Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Märkligt att de helt tar bort berg och dalbanan vid 5-8 khz? Är det liknande resultat på andra mätningar?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Märkligt att de helt tar bort berg och dalbanan vid 5-8 khz? Är det liknande resultat på andra mätningar?

Mätningar ska man nog ta lite med en nypa salt då alla mäter lite olika osv. Jag går mer efter intryck och vad folk skriver det upplever dem.

Här är dekonis egna mätning:

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Mätningar ska man nog ta lite med en nypa salt då alla mäter lite olika osv. Jag går mer efter intryck och vad folk skriver det upplever dem.

Här är dekonis egna mätning:
https://dekoniaudio.com/wp-content/uploads/2019/10/DT1990-ElVr-1024x555.png

Herrejisses vilken baspuckel, o vid "fel" frekvenser också. Hade kanske varit okej med en sån puckel vid djupaste basen, men inte vid övre basen. Det där diskantberget lär skära sönder öronen också.

Permalänk
Medlem

"Mount Beyer"

Permalänk
Medlem

Hehe ändå låter DT 1990 bra i mina öron, och är nog de lurar jag provat som är mest allround och funkar till både musik och framförallt till spel ☺️ HD6XX, K7XX och X2HR ligger alla och samlar damm just nu.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av Deepy:

"Mount Beyer"

Jag tror boven I dramat är det de kallar för tesla. Sitter en extra metall skiva i elementet. T1 har inte de egenskaper när man lyssnar på luren med öronen. DT modellerna är flera gånger basigare än T serien.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maLakai:

Någon här som har DT1990 pro med Dekoni Velour pads? Läser ju av fler dessa ska va den perfekta mellanvägen för denna lur så är sugen på att prova.

The Balanced DT1990 (blå), Dekoni Elite Velour (grön), Analytical DT1990 (lila)
Bild

Jag kör med Dekoni på mina HD6XX, rätt annorlunda ljud från original Velour, jag gillar det. Jag har Sheep skin varianten köpt på rea för ett tag sedan. Jag kör med liknande på K7XX(med bas modden) och Denon d2000. Mer tryck i bas registret för folket

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på var man kan få tag i lösa huvudbågar av universaltyp? Något i den här stilen men kanske lite mer erkänd kvalitet. Skulle behöva till kåpor som är 95mm i diameter.

Tycker att det borde finnas eftersom det väl finns en DIY-marknad men har väldigt svårt att hitta.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Fyndjägare

Julian Krause testar dongle-dacar från Apple, Google, och Samsung. Tror jag har en Samsung dongle liggande någonstans, dags att testa igen.
Google hade lite hög utgångsimpedans, annars var alla bra enligt honom. Apple ger låg volym på Android enheter vilket inte är en nyhet, men det går ju att bypassa med USB Audio Player Pro tricket.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Julian Krause testar dongle-dacar från Apple, Google, och Samsung. Tror jag har en Samsung dongle liggande någonstans, dags att testa igen.
Google hade lite hög utgångsimpedans, annars var alla bra enligt honom. Apple ger låg volym på Android enheter vilket inte är en nyhet, men det går ju att bypassa med USB Audio Player Pro tricket.

https://youtu.be/r0P8-TUDJ4Q

Jag har en från Xiaomi, den låter helt bra, men min Creative sticka kan spela mycket högre

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Hur tror ni en Topping DX3 Pro+ står sig mot en äldre Magni/Modi stack? Har ett par Sennheiser/Drop HD6XX.

Anledningen till att jag undrar är att jag tänkte köpa ett par aktiva högtalare till datorn. Och DX3 Pro+ har BT som skulle underlätta väldigt mycket då jag skulle kunna strömma från plattan/telefonen direkt till DAC/AMP när jag t.ex. arbetar hemma.

Alternativet skulle kanske kunna vara Topping A50s/D50s, men då är priset ungefär det dubbla.

Skrivet av Kaleid:

Tror inte man märker skillnad på dem om man nu inte har speciellt trögdrivna hörlurar, vilket 6xx förstås inte är.
Bägge kombinationerna mäter bättre än hörseln och bör vara transparenta.

Fördel också att billigare alternativet har digital volymstyrning så man slipper ev kanalbalansproblem.
Har haft L30 som mäter gudomligt men märker ingen skillnad på den och DX3 Pro+ med de hörlurar jag har..

Citerar mig och Kaleid igen. Fick min DX3 Pro+ idag och har hunnit att provlyssna lite. Jag inbillar mig att DX3an låter lite renare och har lite bättre instrumentseparation än min gamla Magni/Modi stack. Väldigt nöjd än så länge.

Nu ska jag bara hitta ett par vettiga högtalare.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Ni verkar ju ha sjukt bra koll här. Har ett par DT 990 Pro 250 ohm. Söker en bra amp/dac till dessa. Jag spelar nästan uteslutande (FPS spel) men musik förekommer ju självklart också. Har sneglat en hel del på FiiO K5 Pro då den går att få tag till rimlig peng här i Sverige. Är ganska grön på detta så all hjälp tas tacksamt emot!

