Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Någon som lyckats beställa hem från ikea? Jag kan bara välja upphämtning på ikea. Har varit så för mig i flera månader, förstår inte varför.

Samma här. Men ringer du kundtjänst, så kan de hjälpa dig. Oklart varför det blir så. Men i mitt fall så kunde de lösa det via kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xish:

Samma här. Men ringer du kundtjänst, så kan de hjälpa dig. Oklart varför det blir så. Men i mitt fall så kunde de lösa det via kundtjänst.

Gäller nog vissa postnummer ska du se. Vet att X bolag bara levererar inom X postnummer och inte en radie. Har IKEAs samarbetspartner gällande frakt då inte med X postnummer i sin lista så kan det ej levereras med den metoden.
Och då kommer inte ett enda alternativ upp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Produkt: AMD Ryzen 9 5950X
Länk: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588372
Kategori: Processor
Pris: 6990 kr

Billigaste någonsin enligt prisjakt.

Den tackar vi för. Köpte två st till 5950X häromveckan för 900:- mer från Netonnet

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

What is inet thinking? Why do they keep selling great stuffs at unbeatable prices? why do they force me buying stuffs I don't even need, only want because I have no self control?

/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

What is inet thinking? Why do they keep selling great stuffs at unbeatable prices? why do they force me buying stuffs I don't even need, only want because I have no self control?

/s

Hand över that SN850, I in fact need it

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

What is inet thinking? Why do they keep selling great stuffs at unbeatable prices? why do they force me buying stuffs I don't even need, only want because I have no self control?

/s

Kanske dags att se över sin konsumptionspåverkan? O_o

Permalänk
Avstängd

I bought sn850 and a2000 2tb from Inet. I got enough storage for my children, grandchildren and their grand children. They Will pass through generations thx to inet

Permalänk
Rekordmedlem

Det är uppenbarligen många scalpers som roffar åt sig för att omedelbart lägga upp prylar med betydligt högre pris, 3 ggr försäljningspriset är det högsta påslag jag sett hittills.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Man kan lugnt säga att Inets erbjudande under BF var dom bästa, men där har även funnits ett par trevlig erbjudande i deras julkalender som tex Seagate Firecuda 520 2TB för 2500kr och idag även WD Black SN850 1TB för 1200kr.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Man kan lugnt säga att Inets erbjudande under BF var dom bästa, men där har även funnits ett par trevlig erbjudande i deras julkalender som tex Seagate Firecuda 520 2TB för 2500kr och idag även WD Black SN850 1TB för 1200kr.

Jo jag grämer mig verkligen över att jag missade SN850. Får väl hoppas att 980 PRO dyker upp den 20:e på Inets julkalender. Men det är väl att hoppas på för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jo jag grämer mig verkligen över att jag missade SN850. Får väl hoppas att 980 PRO dyker upp den 20:e på Inets julkalender. Men det är väl att hoppas på för mycket.

För min del så slog jag till på deras Seagate Firecuda 520 2TB deal tycker 2500kr för denna disk var ett bra pris.

Tittar vi tex på WD SN850 2TB eller Samsung 980 Pro 2TB så har dessa diskarna 1200TBW medans Seagaten har 3 gånger mer dvs 3600TBW vilket är riktigt bra.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jo jag grämer mig verkligen över att jag missade SN850. Får väl hoppas att 980 PRO dyker upp den 20:e på Inets julkalender. Men det är väl att hoppas på för mycket.

Den är ändå nedsatt 300:- hos Inet och Webbis: https://www.inet.se/produkt/4302251/wd-black-sn850-1tb-gen-4?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Den tackar vi för. Köpte två st till 5950X häromveckan för 900:- mer från Netonnet

Ja verkligen. Handlade precis en på Netonnet 😁

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

In all seriousness, I want to thank all of you in this thread (and the tip one). Saved a ton from the tips. I visit the two threads way more than I should be cause that makes me happy - in the end, happiness is the most important thing on the world

Have a great weekend everyone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Den är ändå nedsatt 300:- hos Inet och Webbis: https://www.inet.se/produkt/4302251/wd-black-sn850-1tb-gen-4?

