Inet - Årets butik 2021 enligt prisjakt

Permalänk

Inet - Årets butik 2021 enligt prisjakt

Mycket bra jobbat måste jag säga

.
Permalänk
Keeper of the Bamse

Väl förtjänat, och inte speciellt förvånande

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med, Inet har verklligen bättrat sig med åren, haft mycket olika strul med dem förr men nu på sistone har det fungerat mycket bättre , det har varit bättre kundservice, inga problem, hållda leveranser och dessutom har de ofta haft bra priser jämfört med likande konkurrenter vilket jag inte upplevt lika mycket historiskt, nu med senaste bygget hade de bästa pris på ganska många av komponenterna (var det sistnämnda som gjorde jag vågade börja prova Inet mer igen för att vara ärlig)

(sen är jag väl lite extra glad på dem nu, hade lite tur o "råka ut" för vad jag förståt var ett misstag egentligen när jag fick DDR5 utsänt samma kväll som jag bokade ett uppgraderingspaket, men nu var det ju ett fel i min favör så att säga + att det blev en knapp tusing i rabatt på MB, Prolle och Minne)

Permalänk
Medlem

Dom gör så mycket så rätt. Välförtjänt

Kommer fortsätta titta hos Inet (och ibland Netonnet) först innan de andra e-handlarna ens får chansen.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Jag kan ofta hitta lägre priser på hos andra återförsäljare, det finns många att välja ibland, men, ingen erbjuder service som Inet.

Permalänk
Medlem

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Pingvinstången är tydligen tricket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

En vettig kundservice. Inte haft något annat än strul hos Webhallen. Plus ett cleant UI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Jag håller med dig. Tycker inte Inet är "så bra" som många här på SweClockers tycker. Tycker Inet och Webhallen båda har bra service, men kan inte minnas att Inets service är bättre så att säga

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Nu röstade jag inte men detta utmärker Inet för mig:

Riktade erbjudanden till Sweclockers-medlemmar.
Snabb leverans till brevlådan kostnadsfritt.
Livestreams med tävlingar som sätter ett ansikte på personalen.
En väldigt bra och lättnavigerad butik.
Pingvinstång.

Webhallen har knappat in genom kostnadsfri hemleverans och medlemspriser men utöver Streamhjälpen så framstår de som ganska anonyma. Dessutom verkar de ha problem med både hantering och ledtider i sin kundsupport (reklamation). Var själv i kontakt med dem i måndags och fick svar i torsdags, vilket är överkomligt men tittar man på Trustpilot och Prisjakt så verkar det vara största källan till deras låga betyg.

Permalänk

Vilka butiker var med i omröstningen?

Permalänk

Inte ett dugg förvånad. Handlar 99% av allt från Inet. Bra priser, snabb frakt, gratis frakt. Är absolut ingen storkonsument. Blir kanske runt 9000kr/år men finns absolut inget ont att säga.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av ducedo:

Nu röstade jag inte men detta utmärker Inet för mig:

Riktade erbjudanden till Sweclockers-medlemmar.
Snabb leverans till brevlådan kostnadsfritt.
Livestreams med tävlingar som sätter ett ansikte på personalen.
En väldigt bra och lättnavigerad butik.
Pingvinstång.

Webhallen har knappat in genom kostnadsfri hemleverans och medlemspriser men utöver Streamhjälpen så framstår de som ganska anonyma. Dessutom verkar de ha problem med både hantering och ledtider i sin kundsupport (reklamation). Var själv i kontakt med dem i måndags och fick svar i torsdags, vilket är överkomligt men tittar man på Trustpilot och Prisjakt så verkar det vara största källan till deras låga betyg.

4 dagar är under all kritik. Ett mail skulle jag säga max 6 arbetstimmar. Det klarar Inet utom ibland under stora kampanjer.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Inte ett dugg förvånad. Handlar 99% av allt från Inet. Bra priser, snabb frakt, gratis frakt. Är absolut ingen storkonsument. Blir kanske runt 9000kr/år men finns absolut inget ont att säga.

Det finns väl egentligen ingen riktigt konkurrens heller, så en av anledningarna till att Inet vinner år efter år.
De har ju mer eller mindre monopol i landet, finns ju lokala återförsäljare men ingen som kan konkurrera på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Jag har haft "äran" att vara i kontakt med Webhallens kundsupport två gånger på två år... det kommer aldrig hända igen. Inet är bättre på alla mätpunkter enligt mig.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Det finns väl egentligen ingen riktigt konkurrens heller, så en av anledningarna till att Inet vinner år efter år.
De har ju mer eller mindre monopol i landet, finns ju lokala återförsäljare men ingen som kan konkurrera på allvar.

Det är väl faktiskt första gången de vinner årets butik? De har vunnit de mindre utmärkelserna ett flertal gånger (årets datorbutik eller vad det är) men första gången som årets butik överlag :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Så länge dom har samma priser men gratis frakt/retur samt bättre service så väger det tungt. Beställer man innan 16 så har man det dagen efter. Är bara Komplett som kan tävla med det. Webbhallen tar ibland upp till 4 dagar, samma sak med Netonnet. Uppenbarligen går det ju att leverera innan 4 dagar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av haijen:

Det är väl faktiskt första gången de vinner årets butik? De har vunnit de mindre utmärkelserna ett flertal gånger (årets datorbutik eller vad det är) men första gången som årets butik överlag :).

De vann förra året också.

Samt 2017 och 2019....

Permalänk
Medlem

Webhallen är ju under all kritik om man ska skicka retur så får man betala frakten själv.
Har handlat mycket hos dom men efter en retur som jag själv fick betala, så handlar jag inte mer där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

"Årets Butik inom kategorin Datorer och mobilt."
Klar skillnad mot "Årets butik" på riktigt

2021:
Årets butik
Årets butik datorer och tillbehör
Årets onlinevaruhus
Årets butik mobiltelefoner

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

Service är A och O idag, det enda du kan konkurrera med och där tycker då jag <Inet sticker ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Så länge dom har samma priser men gratis frakt/retur samt bättre service så väger det tungt. Beställer man innan 16 så har man det dagen efter. Är bara Komplett som kan tävla med det. Webbhallen tar ibland upp till 4 dagar, samma sak med Netonnet. Uppenbarligen går det ju att leverera innan 4 dagar.

4 dagar med Webhallen? Beställer jag före 15 och varan finns i lager så har min order alltid skickats samma dag och kommit fram dagen efter med PostNord eller annat bolag. En gång med Instabox kom den samma dag som den skickades.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Välförtjänt! Youtubekanalen med Petra och grabbarna är bäst!

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fattar inte hur dom vinner, webhallen inget? tycker både deras utbud och priser är inte direkt nåt att skryta mot andra aktörer? vad missar man genom att inte handla på inet ??

När jag bodde i Göteborg så passerade jag Webhallen och fick McDonalds-känsla för hårdvara redan utan att gå in.

Permalänk
Medlem

Var det inet själv som anordnade röstningen?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1647438-varfor-ar-mina...

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det är väl faktiskt första gången de vinner årets butik? De har vunnit de mindre utmärkelserna ett flertal gånger (årets datorbutik eller vad det är) men första gången som årets butik överlag :).

Nja. Innan hette kategorin "årets nätbutik" vad jag förstår, vilket Inet har vunnit några gånger tidigare. Så Inet har vunnit utmärkelsen med dess gamla titel.
https://www.inet.se/info/714/utmarkelser

Men riktigt kul att tag tillbaka titeln att vara årets bästa butik och inte "bara" årets bästa datorbutik. Speciellt med hänsyn till hur stark konkurrensen, och därav tighta marginaler, är inom just datorbranschen gentemot många andra branscher. (Nyanställd på Inet men representerar dem inte alls här.)

Länk med tag
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Nja. Innan hette kategorin "årets nätbutik" vad jag förstår, vilket Inet har vunnit några gånger tidigare. Så Inet har vunnit utmärkelsen med dess gamla titel.
https://www.inet.se/info/714/utmarkelser

Men riktigt kul att tag tillbaka titeln att vara årets bästa butik och inte "bara" årets bästa datorbutik. Speciellt med hänsyn till hur stark konkurrensen, och därav tighta marginaler, är inom just datorbranschen gentemot många andra branscher. (Nyanställd på Inet men representerar dem inte alls här.)

Ok, ja där ser man

Har förresten en muta (pingvinstång) att hämta på posten

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU