3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbbzKebabz:

Inets 3070 ti ROGLIVE som de har nu, är det kort som användes under eventet rog live eller vad menas?

Var finns den?

Permalänk

Den där ROGLIVE-länken borde nog inte ha länkats vidare utanför den sändningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Vad kostade detta kort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av General Nord:

Vad kostade detta kort?

8990

Permalänk
Medlem

Någon som har fått mail om roglive från Inet? Stod ju att man skulle få det oavsett om man fick köpa kortet eller inte..

Permalänk
Skrivet av broilerr:

Någon som har fått mail om roglive från Inet? Stod ju att man skulle få det oavsett om man fick köpa kortet eller inte..

Inte hört något, undrar också!

Permalänk
Skrivet av broilerr:

Någon som har fått mail om roglive från Inet? Stod ju att man skulle få det oavsett om man fick köpa kortet eller inte..

Samma här, väntat otåligt hela dagen på svar

Visa signatur

Phanteks Eclipse P350X Mid Tower | Corsair TX550M, 550W PSU | AMD Ryzen 7 2700X |
ASUS ROG Strix B450-F | Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Acer | Acer Nitro VG240Y (Sbmiipx) | Razer DeathAdder Elite | Func KB-460 MX Red | SteelSeries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbbzKebabz:

Samma här, väntat otåligt hela dagen på svar

Samma här, fortfarande inget mail såhär dagen efter. Hur ser det ut för er andra?

Permalänk

Jag fick mail igår om att jag tyvärr inte fick köpa. Om ni klickat bevaka genom länken här/utanför livesändningens tid så var ni antagligen inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Jag fick mail igår om att jag tyvärr inte fick köpa. Om ni klickat bevaka genom länken här/utanför livesändningens tid så var ni antagligen inte med.

Ok, det är såklart anledningen att jag inte fått något mail. Tack för att du informerade och tråkigt att du inte fick köpa något kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Jag fick mail igår om att jag tyvärr inte fick köpa. Om ni klickat bevaka genom länken här/utanför livesändningens tid så var ni antagligen inte med.

Skrivet av dust79:

Ok, det är såklart anledningen att jag inte fått något mail. Tack för att du informerade och tråkigt att du inte fick köpa något kort.

Jag har också satt upp mig på länken. Det är ändå mycket märkligt att det gick att registerna sig om det nu inte gäller för att man missat tidpunkten. Har inte heller fått ett brev som säger att tyvärr får du inte köpa. Man får väl avvakta och se.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Skrivet av NightFred:

Jag har också satt upp mig på länken. Det är ändå mycket märkligt att det gick att registerna sig om det nu inte gäller för att man missat tidpunkten. Har inte heller fått ett brev som säger att tyvärr får du inte köpa. Man får väl avvakta och se.

Jag som tittade på sändningen och var snabb på länkarna blir ju såklart misstänksam när man sen ser att länkarna postas runt på forum. Jag mailade Inet och frågade och de sa då att de stängde av/filtrerade bort bevakningar som gjorts efter sändningen. Fick även info att det 391 var det som anmält intresse totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Jag som tittade på sändningen och var snabb på länkarna blir ju såklart misstänksam när man sen ser att länkarna postas runt på forum. Jag mailade Inet och frågade och de sa då att de stängde av/filtrerade bort bevakningar som gjorts efter sändningen. Fick även info att det 391 var det som anmält intresse totalt.

OK, tack. Det var ju i alla fall värt ett försök. Priset var ju mycket tilltagande! Man lever ju på hoppet!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgenrockson:

Blir bara dyrare och dyrare. Billigaste där, "dual mini" är fortfarande 200kr dyrare än 3070 MSI Suprims lanseringspris dvs budget vs premium, och en modell högre!

Permalänk
Medlem

Peter Holm it-service i gävle har några kort kvar.

EVGA GeForce RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA (LHR)

https://phs-itservice.se/produkt/evga-geforce-rtx-3070-ti-ftw...

Permalänk
Skrivet av Laddin:

Blir bara dyrare och dyrare. Billigaste där, "dual mini" är fortfarande 200kr dyrare än 3070 MSI Suprims lanseringspris dvs budget vs premium, och en modell högre!

Och vad ni än gör, undvik korten med dual mini-kylare, de är bedrövliga. Köp då hellre vanliga "dual" som i skrivande stund kostar 300 kr mer men i gengäld är tystare och har en mer stabil fläktkurva.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Och vad ni än gör, undvik korten med dual mini-kylare, de är bedrövliga. Köp då hellre vanliga "dual" som i skrivande stund kostar 300 kr mer men i gengäld är tystare och har en mer stabil fläktkurva.

Tack för tipset, har haft svårt att hitta vettigt sammanställd info om ljudnivåer och värmeutveckling. Som om det inte är svårt nog att hitta ett kort att köpa...

Permalänk
Medlem

Jag åkte och köpte ett 3070 gigabyte på.netonnets lagershop igår. Man kan inte paxa dom, man måste åka dit och be om ett. Max en per kund.

Kan vara värt att prova om ni letar

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Jag åkte och köpte ett 3070 gigabyte på.netonnets lagershop igår. Man kan inte paxa dom, man måste åka dit och be om ett. Max en per kund.

Kan vara värt att prova om ni letar

Vad fick du ge för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khab:

Vad fick du ge för det?

Mitt kostade 9990 kr. Men der finns billigare i lager också. Gå in på hemsidan och sortera efter det som finns i lager.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khab:

Tack för tipset, har haft svårt att hitta vettigt sammanställd info om ljudnivåer och värmeutveckling. Som om det inte är svårt nog att hitta ett kort att köpa...

Jag kikade nyss genom denna rätt genomgående guide.

"Which RTX 3060 Ti to BUY and AVOID! 49 cards compared!"
https://www.youtube.com/watch?v=9N4_dMHpu1I

Själv har jag funderat på om Dual Mini ändå vore ok med sina lite högljudda fläktar, om det dök upp igen för under 6000kr, med tanke på att vanliga Dual fortfarande verkar ligga över 7000kr, men jag har inte bråttom som tur är.
Mitt HD7850 snurrar på fortfarande XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Och vad ni än gör, undvik korten med dual mini-kylare, de är bedrövliga. Köp då hellre vanliga "dual" som i skrivande stund kostar 300 kr mer men i gengäld är tystare och har en mer stabil fläktkurva.

Skrivet av Khab:

Tack för tipset, har haft svårt att hitta vettigt sammanställd info om ljudnivåer och värmeutveckling. Som om det inte är svårt nog att hitta ett kort att köpa...

Skrivet av blackeagle:

Jag kikade nyss genom denna rätt genomgående guide.

"Which RTX 3060 Ti to BUY and AVOID! 49 cards compared!"
https://www.youtube.com/watch?v=9N4_dMHpu1I

Själv har jag funderat på om Dual Mini ändå vore ok med sina lite högljudda fläktar, om det dök upp igen för under 6000kr, med tanke på att vanliga Dual fortfarande verkar ligga över 7000kr, men jag har inte bråttom som tur är.
Mitt HD7850 snurrar på fortfarande XD

Kan säga att jag har inte alls något problem med mitt Dual Mini 3060ti.

Har egen fläktkurva i MSI afterburner (går på max 2000rpm när jag spelar/maxar) där jag även undervoltat det så att det går i max 0,875 V.

Maxar 77 grader vid spel i dom settings (volt, fläkthastighet) jag kör. Sitter dessutom i ett litet chassi (node 202). Har en 120mm chassifläkt som blåser på kortet och en annan 120mm chassifläkt som drar ut luft, dessa går på max 1200rpm.

Mycket nöjd, särskilt då jag var i jakt på just ett 2.0 expansions-slots-kort och fick det för 4890 pengar på webhallen.

Hur standardfläktkurvan låter utan undervolt i dåligt ventilerat chassi kan jag inte uttala mig om, men misstänker att det inte är lika behaglig upplevelse. Ser dock ingen anledning att inte undervolta och kunna kapa rpm-talet kraftigt.

Permalänk
Medlem

Har också ett 3060 TI Mini och är supernöjd

Går förvånadsvärt lätt att överclocka om man vill , lätt att kräma ur 7-10% extra så i praktiken får man 3070 prestanda för 5000-6000 kr vilket är helt ok
ljudnivån är helt ok enligt mig i ett väl ventilerat chassi (även med överclockning)

eller så gör man som @Bagarmosse och undervoltar kortet om man vill ha det ännu tystare ( har båda profilerna i afterburner)

Visa signatur

Sebastian

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3060 GAMING TRIO PLUS 12G

https://www.webhallen.com/se/product/343402-MSI-GeForce-RTX-3...