Tack! Jag blir så jävla snål dock när den gick för såpass mycket mindre. Tar och väntar till 20:e och håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tack! Jag blir så jävla snål dock när den gick för såpass mycket mindre. Tar och väntar till 20:e och håller tummarna

Vad är det du är ute efter med disken?
Personligen ser jag väldigt få användningsområden för en så pass snabb disk.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad är det du är ute efter med disken?
Personligen ser jag väldigt få användningsområden för en så pass snabb disk.

Nu är jag inte trådskaparen, men prestandan hos den specifika SSD:n ligger väldigt bra till när det kommer till upplevd prestanda, helt oberoende av dess sekventiella prestanda.

https://www.tweaktown.com/reviews/9664/wd-black-sn850-1tb-nvm...

Att de allra flesta inte har något behov av den högre sekventiella prestandan håller jag med om.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nu är jag inte trådskaparen, men prestandan hos den specifika SSD:n ligger väldigt bra till när det kommer till upplevd prestanda, helt oberoende av dess sekventiella prestanda.

https://www.tweaktown.com/reviews/9664/wd-black-sn850-1tb-nvm...

Att de allra flesta inte har något behov av den högre sekventiella prestandan håller jag med om.

Ja, jag är väldigt bekant med det fenomenet.

På det andra undrar jag vad han möjligtvis skulle kunna behöva prestandan till?
Personligen så är den enda skillnaden mellan en SN850, en "vanlig" 4.0 disk och en 3.0 nästan ingen alls.
Jag säger inte att det inte finns användningsområden, men iom att jag använt samtliga så är jag bara nyfiken på om det finns faktiskta användningsområden för det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Vill varna smått för Live It presentboxar som rekommenderats. Fick själv en sådan för 500kr och blir nästan irriterad varje gång jag tittar på alternativen.
T.ex. kan man få 25 minuters massage för det, men man får ju lätt 60 minuters massage för ~550kr. Ser man på deras hotell kan man boka för säg 3000kr, men bokar man själv via deras egen hemsida kan man boka för säg 2800kr, vilket innebär en 200kr "förlust" i värde.
Tycker personligen det är bättre att ge konkreta upplevelser, t.ex. "middag för två" istället för ett monetärt värde, så slipper man se hur mycket man ger dessa mellanhänder.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

På det andra undrar jag vad han möjligtvis skulle kunna behöva prestandan till?
Personligen så är den enda skillnaden mellan en SN850, en "vanlig" 4.0 disk och en 3.0 nästan ingen alls.
Jag säger inte att det inte finns användningsområden, men iom att jag använt samtliga så är jag bara nyfiken på om det finns faktiskta användningsområden för det.

För det priset är det ju en väldigt bra disk dock och ett väldigt bra alternativ om man råkar behöva en ny.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevligheter samt ot raderat. FYI: Det går alldeles utmärkt att skriva på engelska om man så önskar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragge183:

Produkt: Razer Blade 15 Base Model (2020): Gaming Laptop with Full HD-144 Hz Screen, Intel Core i7 10th Generation, NVIDIA GeForce RTX 2060, 16 GB RAM, 512 GB SSD, Chroma RGB | QWERTY Nordic Layout
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08GTH8KYD/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_...
Kategori: Datorer
Pris: 8990kr

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5330599

Det här måste väl uppenbarligen vara något fel? Det känns som att man bara får köpa hem en och hoppas..

Edit: det kanske inte var så sjukt ändå? Men den verkar aldrig kostat mindre än 15k sek vad jag kan se, låter galet.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Det här måste väl uppenbarligen vara något fel? Det känns som att man bara får köpa hem en och hoppas..

Edit: det kanske inte var så sjukt ändå? Men den verkar aldrig kostat mindre än 15k sek vad jag kan se, låter galet.

Är ju utgående modell som utgått på de flesta ställena redan. Säljs av Amazon själva så det är nog inget fuffens.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Är ju utgående modell som redan utgått på de flesta ställena redan. Säljs av Amazon själva så det är nog inget fuffens.

