Black Friday-tävla med Elgiganten och vinn presentkort

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en klassisk november-deppighet veckor med grått och tilltagande blåsigt mörker (kanske även coronoa-amplifierad) som drar ned nuvarande sinnesstämning... men när "fyndet" dyker upp brukar det mest vara ett logiskt konstaterande om att det är "dags".

Verkar som att varenda gång jag ska köpa någonting dyrare resulterar det otaliga timmar av att läsa på in på tekniska detaljer som knappt ens trycks, jämföra recensioner samt fundera över livet... första timmarna (kvällen?) kan vara kul och smått extasisk när jag inser (intalar mig*) vilken förhöjd livskvalité jag kommer att uppnå med denna nya pryl, men tendensen är att det allt som oftast börjar det bli drygt kväll två (2); mestadels för att jag inte bestämt mig än vilken tillverkare/utförare jag ska köpa än och om jag egentligen har råd med den ökade budget som krävs för teknisk tillfredsställelse.

Efter ett antal iterationer och välsaltad självånda brukar det sluta med en bevakning som filter på forum och/eller prisjakt med en mental notis om hur mycket jag får lägga på detta.

När (om) det sedan inträffar blir det nästan som att köra en enkel algoritm, snabbt klicka på köp. Men visst, det kan väl vara lite tillfredsställande när timmar av informationsinhämtning leder till ett faktiskt beslut. Den riktiga fröjden (kanske t.o.m. lyckan, om man ska våga koppla det till materiell konsumtion) kommer nog först veckor/månader senare när jag inser vilket bra och användbart köp det faktiskt var. Då mår man gott på riktigt! Och så skickar man ut rekommendationer till sina vänner.

Man borde kanske carpa mer...

Permalänk

Kikar,
kollar,
Överallt,
Legion 5 med extra allt,
det börjar tyvärr att bli väldigt kallt,
provar till sist Elgiganten,
hittar den bärbara laptopen för den lilla slanten,
man blir alltid nöjd på Elgiganten!

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk

Denna gång är jag kvick och för inget väsen,
Jag köper med ett klick, nej nu finns ingen tid att vara kräsen.
Error 404 åh nej åh nej!
Scalpern Voldemort har stulit gpu-kortet framför näsan på mig.

Ännu en gång besegrad, ännu en gång hånad.
Hoppas magikern får vänta i minst ett år och en månad.
En fysisk butik kanske har nåt, skadar ju aldrig att chansa,
Fyndvara i bra skick? Med kundvagnen börjar jag dansa.

Nu är den färdig och installerad, men jag är inte färdig med att fira,
Så jag öppnar chatt-gruppen: Grabbar, vem vill lira?

Permalänk
Medlem

Hundra sidor uppe, deals överallt!
Akta sig för impuls, det är inte ballt.

Håll i hatta!
Elgiganten har min surfplatta

Kolla prisjakts historik
Om rabatten är osannolik

Priset det stämmer, i lager dessutom
Hämta plånboken, nu är det bråttom

Order bekräftad med lite smått panik
Denna black friday var framgångsrik!

Permalänk
Medlem

Så elgiganten som "avbokade" flera ordrar från sweclockers medlemmar för några veckor sen köper nu anonsplats här. En banner hade vi kanske kunnat leva med men något som ser ut som en artikel? Smaklöst!

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Medlem

Det brukar ju vara så att allt som är värt att säga har redan sagts och därför finner jag i detta fall inspiration av pekande systrar:

Today's the day I'm gonna make it mine
Today I'll put all other sales aside
Go to Prisjakt and show me some low prices
I'm goin' for those half-offs if I find

I want to have things, buy things
Unbox a lot of cool things
I want to squeeze things, play things
I just can't get enough
And if you go real low, I'll get it now

I'm so excited, and I just can't hide it
I'm about to lose control and I think I like it
I'm so excited, and I just can't hide it
And I know, I know, I know, I know, I know I want it

Permalänk

Varför jag önskar vinna Presentkort värde 5000:- Elgiganten

Hejsan. Mittt namn är Mikaela. 26 år. Gaming tjej. Xbox One f.n och Rdr2, GTA5 COD Vanguard är top 3 favoritspelen. ☺️

