Permalänk
Medlem

Körde länge med G305 och vann alla 1on1 mot dom bästa CS:GO-spelarna i världen. Nu har jag en G Pro X Superlight och nu spöar jag till och med hela lag som FaZe, NaVi, Gambit osv på egen hand.

Men skämt åsido så skall du nog köpa en riktigt pissig mus för att märka någon skillnad. RocketJumpNinja som någon länkade till gör rätt bra recensioner, välj en av hans topprankade möss så blir det nog bra.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Alla trådlösa möss använder något slags protokoll på 2.4 GHz-bandet.
Själv har jag svårt att använda trådlös teknik hemma i lägenheten överhuvudtaget därför att det är så pass trångt på 2.4GHz-bandet med mitt Wifi-nätverk och alla grannars nätverk och enheter.
Med kabel slipper man det problemet. Och det finns kabelbundna möss som kör på 8000 Hz nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Det du offrar är att priset är högre (om du köper en bra modell som har låg latency) samt en potentiell felkälla.

Själv hade jag t.ex. intermittent problem när jag hade mottagaren på baksidan av mitt chassi. Men sedan flytt upp till skrivbordet så strular min Razer Ultimate Pro inte alls.

Har även felsökt åt vänner som insett att dom av någon anledning stört signalen. Så helt klart kan det ställa till med lite trassel om man gör fel.

När det är rätt uppsatt så är det väldigt trevligt dock. Man inser att man har anpassat sina rörelser på musmattan efter sladden innan och man får en frihetskänsla i att man kan röa sig hur fritt som helst i stora rörelser utan att behöva oroa sig. Så för mig är det värt uppoffringen.

Visa signatur

Dator 1: 5800x | 4070 GTX | 2x16gb | 1xSamsung 980 Pro 2TB NVME
Dator 2: 9700k | 1080 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Pro NVME
Dator 3: 6700k | 1070 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Evo 830, 2x1TB, 1x750GB

Permalänk
Medlem

Har kört med trådlösa möss i 10 år eller så och skulle inte få för mig att använda trådat.
Använder nu en Logitech Pro X superlight och är grymt nöjd!
Laddning är inget som stör mig. Kör med en sån här. Bara att lägga musen på plattan så laddas den. Funkar väldigt bra

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kör följande fast generation 1:
https://pwnage.com/products/ultra-custom-wireless-ergo?base=w...

Sensormessigt osv är det inget problem. Märker 0 skillnad med och utan kabel.
Dock tyvärr stör den min modmic wireless om adaptrarna är nära varandra.
usb donglen vill gärna vara nära musen för att inte störa min mic. Varför vet jag ej.

Var global i cs, och brukar vara allmänt kräsen för input lag, nätverkslag osv.

Fördelen ligger dock i att slippa den satans kabeln

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Har kört med trådlösa möss i 10 år eller så och skulle inte få för mig att använda trådat.
Använder nu en Logitech Pro X superlight och är grymt nöjd!
Laddning är inget som stör mig. Kör med en sån här. Bara att lägga musen på plattan så laddas den. Funkar väldigt bra
https://m.media-amazon.com/images/I/31jEPM7AJRL._AC_SY1000_.jpg

Vad är det där för nåt? Lite intresserad så man slipper använda micro USB kabeln

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vad är det där för nåt? Lite intresserad så man slipper använda micro USB kabeln

Denna är det!

https://www.amazon.se/dp/B08L99TRN7/ref=mp_s_a_1_3?crid=39H36...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

F** vad fint, den har till och med USB port på baksidan för sändaren!! Beställde direkt, Tack för tipset

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder Pro v2.0 är den jag kör och är supernöjd. Visst, batteriet måste laddas med jämna mellanrum men det kan man ju göra under t ex natten då man sover. Sjukt skön mus och har inga större problem med programvaran som razer kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

F** vad fint, den har till och med USB port på baksidan för sändaren!! Beställde direkt, Tack för tipset

Det var så lite så!
Får hoppas du blir nöjd

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Köpte Razer Deathadder v2, tyckte G Pro och G305 var aldeles för småa.
Jag är toppennöjd!

Permalänk
Medlem

Sweclockers testar latens och visar på att trådlösa emellanåt till och med har bättre än trådade.

Vill man grotta in sig mer kan man kolla rtings.com: rtings muslatenstest

Så i teorin bör det inte vara något problem.

Jag har dock själv testat Rival 3 mot Rival 3 wireless och någonting kändes off. Oklart exakt vad som var fel men kändes som laggspikes eller dylikt. Försökte dock aldrig isolera problemet mer då det var så svåridentifierat så gick helt enkelt tillbaks till trådat bara.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...