Nejdå, fuffens trodde jag inte att det var. Mer att det var något fel bara, lät jävligt billigt tyckte jag bara. Dom verkar gå åt iaf, nyss kunde man få den levererad imorn (måndag), nu är det först torsdag som gäller.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Nejdå, fuffens trodde jag inte att det var. Mer att det var något fel bara, lät jävligt billigt tyckte jag bara. Dom verkar gå åt iaf, nyss kunde man få den levererad imorn (måndag), nu är det först torsdag som gäller.

Kollar man bara rent prestandamässigt i spel så är 9000kr ingen superdeal men fortfarande ett helt okej pris.
Räknar man däremot in byggkvalitén och skärmen på 100 % sRGB så finns där inga andra alternativ i den prisklassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

Kollar man bara rent prestandamässigt i spel så är 9000kr ingen superdeal men fortfarande ett helt okej pris.
Räknar man däremot in byggkvalitén och skärmen på 100 % sRGB så finns där inga andra alternativ i den prisklassen

Det var lite min tanke också. Behöver egentligen ingen gaminglaptop alls, men man blir ju nästan sugen ändå!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

Byt till halebop fiber, få ps5 disc version för 5990:- innan jul 🥳

https://www.halebop.se/bredband?gclid=Cj0KCQiAzfuNBhCGARIsAD1...

Missade länk
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fragande:

Produkt: IKEA x Sonos SYMFONISK Tavelram med wifi-högtalare
Länk: https://www.ikea.com/se/sv/p/symfonisk-tavelram-med-wifi-hoeg...
Kategori: Ljud
Pris: 1077kr

Dagens lucka i julkalendern, 40% off för Familiy-medlemmar (ord. pris 1795kr). Finns i vitt eller svart med möjlighet att köpa till andra "motiv".

Går det att koppla ihop denna med Google Home? Eller måste man ha en Ikea-brygga imellan?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunder:

Går det att koppla ihop denna med Google Home? Eller måste man ha en Ikea-brygga imellan?

Symfoniskserien är i Sonossystemet och går på sätt och vis att styra men Symfoniskserien har ju ingen "smarthögtalare" så du måste använda nått annat för att styra.
Om du inte är ute efter just tavelramen så låter Eneby 30 mycket bättre, en eller att par Eneby 30 kombinerat med Google Nest mini (eller motsvarande) som driver dem ger dig en otroligt bra smarthögtalare, överlägset bäst för vad det kostar inta bara av Ikeas prylar utan det blir den mest prisvärda smarthögtalare du kan hitta på marknaden för Eneby30 låter riktigt bra om man sänker basen 1-2 steg och gör man inte det är de lite för basiga men många gillar ju lite överdriven bas.
Om du är ute efter smarthögtalare med ljudkvalite är det svårslaget för 2000 kr (och även dubbla priset)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrqaffe:

Symfoniskserien är i Sonossystemet och går på sätt och vis att styra men Symfoniskserien har ju ingen "smarthögtalare" så du måste använda nått annat för att styra.
Om du inte är ute efter just tavelramen så låter Eneby 30 mycket bättre, en eller att par Eneby 30 kombinerat med Google Nest mini (eller motsvarande) som driver dem ger dig en otroligt bra smarthögtalare, överlägset bäst för vad det kostar inta bara av Ikeas prylar utan det blir den mest prisvärda smarthögtalare du kan hitta på marknaden för Eneby30 låter riktigt bra om man sänker basen 1-2 steg och gör man inte det är de lite för basiga men många gillar ju lite överdriven bas.
Om du är ute efter smarthögtalare med ljudkvalite är det svårslaget för 2000 kr (och även dubbla priset)

Den ser inte ut att kunna smälta in alls på samma sätt som Symfonisk-högtalaren, vilket var lite av poängen. Ljudkvalitén kommer i andra hand för det jag tänkte ha dem till.

I installationsinstruktionerna visas bild på Google Play, men det kanske bara är för Sonos-appen? Hade varit väldigt smidigt om Google Home kunde upptäcka den automatiskt, som den kan med så mycket annat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.