• här lämnar jag några motiveringar till att jag vill vinna:

-1# en gaming stol… ifrån komplett..(jag är en öppen själ) och de är så att jag är även nyinflyttad ifrpn Stockholm, hemstaden till Västkusten… behövde en ny start. Hursom haver… pengarna .. gick åt.. man är ensam , bor ensam osv. Jag ägde en DX-Racer KING II en gång - UNDERBAR! Då jag inväntar operation #2 (6+mån) för stabilitetsoperation av högra axeln. Den har gått urled ofta.. för ofta så , nu har jag riktigt omfattande skador…. Svårt för mig att ens skriva twxt. Jag är ”överrörlig/ instabil ”
- väntettid flr åtgärd hos sjukvården..
- en sådan Ergonomisk stol jag fann hos Komplett.se skulle göra mig…. Underverk 🙏🏼

Jag vill klistra in foton.. men jag hittar ej funktionen hur…
• stolen hette: SVIVE LYNK TIER 3 GAMING STOL - komplett.se

mitt andra önskemål… av att vinna tävblignen skulle vara en
ASUS LAPTOP 14 E410 14” bärbar / N4500/4/128 ❤️ - elgiganten
- äger ingen dator. Endast en iPhone och gammal TV… från 2014…haft ett tufft liv! Man kämpar ihop pengarna själv!

Är väldigt mån om miljöklaccifiserade produkter o ser mig gärna ha Energi klass A+++ på allt 🙂.

3e önskemålet: LG 55” / 65, 75” 4K LED TV
(LG UHD TV) - elgiganten

OCH jag önskar jag visste hur jag bidogar bilder på dessa!!! Men, jag vet ej hur. Har som sagt bara en mobil å skriva på dessutom…

- jag älskar elektronik IT… jag önskar jag ögde fler teknkk lrylar… hade köpt hos elgiganten Jabea Elite 75 (in ear trådlösa hörkurar ) sååå härliga!!

Om jag vinner… skulle jag tappa orden och känna …sån djup uppskattning, tacksamhet till er på l SweCLOCKERS ❤️ + har varit inne ibland på er sida UTAN medlemskap - i syfte att ta refa på saker inlm elektronikens värld

Jag må älska prylar, o de jag nämnde ovan - vill jag självklart HA! Men, jag är också en person av djup samvetstro och godhjärtlighet, har omtanke osv… , så ja.. nej mitt ” ego ” når inte ”högsta skyarna” bara för en dem är materialistiska prylar jag öäöäänskar o hopppaaas så väl jag får!!! Men, jag vill ändå vara stabil
- jag har läst.. ibland… vissa.. inte har ett liv utan skn dator (t.ex)… DET - är tragiskt. - hlppas man förstår min mening. Älskar teknik. O framtidens teknik! Men ett liv är ett liv. Vi är humana

tävlingen på.). Jag har ett samvete. 50/50 är bag.

MED y utflrdliga denna personliga tävlings - ansökan önskar jag mig själv NU LYCKA TILL!!

- Återkoppla till mig OM jag kan lägga till bilder i efterhand!
Tack!

Älskar er alla en fortsatt trevmig helg, och ta hand om varandra ❤️☺️

/
Gaming 26åring som saknar diverse elektronik prylar ✌🏼
Vänliga hälsningar:
Mikaela

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelanordahl:

Hejsan. Mittt namn är Mikaela. 26 år. Gaming tjej. Xbox One f.n och Rdr2, GTA5 COD Vanguard är top 3 favoritspelen. ☺️

• här lämnar jag några motiveringar till att jag vill vinna:

-1# en gaming stol… ifrån komplett..(jag är en öppen själ) och de är så att jag är även nyinflyttad ifrpn Stockholm, hemstaden till Västkusten… behövde en ny start. Hursom haver… pengarna .. gick åt.. man är ensam , bor ensam osv. Jag ägde en DX-Racer KING II en gång - UNDERBAR! Då jag inväntar operation #2 (6+mån) för stabilitetsoperation av högra axeln. Den har gått urled ofta.. för ofta så , nu har jag riktigt omfattande skador…. Svårt för mig att ens skriva twxt. Jag är ”överrörlig/ instabil ”
- väntettid flr åtgärd hos sjukvården..
- en sådan Ergonomisk stol jag fann hos Komplett.se skulle göra mig…. Underverk 🙏🏼

Jag vill klistra in foton.. men jag hittar ej funktionen hur…
• stolen hette: SVIVE LYNK TIER 3 GAMING STOL - komplett.se

mitt andra önskemål… av att vinna tävblignen skulle vara en
ASUS LAPTOP 14 E410 14” bärbar / N4500/4/128 ❤️ - elgiganten
- äger ingen dator. Endast en iPhone och gammal TV… från 2014…haft ett tufft liv! Man kämpar ihop pengarna själv!

Är väldigt mån om miljöklaccifiserade produkter o ser mig gärna ha Energi klass A+++ på allt 🙂.

3e önskemålet: LG 55” / 65, 75” 4K LED TV
(LG UHD TV) - elgiganten

OCH jag önskar jag visste hur jag bidogar bilder på dessa!!! Men, jag vet ej hur. Har som sagt bara en mobil å skriva på dessutom…

- jag älskar elektronik IT… jag önskar jag ögde fler teknkk lrylar… hade köpt hos elgiganten Jabea Elite 75 (in ear trådlösa hörkurar ) sååå härliga!!

Om jag vinner… skulle jag tappa orden och känna …sån djup uppskattning, tacksamhet till er på l SweCLOCKERS ❤️ + har varit inne ibland på er sida UTAN medlemskap - i syfte att ta refa på saker inlm elektronikens värld

Jag må älska prylar, o de jag nämnde ovan - vill jag självklart HA! Men, jag är också en person av djup samvetstro och godhjärtlighet, har omtanke osv… , så ja.. nej mitt ” ego ” når inte ”högsta skyarna” bara för en dem är materialistiska prylar jag öäöäänskar o hopppaaas så väl jag får!!! Men, jag vill ändå vara stabil
- jag har läst.. ibland… vissa.. inte har ett liv utan skn dator (t.ex)… DET - är tragiskt. - hlppas man förstår min mening. Älskar teknik. O framtidens teknik! Men ett liv är ett liv. Vi är humana

tävlingen på.). Jag har ett samvete. 50/50 är bag.

MED y utflrdliga denna personliga tävlings - ansökan önskar jag mig själv NU LYCKA TILL!!

- Återkoppla till mig OM jag kan lägga till bilder i efterhand!
Tack!

Älskar er alla en fortsatt trevmig helg, och ta hand om varandra ❤️☺️

/
Gaming 26åring som saknar diverse elektronik prylar ✌🏼
Vänliga hälsningar:
Mikaela

Tror du behöver läsa om vad det står att du ska göra för att tävla.
Du ska inte önska massa saker.
Sedan måste jag göra dig besviken finns ingen tv idag som har A++ i energi rating har du tur så hittar du någon som har e när tv'n är så stora då kraven är väldigt höga på nya saker idag.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Som ett förälskelserus

Det börjar lite smått när man ser det ofattbara.
Dig som jag trånat och längtat efter så länge,
äntligen
ÄNTLIGEN kan du bli min.
Pulsen börjar öka och handflatorna blir svettiga
Jag blir nervös
Skall du försvinna innan jag hinner agera
innan jag hinner
Är du förresten rätt för mig?
Finns det någon bättre?
Nej du är fortfarande bäst och nu har jag råd
att befästa min kärlek
När kommer du hem?
När?
När?
NÄR?
I morgon? I övermorgon känns så långt bort.
Jag saknar dig så mycket.
Äntligen får jag ett meddelande- jag kan åka och hämta hem dig, min älskling.
Nu är du här <3

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Tror du behöver läsa om vad det står att du ska göra för att tävla.
Du ska inte önska massa saker.
Sedan måste jag göra dig besviken finns ingen tv idag som har A++ i energi rating har du tur så hittar du någon som har e när tv'n är så stora då kraven är väldigt höga på nya saker idag.

Jag har läst. Att jag valde ordet ”önskar” vad väl fel.

Men man skulle beskriva någon pryl man vill ha, önskar mig tyo Laptopen t.ex?

Alla skriver väl olika bara. Gav motivering i även annorlunda , personlig . Admin får kontanta mig om dem anser detta fel.

Permalänk
Medlem

Ser mailet från prisjakt att dig som jag väntat på så länge har sänks i pris.
Tänker att det det är väl som vanligt med bara någon krona.
Men går in och kollar på dig och ser att du äntligen har landat på ett pris jag har råd med.

Pulsen ökar "ska jag slå till nu? " säger jag till mig själv. Handflatan blir svettig på musen och det börjar rycka i avtryckarfingret. "Behöver jag dig verkligen just nu, eller alls?" nej är oftast svaret, men kan jag låta bli när jag väntat på dig så länge?

Trycker ner sidan för jag tänker att jag borde inte.
10 min senare öppnar jag sidan med dig på igen och lägger till dig i kundvagnen. Tänker ytligare någon minut:" ska jag verkligen?" men jag kan inte stå emot längre, jag VILL inte stå emot längre. Jag trycker på knappen och du är min äntligen!
Det känns som att en vikt lyfts från mina axlar.

Men nu börjar väntandet. Hur lång tid måste jag vänta innan du kommer hem? En dag är för länge! Du ska vara min nu!

När jag får sms att du finns att hämta så vill jag springa från jobbet direkt till närmaste ombud och hämta dig.

Äntligen är du hemma hos mig och jag river upp paket och ställer dig på din plats där du hör hemma och sätter mig ner och njuter.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Oftast har jag legat länge och spanat lite från håll. Sedan kryper jag gradvis närmare ett beslut, precis när jag närmar mig den kritiska punkten dyker det upp: ett extra bra erbjudande. Då är det inte så mycket att göra, det är bara att slå till! Lite förväntansfull väntan på leverans och sen en härlig känsla av glädje när den nya tekniken packas upp och installeras. Slutligen har man fått sig en ny favorit och älskling!

Permalänk

Rim

Mitt rim:

En dikt , om ett rim - vad drömlikt och härligt det hade varit med denna tävlingens vinst!

Rosor är röda,
violer är blå,
akta er andra, för vinsten, den ska jag få ’

Jag har ingen direkt prestige
Jag är en helt vanlig typ
Men jag drömmer om viss elektronisk
En pryl jag kan vinna, för all tid kommer att minnas

🙂🙏🏼

Permalänk
Medlem

Ett mail från Elgiganten jag får.
Black Friday i år.
Massa rabbater på saker jag inte behöver.
Skönt att slippa sitta i massa köer.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

ofta har man spanat ett tag men så dyker den upp på rea någonstans. snabb beställning så den inte hinner försvinna, känslan innan hinner man inte riktigt registrera, känslan efter är ett enda förvirrat eufori och ständigt kollade på sidan där man beställt att den fortfarande ligger som beställd och att man lyckats knip en av "dyrgriparna".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikaelanordahl:

Jag har läst. Att jag valde ordet ”önskar” vad väl fel.

Men man skulle beskriva någon pryl man vill ha, önskar mig tyo Laptopen t.ex?

Alla skriver väl olika bara. Gav motivering i även annorlunda , personlig . Admin får kontanta mig om dem anser detta fel.

Tänkte bara att det första som står är "författa en kort text"
Vill bara att du skulle ha möjlugheten att kanske tänka om och skriva ett ny text.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg förra året när jag fick tag på en Ps5 på releasedagen, shit var så jävla glad, men min fru var inte så glad för att det var jobbigt å lyssna på allt spelande, så när man väl såg att Elgiganten skulle släppa ett headset som heter "Steelseries Arctis 7 Wireless" som tydligen skulle vara bland dom fetaste man kunde ha till ps5an och prislappen var "???" i annonsen och skulle presenteras på blackfriday, satt och uppdaterade och uppdaterade och satt verkligen med puls till kl 00:00 Torsdagen innan och upp och jobba tidigt men fick tag på dom (VITA Matchande) för 899KR!!!! istället för 1799kr eller vad dom kostade då och var så jävla glad, det var även min fru då båda fick frid och fröjd!

Det är ett bra Elgiganten blackfriday minne.

Visa signatur

Okunning och vill lära mig, Hjälp! ;)

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Tänkte bara att det första som står är "författa en kort text"
Vill bara att du skulle ha möjlugheten att kanske tänka om och skriva ett ny text.

