det inget problem...

Så om du inte får tag i nått, ge ett nytt tangentbord några månader så kommer det gamla kännas konstigt sedan.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazic92:

Jag tror fan jag har ett liggandes hemma, ska kolla när jag kommer hem så kan jag nog skicka det till dig

Vore ju helt lysande! Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Jag hade nog en 3-4st sådana när det begav sig (magiskt tangentbord =P), med dem höll bara ett år eller två.
Jag gick vidare till Logitech ultra x flat, och nu sitter jag på Logitech K280e (kostar 219:- i skrivande stund). Kändes jättekonstigt i början med platta knappar men efter några månader var det inget problem...

Så om du inte får tag i nått, ge ett nytt tangentbord några månader så kommer det gamla kännas konstigt sedan.

Hur lyckades du döda så många!? när jag skruvade upp mitt så blev jag förvånad över kvalitén, sånt jäkla rejält bygge!

I värsta fall så blir det nytt men jag får ju typ ångest i fingrarna av att pröva nya hehehe!

Permalänk

om inte du har köpt än så har jag en Hyperx Alloy fps rgb med MX cherry silver speed snabbaste av MX cherry med avbrytare. Måste varna att om man väljer att använda sanbb avbrytare med 1.1mm aktiverings punkt så kommer man inte kunna tycka om 2.0mm som vanligt avbrytare har. Det är super lätt snabb. Ville blir av med den då jag vill köpa en mindre tantgenbord men tyvärr finns inte hypeX småa modell med just MX Silver speed avbrytaren. Men hittar silver speed fron ducky för 1400 krs. Jag bjuder mella 500 - 800 kr på den jag har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Jag hade nog en 3-4st sådana när det begav sig (magiskt tangentbord =P), med dem höll bara ett år eller två.
Jag gick vidare till Logitech ultra x flat, och nu sitter jag på Logitech K280e (kostar 219:- i skrivande stund). Kändes jättekonstigt i början med platta knappar men efter några månader var det inget problem...

Så om du inte får tag i nått, ge ett nytt tangentbord några månader så kommer det gamla kännas konstigt sedan.

Efter mycket letande och knåpande så testar jag ett K280e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmpye:

Hur lyckades du döda så många!? när jag skruvade upp mitt så blev jag förvånad över kvalitén, sånt jäkla rejält bygge!

I värsta fall så blir det nytt men jag får ju typ ångest i fingrarna av att pröva nya hehehe!

Oj vad slö jag var att svara på det här. Jag var ung och lanade varje helg, space-baren blev sne sliten, jag hade små händer och tryckte lång till vänster.

Skrivet av Emmpye:

Efter mycket letande och knåpande så testar jag ett K280e

Hur har det gått, Värsta du provat eller har du blivit frälst?

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Oj vad slö jag var att svara på det här. Jag var ung och lanade varje helg, space-baren blev sne sliten, jag hade små händer och tryckte lång till vänster.

Hur har det gått, Värsta du provat eller har du blivit frälst?

Kanon! Supernöjd med de mjuka och tysta tangenterna. Köpte en till jobbet också, det är ju dessutom billigt 😁