Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Faccan:

Den är inkopplad med en kabel med 2 stycken 8-pins kontakter på. När jag läst så är det tydligen så man ska göra. Jag har alltid kopplat med 2 separata kablar förut.

Tjejens dator har jag kopplat likadant. En kabel och 2 kontakter (från samma kabel så att säga).

Testa och se om du märker någon skillnad, kan vara att den kanske vill ha lite mer kräm

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Du har kollat så du får x16 på PCIE till grafiken om du fyllt alla m2 slottar så kör du kanske på x8.
Du kan kolla med GPU-Z och trycka på frågetecknet på första sidan.
https://i.imgur.com/FONgIdy.jpg

Den kör i pci-e x16 3.0 så det ska stämma

efter ominstallationen så är grafiken bättre men min fps är sjukt låg fortf. Ska prova shadow of the tomb raider med benchmark imorgon. Så inväntar resultatet med nyfikenhet imorgon. ALLA vi vet ju att COD som jag spelade ikväll inte är helt optimerat.

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.