Förstår 🙂 de blev som de blev. Sannolikheten att man vinner något är ju inte så stor ändp 😅😂.
Men man får vara hoppfull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Tänkte bara att det första som står är "författa en kort text"
Vill bara att du skulle ha möjlugheten att kanske tänka om och skriva ett ny text.

Haha jo, men det är rätt kul också att läsa mer utbroderade texter där folk skapar lite mer verklighet. Blir mest en mängd torra 4-8 korta rader där sista ordet rimmar i grupper av två alternativt lyrisk kapitalism som åtminstone inte jag upplevt sedan sjuårsålderns höjd.

Permalänk

Säger bara EG black Friday 2019 plötsligt fick man ett mail från prisjakt. Pulsen ökad, Hjärtat klappad på lite extra den här Tv vill jag verkligen ha. Snabbt ur säng och skynda mig ner för trappen gick lite väl snabbt det slutade med ingen TV eller något annat förutom besöket till akuten med benbrott istället. Tack vet jag EG januari rea och jag lyckades köpa en Samsung 65" Q70R 4K UHD QLED istället. Inget ont som inte för med sig något gott. Kan ju säga att jag aldrig mer i mitt liv kommer stressa till en REA

Permalänk
Medlem

Den pirrande känslan då produkten man vill ha har sänkts med 70% på en sida.
Det avstannade bruset då man kollar prisjakten och ser att den riktiga sänkningen bara är 25%.
Den kokande ångan som bubblar genom kroppen då man ser att de inte tar faktura och man har 5 kronor för lite på kortet för att genomföra köpet.
De droppande tårarna när man fått in pengarna men varan är slutsåld.

Permalänk
Medlem

Nedan kommer en något komprimerad återberättelse om när jag köpte en ljusväckarklocka.

.

Ljusväckarklockan från Elgiganten
Efter att ha vaknat trött en mörk morgon för mycket bestämde jag mig för att åka till Elgiganten och titta på ljusväckarklockor. Den blåa färgen och de gröna inslagen i butiken, ihop med det gråa golvet skvallrade om kundvänlig tydlighet framför annars så vanligt "kom och köp!"-kaos, som finns på andra ställen.

Jag kom fram till hyllan med ljusväckarklockor. Besviken upptäckte jag att de vettiga låg på cirka 1500 kronor; alldeles för dyrt för en väckarklocka. 😢

Modstulen och på väg att lämna fick jag syn på en utgående modell nedsatt till 539:- (eller något sånt). Tanken att den kanske kunde vara ett fynd slog mig och jag chansade tog med den till kassan. Kvinnan som tog betalt log och sa den säkert skulle bli bra och att det annars ändå var öppet köp.

Hemma började glädjen försiktigt smyga fram då jag upptäckte att klockans ljus var både starkt och mjukt och högtalaren var fullt tillräcklig. Jag satte klockan på väckning kl. 06.00.

Morgonen efter slog jag piggt upp ögonen och upptäckte att rummet badade i mjukt gulaktigt morgonljus. En snabb koll på klockan. Knappt 10 minuter till den skulle ringa. Den smygande glädjen från gårdagen kom tillbaka. Den här gången lite starkare.
”Hej då, trötta morgnar och famlande i totalt mörker”, tänkte jag och log för mig själv.

Än idag känner jag mig ofta sådär barnsligt glad över att ha köpt den, att det pirrar i hela kroppen.

När känslan av vara nöjd med ett riktigt bra köp sitter kvar i kroppen i flera år efter inköpet, då vet man att man har gjort ett riktigt fynd. Och ett sådant fynd gjorde jag en mörk höstdag för ett par tre år sedan, på just Elgiganten. 🙂

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Förr ville man ha allt men hade inte råd med något, nu har man råd men man övertalar numera sig själv om att man inte behöver dem.

Permalänk
Medlem

Vänta nu, en pryl prissänkt som jag inte ens vill ha?
Nämen, 50% - det är ju sjukt bra!

En bur till en råtta.
Det får min puls att nå 168.

Jag har aldrig velat ha ett kloakdjur.
Men går jag miste om denna deal blir jag tvärsur.