3 i (web)lager i skrivande stund! Ytterligare 3 i Bredden (Infracity)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Kan säga att jag har inte alls något problem med mitt Dual Mini 3060ti.

Har egen fläktkurva i MSI afterburner (går på max 2000rpm när jag spelar/maxar) där jag även undervoltat det så att det går i max 0,875 V.

Maxar 77 grader vid spel i dom settings (volt, fläkthastighet) jag kör. Sitter dessutom i ett litet chassi (node 202). Har en 120mm chassifläkt som blåser på kortet och en annan 120mm chassifläkt som drar ut luft, dessa går på max 1200rpm.

Mycket nöjd, särskilt då jag var i jakt på just ett 2.0 expansions-slots-kort och fick det för 4890 pengar på webhallen.

Hur standardfläktkurvan låter utan undervolt i dåligt ventilerat chassi kan jag inte uttala mig om, men misstänker att det inte är lika behaglig upplevelse. Ser dock ingen anledning att inte undervolta och kunna kapa rpm-talet kraftigt.

Skrivet av Sebbemax:

Har också ett 3060 TI Mini och är supernöjd

Går förvånadsvärt lätt att överclocka om man vill , lätt att kräma ur 7-10% extra så i praktiken får man 3070 prestanda för 5000-6000 kr vilket är helt ok
ljudnivån är helt ok enligt mig i ett väl ventilerat chassi (även med överclockning)

eller så gör man som @Bagarmosse och undervoltar kortet om man vill ha det ännu tystare ( har båda profilerna i afterburner)

Det låter ju bra. Då hoppas jag att det dyker upp igen för runt 5000-6000kr som det gjort tidigare, så slår jag nog till.
Jag har ett halvstort Phenom mATX, så det får ju plats stora grafikkort, men det är ju såklart bättre luftflöde i hela lådan om grafikkortet inte är ett 30cm-monster Sitter två 120mm i toppen och blåser in kalluft rakt på grafikkortet och vidare ner mot CPUn som även den har en 120mm in bakifrån, sen är det en 200mm som utblås i botten, så det blir ganska bra flöde ändå.

Var lite ovant med omvänt flöde i början, men att värme stiger spelar ju rätt liten roll när man har såpass med fläktar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrslip:

Peter Holm it-service i gävle har några kort kvar.

EVGA GeForce RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA (LHR)

https://phs-itservice.se/produkt/evga-geforce-rtx-3070-ti-ftw...

Jag hade inte vågat köpa en 10000kr pryl från ett källarfirma med 1 anställd och 100 000 i omsättning.
Men alla gör så klart som man vill och de kanske är superbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Jag hade inte vågat köpa en 10000kr pryl från ett källarfirma med 1 anställd och 100 000 i omsättning.
Men alla gör så klart som man vill och de kanske är superbra

Jisses sämre webbshop får man leta efter.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Jag hade inte vågat köpa en 10000kr pryl från ett källarfirma med 1 anställd och 100 000 i omsättning.
Men alla gör så klart som man vill och de kanske är superbra

Man Kanske ska undersöka lite innan man dömer ut ett företag så. Jag har beställt ett kort efter lite kontakt med företaget och allt känns bra. Har fått bilder på kort/paket och trackingnr osv. Väldigt bra kontakt via sms med ägaren till företaget. Och om du kollar upp aktiebolaget istället så ser du att han omsätter betydligt mycket mer än 100.000.
Kommer återkomma med svar när jag fått hem kortet. Beställer hellre av ett litet företag och gynnar dom istället för att gynna stora bolag. Men det är kanske bara jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Jag hade inte vågat köpa en 10000kr pryl från ett källarfirma med 1 anställd och 100 000 i omsättning.
Men alla gör så klart som man vill och de kanske är superbra

Även Klarna som betalmetod, borde väl va säkert? Bara hålla ut att betala tills man fått hem kortet?

Permalänk
Medlem

Netonet har ett par 3060 (5990) och 3060ti (7490) i lager

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25