Wi-Fi-Samtal med kontantkort

Permalänk
Medlem

Wi-Fi-Samtal med kontantkort

Hej!

Har ni tips på operatörer som erbjuder Wi-Fi-Samtal på sina kontantkort?

Mvh

Jonas

Permalänk
Medlem

vad spelar det för roll vilken mobiloperatör du har om du sen ändå använder internet via vanligt bredband?

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

vad spelar det för roll vilken mobiloperatör du har om du sen ändå använder internet via vanligt bredband?

Men ni kan väl kolla upp vad personen menar innan ni svarar. Voice Over LTE innebär att du ringer telefonsamtal över LTE-nätverket, dvs via "internet", och därmed finns nu även "wifi-samtal", om operatören stödjer det. Mycket smidigt i t.ex. lägenheter utan bra täckning men där Wifi finns.

@Lilak kolla in tre, jag tror att de har vad de kallar "4G-samtal" på sina kontaktkort!

Permalänk
Avstängd

Jag har Hallon och de stöder Voice over WiFi, dock har jag inte kontantkort men det ska inte vara någon skillnad vad jag förstår.

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar på halebop go

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Kolla upp stödet för din mobil och VoWIFI/VoLTE för operatören.
Halebop funkar fint för fruns iPhone och sonens Samsung men hatar min Xiaomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fooesque:

Kolla upp stödet för din mobil och VoWIFI/VoLTE för operatören.
Halebop funkar fint för fruns iPhone och sonens Samsung men hatar min Xiaomi.

Det går att aktivera VoWi-Fi med en kod i telefonappen med Xiaomi så du får inställningarna för VoWi-Fi/VoLTE (sedan är det bara o testa om det faktiskt går o ringa). Läs här om hur du gör https://www.xiaomist.com/2020/12/what-is-vowifi-and-how-can-y...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det går att aktivera VoWi-Fi med en kod i telefonappen med Xiaomi så du får inställningarna för VoWi-Fi/VoLTE (sedan är det bara o testa om det faktiskt går o ringa). Läs här om hur du gör https://www.xiaomist.com/2020/12/what-is-vowifi-and-how-can-y...

Jag har kört dessa, no dice.
Har varit på supporten men de hävdar att de inte har stöd.

Edit: ...trodde jag. Körde proceduren nu och ser alternativen i settings.
Så ska testköra. Tack för poken, testade för nåt år sedan men skyller på handhavandefel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fooesque:

Jag har kört dessa, no dice.
Har varit på supporten men de hävdar att de inte har stöd.

Edit: ...trodde jag. Körde proceduren nu och ser alternativen i settings.
Så ska testköra. Tack för poken, testade för nåt år sedan men skyller på handhavandefel.

Vad för Xiaomi telefon är det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Comviq kontant har voice over LTE.

Det dyker upp då och då på min P20 PRO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Comviq kontant har voice over LTE.

Det dyker upp då och då på min P20 PRO.

Ja, VoLTE, men det är inte samma sak som VoWi-Fi

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad för Xiaomi telefon är det?

En 9T Pro. Det funkade klockrent nu, både VoWIFI och VoLTE på Halebop, dock abb för min del.
Så antingen har något "hänt" sen jag testade för ett år sen (eller om det var ännu längre sen) eller bara korvfingrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fooesque:

En 9T Pro. Det funkade klockrent nu, både VoWIFI och VoLTE på Halebop, dock abb för min del.
Så antingen har något "hänt" sen jag testade för ett år sen (eller om det var ännu längre sen) eller bara korvfingrar.

Nice!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag använder mig utav Oneplus 6T med telia refill enkel.
Då fungerar WiFi-Samtal.

Permalänk
Medlem

Grabbens Samsung A12 funkar med VoWIFI och Halebop kontantkort som det ser ut.

Permalänk
Medlem

För ett par veckor sedan började VoWiFi/VoLTE fungera med kontantkort från Telenor.

Permalänk
Medlem

Telenor Kontantkort VoWifi.

Skrivet av Lilak:

För ett par veckor sedan började VoWiFi/VoLTE fungera med kontantkort från Telenor.

Krävs det några inställningar på ens Wifi-nät för att det ska fungera? Aktiverade funktionen på telefonen (Moto G100) men samtalet bryts omgående.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Har sett det också men Lilaks inlägg väckte ett visst hopp om ändring.

Permalänk
Medlem

Jag har inte gjort några speciella inställningar varken i telefonen eller i mitt nät.

Info på telenor.se verkar inte vara uppdaterad. VoLTE/VoWiFi fungerar utan problem för mig.

Permalänk
Medlem

Ikväll började det fungera med Wifi-samtal hos mig också utan att jag ändrat något.