Svetten lackar, pulsen fortsätter skena…
Sidan du söker kan inte nås, vafan det kan du inte mena?

Frenetiskt trycker jag F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5.
Tills jag äntligen lyckas klicka buren hem.

12 månaders avbetalning, jag har inte en spänn.
Nu saknas bara en gnagare, men det tar jag sen.

Bevakad på prisjakt är nu råttan,
Cybermåndag, jag är redo, går upp i ottan…

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Känslan som uppstår är fatal.
Pulsen stiger och dina pupiller vidgas, intensiteten ökar!
Priset verkar helt banalt!
Därefter går resterande av trycken till historia.
När jag tillslut står med euforia.

#Elgiganten

Permalänk
Medlem

Att köpa eller inte köpa?
Det har alltid varit frågan.

Nu kom äntligen Black Friday och det finns då bara ett svar.
Kom därför till Elgiganten så hjälper de till att besanna frågan och du kommer fortfarande att ha pengarna kvar.

Detta för att varje år så sänks priserna som bara den..
Så när pengar spenderas så känns det ändå inte i plånboken.

När våren kommer så kommer nya prylar och frågan blir återigen igen..
Att köpa eller inte köpa?

Permalänk

It's hard to be a hacker

Oväntat och utan föraningar dyker önskeprylen som du drömt om, längtat efter, inte haft råd med och nästan förträngt, upp på årets svartaste fredag. Behäftad med en så fet prisrabatt att adrenalinet rusar och blodet pumpas upp till maxpuls på nolltid. ”Slå till” far genom huvudet och hjärnkontoret skickar genast kommandot ”logga in” med expressfart till musarmens fem fingrar som välsynkat utför ritualerna med varukorg, fraktalternativ och betalning. Puh, prylsäkringsfasen övergår nu i den något lugnare längtanväntan-fasen.

Permalänk
Medlem

Känslan av svek.
Känslan av att bedra.
Känslan av att underhålla information.
Känslan av dåligt samvete.

Man trycker på ”beställ” och betalar. För när superfynden dyker upp frågar man inte frugan om lov. Husets budget är nu min fynd-budget! Allt annat än köpet är i denna stund irellevant!

Köpet är klart…
Man lugnar ner sig då man lyckats knipa fyndet. Men stressen ökar ändå för hur ska man förklara detta för familjen?

Man kryper till korset där man dyrt och heligt svär att just detta var det bäst fyndet någonsin.

Det slutar med ett av två scenarion.

1. De godtar förklaringen och man är dubbelt så lyckligt att det gick hem både med förklaring och köp. Det spritter i kroppen.

2. Familjen godtar inte förklaringen. Man känner en viss besvikelse på sig själv, har jag svikit någon nu? Sen kommer det… känslan av ”skit samma jag gjorde årets fynd”. Förstår de inte det så behöver jag inte deras godkännande! Det spritter i kroppen.

Permalänk
Medlem

Hitta den rätta känslan. Få den rätta känslan. Hos Elgiganten får Du den Bästa känslan av marknadens bästa elektronik.

Härliga känslor kommer från Elgiganten!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

"Vilket klipp!" tänker du
I nästa stund sitter du i bilen
På väg mot butiken du så sällan besöker

"Vad mycket folk!" tänker du
Kö för att komma in
Kö för att komma ut

"Varan är slut." får du höra
Klockan är bara 11
Butiken har haft öppet i 1 timme

"Vilken skitdag." säger du till dig själv
Sittandes i bilen
På väg hem igen

"Du sviker mig aldrig." säger du till datorn
Du slår dig ner i din stol
En kopp kaffe i hand

"Då ska vi se vad nätet har att erbjuda." säger du belåten
Två knapptryck senare
Och din vara är på väg hem till dig

En svuren ed på att aldrig fysiskt besöka en butik igen på Black Friday

Visa signatur

Fractal Design R3 | Gigabyte Z270P-D3 | i5 7600K @ 3,8 GHz | XFX XXX Edition 750W 80+ Silver | ASUS GeForce GTX 1060 6GB Strix Gaming | Corsair 16GB (2x8GB) 2400MHz VENGEANCE LPX | Be Quiet! Pure Rock | Samsung Spinpoint F3 1TB | Samsung 850-Series PRO 256GB