Permalänk
Medlem

Ubisoft+

Nu när Ubisoft Entertainment SA meddelat att deras prenumerationstjänst ska bli tillgänglig på Xbox så har jag (något smått) fått upp ögonen för den. Ubisoft+ till Xbox

När jag ser på nuvarande priser:
14,99 € /månad (PC)
17,99 € /månad (PC + Stadia)

Kan man tycka att priset är lite väl tilltaget. Kanske att man blivit lite bortskämd med Game Pass prissättning.
Givet att spelen släpps dag ett, men ändå. Knappast troligt att det blir något rabatterat pris (bundle) med Game Pass ändå.
Något mer samarbete tycks de ändå ha med Microsoft i.o.m att Tom Clancy's Rainbow Six Extraction nu utannonseras som ett Day 1 spel på Xbox Game Pass och PC Game Pass.

Jag har som sagt inte själv testat tjänsten, men ni som gjort det... Vad har ni för erfarenheter?

Permalänk
Skrivet av Cerd Moyen:

Nu när Ubisoft meddelat att deras prenumerationstjänst ska bli tillgänglig på Xbox så har jag något smått fått upp ögonen för den. Ubisoft+ till Xbox

När jag ser på nuvarande priser:
14,99 € /månad (PC)
17,99 € /månad (PC + Stadia)

Kan man tycka att priset är lite väl tilltaget. Kanske att man blivit lite bortskämd med Game Pass prissättning.
Givet att spelen släpps dag ett, men ändå. Knappast troligt att det blir något rabatterat pris (bundle) med Game Pass ändå.
Något mer samarbete tycks de ändå ha med Microsoft i.o.m att Tom Clancy's Rainbow Six Extraction nu utannonseras som ett Day 1 spel på Xbox Game Pass och PC Game Pass.

Jag har som sagt inte själv testat tjänsten, men ni som gjort det... Vad har ni för erfarenheter?

Se det positivt, du kan nog tjäna pengar på NFTna som dom också vill sälja dig för att bekosta Ubisoft+

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Se det positivt, du kan nog tjäna pengar på NFTna som dom också vill sälja dig för att bekosta Ubisoft+

Betalar man fullt pris så ska man väl ändå inte behöva bli utnyttjad desto mer.
Är de här NFT:na något som kan avskräcka de stora massorna? Ubi har trots allt rätt starka IP:n.

Permalänk
Skrivet av Cerd Moyen:

Betalar man fullt pris så ska man väl ändå inte behöva bli utnyttjad desto mer.
Är det här NFT:na något som kan avskräcka de stora massorna? Ubi har trots allt rätt starka IP:n.

Snarare tvärt om, just nu försöker Ubisoft att dra in breda massan med deras senaste uttalanden samt att dom bundlar skins med sina NFT.

Enthusiast kretsarna är ju inte glada då folk varken vill ha in krypto som en del i spelen samt lootlådorna som det varit snack om sedan tidigare.

Aja, i vilket fall känns nästan 20 euro lite väl i grövsta laget, men sen spelar jag desvärre inte så mycket heller av Ubisofts spel.(eller ja, knappt alls nu för tiden)

Gillar Origins tillvägagångssätt där med att erbjuda det billigare samtidigt som det finns dyrare alternativ för dom som är extra otåliga

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Snarare tvärt om, just nu försöker Ubisoft att dra in breda massan med deras senaste uttalanden samt att dom bundlar skins med sina NFT.

Enthusiast kretsarna är ju inte glada då folk varken vill ha in krypto som en del i spelen samt lootlådorna som det varit snack om sedan tidigare.

Aja, i vilket fall känns nästan 20 euro lite väl i grövsta laget, men sen spelar jag desvärre inte så mycket heller av Ubisofts spel.(eller ja, knappt alls nu för tiden)

Gillar Origins tillvägagångssätt där med att erbjuda det billigare samtidigt som det finns dyrare alternativ för dom som är extra otåliga

Origin eller EA Play i sitt grundutförande är givetvis inget för de inbitna eller otåliga, i.o.m. 10 timmars begränsningen på nya spel.

EA Play 3,99 € /månad eller 24,99 € /år (Inkluderat i Xbox Game Pass Ultimate)
EA Play Pro 14,99 € /månad eller 99,99 € /år

Edit: Ja nu när jag räknar lite på det... 8,33 €/ månad för EA Play Pro så är det ju definitivt till dessa nivåer Ubisoft+ borde komma.