Ska få 250/250 - redan betalat för 100/100?

Permalänk
Avstängd

Ska få 250/250 - redan betalat för 100/100?

Jag gjorde en tabbe och betalade redan för 100/100 Bahnhof idag.

Nu fick jag nyss mejl om att om 3-5 dagar uppgraderas jag till 250/250 (jag ansökte om det förra veckan så jag var väl medveten).

Frågan är om jag kommer att få dubbla fakturor eller om det kommer att bli justerad faktura? Dvs., inte full 250/250 faktura eftersom jag redan betalat för 100/100 faktura. Dvs., betala mellanskillnaden?

@Bahnhof Har betalat 149 SEK för 100/100. Ska betala 229 SEK för 250/250. Alltså blir mellanskillnaden 80 SEK vilket bör vara första fakturan för 250/250 eftersom jag redan betalat 149 SEK.

Vad tror ni? Tror ni att Bahnhof har ett tillräckligt välutvecklat affärssystem eller kommer det automatiskt att bli fel faktura första gången?

"Min självbevsikelse är omätbar och min helg nästan förstörd!"

Jag "outar" direkt bara för att det inte skall bli massa trams bakom kulisserna. Är för övrigt nöjd med Bahnhof.

/ AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ring och fråga? Dom vet nog bättre än oss

Permalänk
Medlem

Klart det kommer bli rätt. Det kommer synas automatiskt vid konteringen av ditt konto.

Permalänk
Medlem

Vad ska diskuteras? Är den nya fakturan redan skapad så blir det garanterat fel. Hinner din betalning registreras så kanske det blir rätt. Berättar du för Bahnhof kundtjänst så kanske det löser sig direkt.

Kontakta Bahnhof via officiella kanaler och fråga.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Sannolikt justerar de på nästa faktura.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag gjorde en tabbe och betalade redan för 100/100 Bahnhof idag.

Nu fick jag nyss mejl om att om 3-5 dagar uppgraderas jag till 250/250 (jag ansökte om det förra veckan så jag var väl medveten).

Frågan är om jag kommer att få dubbla fakturor eller om det kommer att bli justerad faktura? Dvs., inte full 250/250 faktura eftersom jag redan betalat för 100/100 faktura. Dvs., betala mellanskillnaden?

@Bahnhof Har betalat 149 SEK för 100/100. Ska betala 229 SEK för 250/250. Alltså blir mellanskillnaden 80 SEK vilket bör vara första fakturan för 250/250 eftersom jag redan betalat 149 SEK.

Vad tror ni? Tror ni att Bahnhof har ett tillräckligt välutvecklat affärssystem eller kommer det automatiskt att bli fel faktura första gången?

"Min självbevsikelse är omätbar och min helg nästan förstörd!"

Jag "outar" direkt bara för att det inte skall bli massa trams bakom kulisserna. Är för övrigt nöjd med Bahnhof.

/ AplAy.

Från deras hemsida:

Citat:

Hur blir det med faktureringen?

Alla eventuella prisskillnader justeras på din nästkommande faktura. Om du har betalat ett lägre belopp än din nya månadskostnad under pågående period så blir din nästa faktura högre än vanligt. Om du har betalat ett högre belopp än din nya månadskostnad under pågående period så blir din nästa faktura lägre än vanligt. Eventuell ändringsavgift faktureras också på kommande faktura.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Stor sannolikhet att det blir fel på första fakturan, men att det justeras på en senare faktura utan att du behöver göra något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag gjorde en tabbe och betalade redan för 100/100 Bahnhof idag.

Nu fick jag nyss mejl om att om 3-5 dagar uppgraderas jag till 250/250 (jag ansökte om det förra veckan så jag var väl medveten).

Frågan är om jag kommer att få dubbla fakturor eller om det kommer att bli justerad faktura? Dvs., inte full 250/250 faktura eftersom jag redan betalat för 100/100 faktura. Dvs., betala mellanskillnaden?

@Bahnhof Har betalat 149 SEK för 100/100. Ska betala 229 SEK för 250/250. Alltså blir mellanskillnaden 80 SEK vilket bör vara första fakturan för 250/250 eftersom jag redan betalat 149 SEK.

Vad tror ni? Tror ni att Bahnhof har ett tillräckligt välutvecklat affärssystem eller kommer det automatiskt att bli fel faktura första gången?

"Min självbevsikelse är omätbar och min helg nästan förstörd!"

Jag "outar" direkt bara för att det inte skall bli massa trams bakom kulisserna. Är för övrigt nöjd med Bahnhof.

/ AplAy.

Självklart justeras fakturan nästa fakturering.

Det är lite jobbigare om det är din slutfaktura när du sagt upp ditt abonnemang. T.ex. för mig hos Bredband2, där jag fick ringa till PayEx och begära pengar tillbaka eftersom det då blev för mycket inbetalt (betalar kvartalsvis). PayEx tog därmed ut en avgift på 50kr bara för att betala ut dessa igen ))))))

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren. Storm i ett shotglas - ja!

Ordnar sig självfallet. Vore bara irriterande ärende att behöva manuellt bearbeta.

Jag fick mejl om att det uppgraderas inom 3-5 arbetsdagar från och med idag och att jag då måste starta om min router och tydligen logga in igen och aktivera i DHCP.Bahnhof.se? Det blir då som om att internet försvinner tills jag aktiverar det igen?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tack för svaren. Storm i ett shotglas - ja!

Ordnar sig självfallet. Vore bara irriterande ärende att behöva manuellt bearbeta.

Jag fick mejl om att det uppgraderas inom 3-5 arbetsdagar från och med idag och att jag då måste starta om min router och tydligen logga in igen och aktivera i DHCP.Bahnhof.se? Det blir då som om att internet försvinner tills jag aktiverar det igen?

Osäker på det. När jag ändrade hastighet behövde jag inte göra något om jag minns rätt. Är 5+ år sedan, så kommer inte ihåg om man var tvungen att göra något. Omstart möjligtvis.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ghollghost:

Osäker på det. När jag ändrade hastighet behövde jag inte göra något om jag minns rätt. Är 5+ år sedan, så kommer inte ihåg om man var tvungen att göra något. Omstart möjligtvis.

Alltså omstart av router?

Står i mitt mejl att: "Du kan behöva starta om din utrustning för att komma igång med den beställda hastigheten."

Aha, jag läste nog för snabbt intill och trodde det även stod återaktivering inuti DHCP!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Då det är löpande fakturering på bredband så blir det alltid av så att belopp justeras på nästkommande faktura.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Alltså omstart av router?

Står i mitt mejl att: "Du kan behöva starta om din utrustning för att komma igång med den beställda hastigheten."

Aha, jag läste nog för snabbt intill och trodde det även stod återaktivering inuti DHCP!

Yes omstart var det jag pratade om

Om något inte skulle fungera efter du får det upgraderas kan nog någon här hjälpa dig! Jag är inte så extremt insatt på nätverk, kan bara det jag själv behövt göra och så.

(Sist jag försökte få hjälp av Bahnhof ang deras router fick jag ingen hjälp. Löste det med att byta ut till en Asus router! Funkade hur bra som helst efter det)

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.