Update: Kan meddela att efter en massa velande fram och tillbaka så blev det en beställning av en Topping DX3 Pro+

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Orkar inte lägga ner tiden längre men det är lite skönt ändå att jag finner det vara klasskillnad mellan Ultrasone Pro 900 och Dan Clark Ether C flow. Körde lite Sniper Contract 2 i ett försök favorisera Ultrasone PRo 900. Tanken var att Ultrasones Pro 900 absurda bas och diskantboost skulle passa bra här. Absolut kul men jämfört med Ether C Flows bas så känns pro 900 bas bara fakad och det låter orent i jämförelse dessutom. Men nu har jag kanske inte kört alla 200h+ men det är nog främst KeeS mod som kan hjälpa en del. Men drivaren har bara inte samma prestanda det är bara fakta. Trots ether C Flows mer neutrala balans är dess bas så mycket kraftfullare och diskanten helt resonansfri på mina gamla öron iaf.

Piano är nog den enda där jag nog kommer finna pro 900 att föredra. Igen låter inte lika rent men pianoklankandet gör nästan ont med Ether C flow och det är något med hur pro 900 spelar som frambringar någon slags känsla med det instrumentet men drivarplaceringen där ljudet träffar ytterörat först känns som det faktiskt fungerar istället för att få det hårda klankandet rakt in i hörselgången.

Gällande ljudbild så är den inte särskilt vid på Pro 900. Svårt fuska bästa sättet att fixa ljudbild är helt enkelt att göra jumbosized hörlurar med drivarna längre från örat. Enkelt men effektivt

Men ändock formfaktorn är ju ett stort plus och den är ändå rätt intressant på sitt sätt att lyssna på. Börjar bli smått allergisk försöka trä på magni eller ether c flow eller emu teaks över mitt Rift S. Var mycket mer tolerant tidigare av någon anledning men numer orkar man inte med jonglerandet. Vet inte hur jag lyckas men nu har jag tappat bort mina NAD HP 50 viso också förutom mina två yamaha eph-100 som är på rymmen som annars var smidiga för VR. Man kan väl säga jag har för mycket hörlurar...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare

Topping DX3 Pro+ för 1000kr beg i Stockholm.
Inte min annons.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/topping_dx3_pro_dac_hea...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Mumu55:

Topping DX3 Pro+ för 1000kr beg i Stockholm.
Inte min annons.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/topping_dx3_pro_dac_hea...

Toppingen kombinerat med denna CTH för 1000kr bör ge en riktigt fin rigg för 2000kr. DAC + 2 förstärkare med olika resultat beroende på vilka hörlurar man kopplar in. En clean solid state och en rörhybrid som färgar. Ett bra sätt att ta reda på vad man föredrar eller beroende på humör.
Endast ett 6922 rör på CTH så det är billigt och enkelt att testa olika rör. Och med en 12AU7 adapter så utökas rörbytarmöjligheterna rejält.
Jag gillar CTH med Focal Clear, HD6xx/HD650, har för mig den driver planars bra också.

Inte min annons denna heller

Massdrop Cavalli Tube Hybrid https://www.blocket.se/annons/stockholm/massdrop_cavalli_tube...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Topping DX3 Pro+ för 1000kr beg i Stockholm.
Inte min annons.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/topping_dx3_pro_dac_hea...

Kan ge tummen upp för den också, även om jag ska sälja min med (behöver XLR utgångar)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kaleid:

Kan ge tummen upp för den också, även om jag ska sälja min med (behöver XLR utgångar)

Vad än detta XLR behov? 😀

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Vad än detta XLR behov? 😀

Topping PA5 förstärkare vill ha XLR. Så blir att jag byter till SMSL DO100 DAC (behöver inte hörlursutgång vid huvudstereon)

Eventuellt så skaffar jag ett kraftfullare slutsteg och säljer bort hemmabioförstärkaren och även då så är det XLR som gäller. Blir i så fall purifi klass D baserat. Inte så att nuvarande högtalare kräver mer kraft men tanken är så småningen att byta till Ino Audio pi60 nivå.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kaleid:

Topping PA5 förstärkare vill ha XLR. Så blir att jag byter till SMSL DO100 DAC (behöver inte hörlursutgång vid huvudstereon)

Eventuellt så skaffar jag ett kraftfullare slutsteg och säljer bort hemmabioförstärkaren och även då så är det XLR som gäller. Blir i så fall purifi klass D baserat. Inte så att nuvarande högtalare kräver mer kraft men tanken är så småningen att byta till Ino Audio pi60 nivå.

