"Datorverkstad" för repaste av laptop i Malmö?

Permalänk
Medlem

"Datorverkstad" för repaste av laptop i Malmö?

Tjo, jag har en Zephyrus M GU502 (9750H) som nu har några år på nacken och förmodligen hade mått bra av en repaste eftersom den gärna träffar 86 grader på GPUn och throttlar.

Jag har en något trasig högerarm, så finpill av detta slag är rätt långt ner på listan av saker jag frivilligt tar på mig. Finns det något ställe i Malmö som pysslar med sådant här? Det jag hittar är typ Laptop Clinic och annat som i huvudsak ägnar sig åt Apple.

Alternativt en erfaren och villig clocker att muta med plånboken hade också funkat.

Permalänk
Medlem

Leta upp lite tryckluft (helst riktig, ej på flaska) och blås det i motsatt riktning in i utlåset upprepade gånger till allt damm och katthår har kommit ut ur insugeshålet. Blås sedan in i insugshålet tills alla hudceller och damm har lämnat utblåset.
Testa maskinen igen.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Leta upp lite tryckluft (helst riktig, ej på flaska) och blås det i motsatt riktning in i utlåset upprepade gånger till allt damm och katthår har kommit ut ur insugeshålet. Blås sedan in i insugshålet tills alla hudceller och damm har lämnat utblåset.
Testa maskinen igen.

Har tyvärr tagit mig igenom den processen :/. En alternativ lösning vore någon form av mjukvara som gör samma sak för GPUn som Throttlestop gör för CPU'er. Tyvärr verkar inget sådant mig veterligen finnas.

Permalänk
Medlem

Du kan undervolta vissa kort i MSI afterburner.
Googla efter guider.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.