Permalänk
Medlem

Billig 19" för ca 2000kr

Har letat en del på forumet men är fortfarande osäker på vad som skall köpas.

Har hittat några alternativ iaf:
Samtron 69P
Samsung 957P
ViewSonic E95
Huyndai F910T
Huyndai P910

Ligger mellan 1800 och 2200kr

Permalänk
Medlem

Samtron är bra tror jag, sen på komplett.se så finns det en hansol 19" för 1899, också bra val.

Visa signatur

/sys: P4 2.6C @ ~3,2 ghz, 4x256 Geil Platinum @ ~490mhz 1:1, PC 9800 Pro @ 396 / 340 (~orig.) l hdd: 1,09tb

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag kommer in å frågar på en annans tråd men hur pass bra är de där billiga 2000-kronors 19" ? Funderar nämligen själv på skaffa ny skärm, väntade mig verkligen inte att finna 19"s skärmar så billigt.

Permalänk
Medlem

Begagnat går väl bra med? kolla på blocket..

Permalänk
Medlem

det finns en uppsjö av begagnade skärmar gör som ovanstående säger

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Jag sitter dagligen och letar efter skärmar på blocket, men då vill jag helst ha garanti kvar eller att priset är väldigt lågt för en bra skärm...

men vilka av de ovanstående skärmarna är "bäst" om ja inte finner en bra begagnad skärm... om ni lägger märke till någon begagnad skärm så var snäll och lägg in en länk till annonsen

Permalänk
Medlem

vad tycker ni om en Dell M990 för 1000kr skall jag slå till?

Permalänk
Medlem

Billig 19" för ca 2000kr

jag har precis köpt en samsung synmaster 957p och den fungerar utmärkt, billig och bra från datrbutiken.com

Permalänk
Medlem

http://www2.blocket.se/view/1325115.htm?l=0
Sony Trinitron 19" 2000kr låter bra.. i stockholm med..

Permalänk
Medlem

Jag har en Viewsonic E95.. Kan inte klaga förutom att den är så ruggigt stor och att det är fiskskålsyta på den!

Skulle jag köpa en skärm för så lite så skulle det dock blivit en Hansol med INVAR. (Råder dig dock att spara till 3000kr och köpa Samsung 959NF, den är RUGGIGT fin).

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon åsikt om Dell M990 för 1000kr? måste ringa idag om jag skall ha den... 3 år gammal är den också...

Har läst massa med bra om Samsung 959NF men problemet är ju att jag flyttar och behöver en dator i studentlägenheten... och det blir lite jobbigt att sitta vid datorn utan skärm

Permalänk
Medlem

nja den där skärmen är väl inte värd en tusing?
Mina kusiner har sån o den känns lite budget.. =/
Jag ska se om det finns någon skärm i stockholmstrakterna..

edit: http://www2.blocket.se/view/1221994.htm?l=0
den där LGn 19" för 1600.. jag tycker den verkar bra.. kolla om den finns kvar.

http://www2.blocket.se/view/1308328.htm?l=0
eller
http://www2.blocket.se/view/1271005.htm?l=0 Iiyama Vision Master450.
Fast de är ju runt 1500 allihop.. nån som kan lite mer kan ju kolla och se..

Permalänk
Medlem

Tack så mycket Hockert!
skall ringa nu och fråga

Permalänk
Medlem

LG-skärmen kostar ju 1600:- spänn för en ny ju.....
Eizo-skärmen ser ju ut som den är minst 5 år gammal....
Iyama-skärmen kostar också 1600:- spänn ny....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasse
Ingen som har någon åsikt om Dell M990 för 1000kr? måste ringa idag om jag skall ha den... 3 år gammal är den också...

Har läst massa med bra om Samsung 959NF men problemet är ju att jag flyttar och behöver en dator i studentlägenheten... och det blir lite jobbigt att sitta vid datorn utan skärm

Vad är problemet då, ta med skärmen (datorn) då du flyttar, kan instämma 959NF är helfin, särskilt för de priser den ligger på nu!
Annars tror jag en 957P är rätt bra om du ska ha en billig, är ju ändå en samsung, så tre års på-platsen-garanti bla.

Men ahh, hallå i julgranen, kikade in på db alldeles nyss, fan 959:an ligger ju på 2730kr, ujuj, köp köp köp! köpte min för tre-fyra månader sen för ca en tusing mer. Är förmodligen lungt värt 800kr mer att få den jämfört med 957:an

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Med lite övertalning så kommer nog föräldrarna vilja mitt bästa och köpa: Samsung 959NF till mig *håller tummarna*
För de är väldigt skeptiska till att lägga ut 1-2000 för en begagnad skärm utan garanti...

Permalänk
Medlem

Med en Samsung får du tre års garanti som innebär att om det blir nåt fel så kommer de hem till dig och hämtar skärmen och ger dig en ny, så förmodligen mycket mer trubbelfritt än om man köper en begagnad och skulle få nåt fel på den.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Köp antingen en samsung skärm på datorbutiken för ungefär 1800:-, kommer ej ihåg vilken modell, 0.22 dot pitch iaf. Annars en Hyundai skärm.
Mvh fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag tycker 959NF låter bättre.. om jag hade pengar hade jag köpt en sån för längesen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tömpa
Ursäkta om jag kommer in å frågar på en annans tråd men hur pass bra är de där billiga 2000-kronors 19" ? Funderar nämligen själv på skaffa ny skärm, väntade mig verkligen inte att finna 19"s skärmar så billigt.

Jag har en 19" nu. Åker du ofta på LAN så rekommenderar jag en 17" flatron. Dom är dels billiga + att dom är bra och mycket enklare att ha med på LAN istället för att kånka runt på en 17" skärm.

Permalänk
Medlem

Är väl inge problem att kånka runt på en crt 19", bara 25kg, lungt
om man vill ha en lätt skärm köp en TFT isf, fast då är man i en annan prisklass.

Håller med Hockert, 959-NF låter jävligt bra då man säger det

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ok den kostar mkt pengar, men liksom 1280 i 121hz *dreggel*

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IIHM903DT

väldigt sugen på den.. å lön på fredag )

Visa signatur

Intel i7 860 - Även trogen Canonägare
Lite bilder

Permalänk

Säger bara en sak, Samtron 96P

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!

Permalänk
Medlem

Nu är det bestämt Det blir Samsungen =D 959-NF!!

Permalänk
Medlem

Bra, köp inte en LG skärm bara, jag har en själv och jag är inte alls nöjd med bilden. Den är skev på något sätt. Hur jag än ställer in den med alla jäkla inställningar som finns på OSD menyn så blir det inte bätter.

Fast då skall man ha i åtanke att jag köpte en budget 17" skärm eftersom min förra mystiskt gick sönder. Och då kanske man inte kan kräva så mycket...vad vet jag :/

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Vasse du kommer inte att bli besviken, från att ha tänkt köpa en budgetskärm köper du nu en riktigt bra skärm och inte allt för mycket dyrare heller, ett mycket bra val.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Tackar, tackar tror verkligen att jag blir nöjd flimmerfritt förhoppningsvis med 101hz! kanske blir skönare att titta på hembio genom datorskärmen då istället =P

Permalänk
Medlem

Jag får lön på Fredag. Då ska jag chacka en 959-NF direkt. Har beställt från en polare som har ett eget litet företag...
Får den för 2000:- inkl. moms, frakt m.m.
Han har den hemma nu, men jag måste först fixa fram lite stålar
Jag kommer nog inte bli besviken..

Permalänk
Medlem

Fyfan, en 959:a för 2k uhuja!

Vasse, jag kan garantera dig att det är helt flimmerfritt, detta gäller även 85hz för den delen, i 2048*1536 flimmrar det dock litegrann, men men , man kan ju inte få allt!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W