Jag är nöjd med min SMSL D1Se. Den har en tonalitet som skiljer sig från mina andra DACar, mindre aggressiv liksom. Kör den i stereon just nu. Med en klass A/B stärkare.
Fel tråd men vilka högtalare till PA5 just nu? Alltid intressant höra om kombinationer.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Jag är nöjd med min SMSL D1Se. Den har en tonalitet som skiljer sig från mina andra DACar, mindre aggressiv liksom. Kör den i stereon just nu. Med en klass A/B stärkare.
Fel tråd men vilka högtalare till PA5 just nu? Alltid intressant höra om kombinationer.

Guru Audio Junior
https://guruaudio.com/products/junior-veneer
https://www.whathifi.com/guru/junior/review

Vet inte om PA5 blir kvar på desktop (med Audio Pro högtalare)... att t.ex. köra Nintendo Switch med flerkanal kan vara en kul upplevelse.
Om jag visste att AVR-S660H mätte OK så skulle jag byta till nyare AVR, men saknas mätdata.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Vad är det jag missar.. det finns ju XLR/RCA-adaptrar?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elfsberg:

Vad är det jag missar.. det finns ju XLR/RCA-adaptrar?

Vilket inte ger samma volt-input..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vilket inte ger samma volt-input..

Behövs det till applikationen? Mina Junior tål inte full utstyrning från mitt ALA0080 med 2x20 W.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Fyndjägare

Topping har en ny A90 på gång, med tillägget "Discrete". Ser ut som digital volym och ingen manuell gainswitch.
Gissar att de behåller NFCA topologin men tweakar med lite diskreta komponenter. Dock hoppas jag på en fullt diskret konstruktion. Snart får vi veta

Topping A90 Discrete Headphone Amplifier

Vanliga A90

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elfsberg:

Behövs det till applikationen? Mina Junior tål inte full utstyrning från mitt ALA0080 med 2x20 W.

Inte en speciellt dyr uppgradering, sen så ska SMSLn ha mer responsiv fjärr än Topping och det kan vara värt byta bara av den anledningen..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Postade denna i tråden om nya SteelSeries Nova Pro men egentligen kanske den passar bättre här, även om väl trådlöst överlag inte verkar stå högt i kurs bland riktiga entusiaster

Hur är det numera med Bluetooth vs 2.4 Ghz gällande ljudkvalité och input lag? Har senaste versionerna av BT (5+) kommit ikapp "WiFi" så att det inte spelar någon roll eller är 2,4 Ghz fortfarande bättre för trådösa hörlurar/headset?

Tänker väl då kanske primärt kopplade till en dator eller liknande då det väl är rätt ovanligt med 2.4 Ghz möjligheter utan donglar och liknande.

Permalänk
Medlem

Fick hem mina Dekoni velour elite pads igår. Några första intryck då jag inte hunnit testa så mycket. Jag jämför mot analyticpadsen då balanced förstärker basen på ett sätt jag tycker låter lite "suddigt". Sen är jag säkert färgad av att veta hur det "ska" låta när man läst om dem och då tycker man kanske skillnaden är större än den faktiskt är 🙈

+komforten går upp då padsen är tjockare iaf, får se i spel om ljudbilden är lite annan.

+diskanten är iaf definitivt mjukare än analytic, gör det lite mer lättlyssnat speciellt vid vissa låtar så där märktes det skillnad faktiskt.
+basen ökar kanske lite men känns fortfarande ren. Kan va diskanten som är lite dämpad som gör det känns så, vet inte. Ingen bas som mina X2hr iaf.

-negativa är de drar åt sig damm som fan!
- och passformen är inte lika bra som original.

Värt? För tidigt att säga 😁

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman Sundara för 2000kr i beg i Bålsta. Inte mina.
https://hifitorget.se/visa_annons.php/hifiman_sundara_156430....

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av improwise:

Postade denna i tråden om nya SteelSeries Nova Pro men egentligen kanske den passar bättre här, även om väl trådlöst överlag inte verkar stå högt i kurs bland riktiga entusiaster

Hur är det numera med Bluetooth vs 2.4 Ghz gällande ljudkvalité och input lag? Har senaste versionerna av BT (5+) kommit ikapp "WiFi" så att det inte spelar någon roll eller är 2,4 Ghz fortfarande bättre för trådösa hörlurar/headset?

Tänker väl då kanske primärt kopplade till en dator eller liknande då det väl är rätt ovanligt med 2.4 Ghz möjligheter utan donglar och liknande.

Jag misstänker att lag fortfarande är ett problem på BT. Annars skulle väl Steelseries valt endast BT istället för dual med RF 2,4Ghz och BT. Inget headset kör väl wifi för övrigt. RF 2,4Ghz går via dongle och är inte detsamma som Wifi.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Någon här som har tips på ett par öppna hörlurar med kul eller varmare signatur för vardagligt bruk för max omkring 2000SEK?

Besitter för tillfället ett par DT770 där jag gillar betoningen på basen men den vassa diskanten, som jag upplever den orsakar efter ett tags bruk "örontrötthet". X2HR upplevde jag som bättre men fortfarande aningen vassa i det övre.

Kan en neutralare med bass boost vara värt att prova, eller helt platta och EQ:a själv?