Modda ett onlineköpt spel?

Permalänk

Modda ett onlineköpt spel?

Jag köpte Far Cry 5 via "livekort.se", där man då köper en serial och sedan laddar ner spelet från dem.
Allt gott så långt. Priset blev 135 SEK för legit spel.

Nu när jag vill/behöver några moddar för att få det hela bättre och roligare, använder jag Mod Installer 4.19, som visar vilka moddar som funkar och vilka som interagerar med andra osv. När en mod installerats, visas den med en grön "okey"-bock.

På det viset har jag installerat ett antal moddar, fått dem godkända och färdiga via Mod Installer...och likväl ser jag dem inte i spelet?
Jag ansluter alltså via Ubisoft.

När jag kikar i spelmappen, finns ingen mapp som heter mod eller liknande, inte heller den mapp med "Resistance mod" som ska vara den bästa o snudd på en overhaul för FC5. När man laddar ner moddar, står det i beskrivningen att de ska installeras i den mappen...men den finns ju fan inte?

Spelet fungerar alltså perfa, men moddarna går inte in trots att Mod Installer säger att det är gjort och klart att spela : (

Permalänk
Medlem

Var du köpte spelet spelar ingen roll eftersom du har aktiverat det via Ubisoft

Har tyvärr inget svar på vad som gått snett dock.

Om du visar lite screenshots från modinstaller kan nog folk identifiera vad som gått snett. Var är spelet installerat och vilken mapp pekar modinstaller till?

Permalänk
Medlem

kolla vart mod installer "tror" spelet ligger i dess inställningar

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Var du köpte spelet spelar ingen roll eftersom du har aktiverat det via Ubisoft

Har tyvärr inget svar på vad som gått snett dock.

Om du visar lite screenshots från modinstaller kan nog folk identifiera vad som gått snett. Var är spelet installerat och vilken mapp pekar modinstaller till?

- Spelet ligger under "Ubisoft", i en egen mapp som heter just "Far Cry 5".

Permalänk
Skrivet av breakwin:

kolla vart mod installer "tror" spelet ligger i dess inställningar

- Hm..ja, det ska jag kolla först o främst.

Men, några fler möjliga orsaker innan jag kan kontrollera det efter jobbet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

- Hm..ja, det ska jag kolla först o främst.

Men, några fler möjliga orsaker innan jag kan kontrollera det efter jobbet?

svårt o säga. Verkar ju först och främst att mod installer inte installerar dina mods i korrekt mapp, det borde fixa problemet.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600