NVIDIA GeForce 512.59 WHQL

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

NVIDIA GeForce 512.59 WHQL

Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases. Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix is included for the best gameplay on day-1.

Game Ready for Dune: Spice Wars

This new Game Ready Driver provides the best day-0 gaming experience for Dune: Spice Wars. In addition, this new Game Ready Driver offers support for the latest releases and updates including Chernobylite’s introduction of ray tracing, the addition of NVIDIA DLSS to JX3 Online, and the early access launch of Vampire: The Masquerade - Bloodhunt.

Fixed Issues in this Release:

Event ID 14 error when logging into Windows if Digital Vibrance setting is adjusted [3544567]
[RTX 3050] Driver may randomly timeout and recover while using Google Chrome [3567457]
[MSI GT83VR 6RF/GT83VR 7RF/GT83 Titan 8RG] Internal notebook monitor displays black screen after driver update. External monitor works fine. [3508108]
[Vulkan]: Derivative TouchDesigner may crash processing OpenColorIO work [3575777]
[Vulkan]: Enscape may not render correctly [3562578]
IntelliCAD may experience instability issues [3529698]
[Siemens Teamcenter / Siemens Tecnomatix]: resolves rendering issues when using older versions of GLSL [3513350]

Open Issues:

Sonic & All-Stars Racing Transformed may crash on courses where players drive through water. [3338967]
[NVIDIA Ampere GPU]: With the GPU connected to an HDMI 2.1 audio/video receiver, audio may drop out when playing back Dolby Atmos. [3345965]
Club 3D CAC-1085 dongle limited to maximum resolution of 4K at 60Hz. [3542678]
[RTX 3080/RTX 3090] Unreal Engine 5 may randomly crash with DXGI ERROR DEVICE_REMOVED error message [3614246]

Download: https://uk.download.nvidia.com/Windows/512.59/512.59-desktop-...

Info: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dune-spice-wars-gam...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

För de som inte har Geforce Experience antar jag 😬 👍

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Inaktiv

Såg även att Studio drivrutinerna har uppdaterats från 472.84 till 512.59 också, kanske blir till att testa inom snar framtid.

Kommer icke att bemöda mig med Game Ready drivers mer i första taget. Studio är lite som motsvarighetens Windows 10 LTSC, pålitligt och stabilt och det har 472.84 varit med råge sedan dag 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon338571:

Såg även att Studio drivrutinerna har uppdaterats från 472.84 till 512.59 också, kanske blir till att testa inom snar framtid.

Kommer icke att bemöda mig med Game Ready drivers mer i första taget. Studio är lite som motsvarighetens Windows 10 LTSC, pålitligt och stabilt och det har 472.84 varit med råge sedan dag 1.

Jag utesluter inte att det ligger någonting i det med tanke på att Studio optimeras med en lite annan inriktning, men det verkar också lite oväntat att skillnaden faktiskt skulle vara så stor med tanke på att de flesta versionerna även släppts i Studio-version.

Dvs, de har ju släppt Studio-versionerna 511.09, 511.65, 512.15 sedan den versionen du nämner. (Vilka jag antar att du skippat av en eller annan anledning)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Jag utesluter inte att det ligger någonting i det med tanke på att Studio optimeras med en lite annan inriktning, men det verkar också lite oväntat att skillnaden faktiskt skulle vara så stor med tanke på att de flesta versionerna även släppts i Studio-version.

Dvs, de har ju släppt Studio-versionerna 511.09, 511.65, 512.15 sedan den versionen du nämner. (Vilka jag antar att du skippat av en eller annan anledning)

Jag ska vara ärlig med dig och säga det att jag trodde ett tag att de hade slutat med att uppdatera Studio drivrutinerna tills jag igår såg att de inte längre ligger under Standard utan släpps som DCH.

Nu kör jag Windows 10 LTSC 2021 och tror inte att det skall vara några problem att installera DCH versionerna men jag har för mig att med äldre versioner det var lite problematiskt.

Permalänk
Inaktiv

OK, har nu sedan föregående post installerat senaste Studio drivrutinerna och spelat spel en bra stund utan ett enda strul.
472.84 får nu ses som arkiverade.

Permalänk
Medlem

Denna gången kom faktiskt studio 512.59 före Game ready 512.59.
Det är inget fast mönster i när Studio frivers kommer. Alls.

Har laddat ned studio men inte installerat. Än. Har inte behövt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.