Nytt gamingheadset till grabben

Permalänk
Medlem

Nytt gamingheadset till grabben

Börjar vara dags för pojken att få ett nytt headset, idag kör han med ett SteelSeries Arctis 7, borde vara 3-4år och verkligen välanvänt. Komfort och byggkvalité har funkat riktigt bra men mjukvarumässigt har det strulat i hel del. Ofta har han haft problem med ljudet i discord, antingen att han inte hör kompisar eller att han inte hörs, vi har fipplat med inställningar och plötsligt har det funkat och landat i samma inställningar som det var från början. Och nu på slutet har det hänt att inget funkar, så dom börjar ha gjort sitt.

Så tar gärna emot tips på välfungerande/buggfria trådlösa gamingheadset. Det används endast för spel, inget musik eller film.

En tanke som dök upp var att köra med extern mic och han själv var inte helt främmande för den lösningen, men när det kommer till externa micar har jag väldigt dålig koll på. Så tips på en sådan lösning tas gärna emot.

Han fyller 11 på söndag så tänkte åka (9mil) till Elgiganten och MM så får han prova, för viktigaste av allt är att det sitter bra, och så köper vi nog ett där och då om han är nöjd. Vill gärna ha ett gäng möjliga alternativ som han får prova.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk

Kör denna hemma själv, Väldigt lätt headset med bra ljud & batteritid. Mic:en är helt Ok & jag har inte haft några buggar alls.

Razer Blackshark v2 Pro

Permalänk
Skrivet av Segge:

Börjar vara dags för pojken att få ett nytt headset, idag kör han med ett SteelSeries Arctis 7, borde vara 3-4år och verkligen välanvänt. Komfort och byggkvalité har funkat riktigt bra men mjukvarumässigt har det strulat i hel del. Ofta har han haft problem med ljudet i discord, antingen att han inte hör kompisar eller att han inte hörs, vi har fipplat med inställningar och plötsligt har det funkat och landat i samma inställningar som det var från början. Och nu på slutet har det hänt att inget funkar, så dom börjar ha gjort sitt.

kan mycket väl vara discord relaterat. jag och mina vänner upplever discord ganska buggigt när det kommer till voip delen ofta mycket strul att få alla att fungera utan problem.

ibland kan man få ansluta om och starta om discord flera gånger för att det ska fungera utan att behöva ändra något och helt plötsligt bara fungerar det igen helt magiskt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows