Permalänk
Medlem

Mining Rigs / Lagerrensning

Det har blivit tid för mig att börja sälja av mina mining rigs / grafikkort. Anledningen till detta är att jag snart ska flytta och har andra planer. Har lagt ner mycket tid på detta och vill egentligen inte sälja av det hehe. Alla rigs är i mycket fint skick och har körts allt ifrån några månader till ca 1.5 år.

Rig1: 6 grafikkort
2st RTX 2070, 2st RTX 2060, 1st 2060 SUPER och 1st 1660 SUPER.
Runt 220 mhz på ethash
Säljes för 25 000 KR eller bud

Rig2: upp till 3 grafikkort
2st RTX 3090 och 1st RTX 3080 TI
Runt 325 mhz med alla 3 kort.
För tillfället har den bara 2 kort då jag har det 3:e kortet i min dator.

Kan också eventuellt sälja mina 3090 och 3080 TI grafikkort separat.
Om du är intresserad av att enbart köpa en rigg med alla tillbehör utan grafikkort kan du kontakta mig också, 2 nätaggregat ingår per rigg.

Alla rigs körs via HiveOS, kan skicka fler bilder vid önskan.

Alla rigs körs på pcie-risers från gpurisers.com, nätaggregaten är från EVGA i SUPER Nova serien och alla PCIE kablar och splitters är specialbeställda från tyskland och har 18AWG.

Det är somsagt först till kvarn i stort sätt, både för rigs och separata komponenter.
Kvitto finns till det flesta, men garanterar inte kvitto till varenda komponent. Ni får skriva om ni har fler frågor (:

Har också övriga smågott som extra PCI-E risers, Kablar, Splitters och fläktar också vid önskan, i stort sätt allt oanvänt.

Denna annons ligger också ute på facebook marketplace och flertalet datorgrupper, ha en fin dag (:

Läs hela annonsen här

Permalänk

Lite ambitiöst utropspris på auktionen, men det kanske finns någon som tror att krypton kommer klara sig undan inflationen

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Lite ambitiöst utropspris på auktionen, men det kanske finns någon som tror att krypton kommer klara sig undan inflationen

Ta Rig1 som exempel, 3500 x 6 grafikkort = 21 000kr

4000kr för moderkort, ram, 2x SuperNova nätaggregat (10 års garanti), SSD, och risers och pci-e kablar / splitters impoterade från england och tyskland.

Bara 6 risers och alla kablar gick på lite under 2000kr (:
Inga wish eller amazonkablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baggelux:

Ta Rig1 som exempel, 3500 x 6 grafikkort = 21 000kr

4000kr för moderkort, ram, 2x SuperNova nätaggregat (10 års garanti), SSD, och risers och pci-e kablar / splitters impoterade från england och tyskland.

Bara 6 risers och alla kablar gick på lite under 2000kr (:
Inga wish eller amazonkablar.

Sen givetvis är den ihoppbyggd och över / underklockad till en sweatspot som kan ta flera dagar / veckor att hitta.
Skulle gärna sålt den för mer, men måste bli av med den inom 1-2 månader pga ny lägenhet (:

Permalänk
Medlem

Rig1 och Rig2 är sålda, har resterande Rig3 och Lagerhyllan för den intresserade.

Samt extra pcie kablar/splitters och pcie risers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baggelux:

Rig1 och Rig2 är sålda, har resterande Rig3 och Lagerhyllan för den intresserade.

Samt extra pcie kablar/splitters och pcie risers.

Vad är Rig3? Du nämner aldrig den i annonsen.
Har du några grafikkort kvar?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |