Permalänk
Medlem

Vilken mus bör jag byta till?

Har använt min Logitech G500S länge nu men har nu börjat få problem med att den registrerar två klick istället för bara ett.

Vill ha något liknande fast helst något som håller.

Permalänk

Om du är nöjd med modellen kan du ju köpa en ny brytare och löda dit. Är oftast ganska enkelt ingrepp på datormöss.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Logitech G502 Hero
375,00 kr känns som en prisvärd ersättare.

Permalänk
Medlem

Sitter på G603 och är helnöjd. Tror jag betalade runt 400 för den.

Permalänk
Medlem

har razer viper ultimate wireless, inget att klaga på, otur med den första, scrollhjulet började registrera konstiga rörelser efter ett par månader, min andra fungerar felfritt än

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Logitech G502 Hero
375,00 kr känns som en prisvärd ersättare.

Beställt, nu har du ansvar för allt eventuellt dåligt som inträffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1440p165:

Beställt, nu har du ansvar för allt eventuellt dåligt som inträffar.

Har haft två G502 på rad nu. Bästa musen jag haft ^^
Du kommer inte att bli besviken.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Många tipsar om Logitech men tänkte även slänga in en röst för Xtrfy M4 (med eller utan tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robins:

Har haft två G502 på rad nu. Bästa musen jag haft ^^
Du kommer inte att bli besviken.

Har haft min G502 proteus core i snart 8 år tror jag. Älskar den fortfarande.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1440p165:

Beställt, nu har du ansvar för allt eventuellt dåligt som inträffar.

Är på min andra g502 nu, bra mus helt enkelt.
Mus är förbrukningsvara och förr eller senare kommer nått ge upp, min första höll i drygt 6 1/2 år innan den började ge dubbelklick, används ett antal timmar dagligen.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Många tipsar om Logitech men tänkte även slänga in en röst för Xtrfy M4 (med eller utan tråd)

Blir nog en trådlös för mig nästa år 🤤

Skrivet av 1440p165:

Beställt, nu har du ansvar för allt eventuellt dåligt som inträffar.

OK, jag har en reserv redo här till dig. 👍

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man inte vill ha en trådlös med dagens möss. Har en G603 och den är jag grymt nöjd med, men väldigt tung jämfört med de som är mer gamer-inriktade.

Permalänk
Skrivet av sandos:

Förstår inte varför man inte vill ha en trådlös med dagens möss. Har en G603 och den är jag grymt nöjd med, men väldigt tung jämfört med de som är mer gamer-inriktade.

I detta fall finns det 400 anledningar + vikten. Men personligen skulle jag inte välja något med sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Förstår inte varför man inte vill ha en trådlös med dagens möss. Har en G603 och den är jag grymt nöjd med, men väldigt tung jämfört med de som är mer gamer-inriktade.

Dagens mus-sladdar ihop med en mouse bungee placerad på rätt sätt känns redan som trådlöst. Oändlig batteritid på det, blir ju inte bättre.

Personligen har inte min favoritmus trådlös teknik än, men det kommer med nästa modell. Så jag lär väl byta till trådlöst ifall det funkar bra.

Permalänk
Medlem

Fick musen idag.

Det negativa är att tumknappen gör musen mindre bekväm i handen, hmm.

Permalänk
Skrivet av 1440p165:

Fick musen idag.

Det negativa är att tumknappen gör musen mindre bekväm i handen, hmm.

Va synd, men tror du kommer tycka om den när du hittat rätt användning för den i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Va synd, men tror du kommer tycka om den när du hittat rätt användning för den i spel.

Vet inte hur mycket använding jag kommer få av det i spel men det kan vara användbart även för produktivitet (temporärt sänka DPI).

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka den och kör trådlöst, så jävla värt! Vill du ha en hyggligt billig så är Logitech G305 oslagbar till det priset. Jag kör på en Razer Viper Ultimate och är svinnöjd med den men då kostar det ju lite mer också.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Skicka tillbaka den och kör trådlöst, så jävla värt! Vill du ha en hyggligt billig så är Logitech G305 oslagbar till det priset. Jag kör på en Razer Viper Ultimate och är svinnöjd med den men då kostar det ju lite mer också.

Hade avrått ifrån den trådlösa G305 ifall man vill ha någon form av komfort. Baktung som fan tack vare batteriet och formen överhuvudtaget är som att hålla i en bakpotatis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Hade avrått ifrån den trådlösa G305 ifall man vill ha någon form av komfort. Baktung som fan tack vare batteriet och formen överhuvudtaget är som att hålla i en bakpotatis.

Smaken är som baken. Jag har haft G305 i snart två år och tycker den är superskön att använda. Har ganska stora händer och kör med claw grip kanske ska nämnas.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en Steelseries Sensei. Första generationen hade litet buggar, men den 310 jag har är helt problemfri elektriskt. Sidogummina är dock litet lösa, men det finns kontaktlim, skall bara få tummen ur!

Sensei Ten kan kanske vara ett alternativ nu: https://www.inet.se/produkt/6100877/steelseries-sensei-ten

Permalänk
Medlem

Många som tipsat om Logitech G502. Jag köpte den för två år sedan och provade i en vecka, tyvärr bland de sämsta möss jag haft, och då har Logitech alltid varit mina favoriter.
Kör på Logitech G603 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Smaken är som baken. Jag har haft G305 i snart två år och tycker den är superskön att använda. Har ganska stora händer och kör med claw grip kanske ska nämnas.

Kör du med trådlösa eller med vajjer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Kör du med trådlösa eller med vajjer?

Trådlösa.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Trådlösa.

Vilka spel spelar du och vilka möss har du testat innan?

Permalänk
Medlem

Vill inte ha trådlös, jobbigt om batteriet tar slut eller om det inte ansluts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vilka spel spelar du och vilka möss har du testat innan?

Använder faktiskt främst min Xbox 360-kontroll när jag spelar men i WoW t.ex. använder jag musen. Tidigare använde jag Steelseries Rival som också var kanon men då jag nu alltid ligger i soffan framför teven blir det lättare med trådlös mus, tangentbord och headset.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB