Xtrfy M4 Wireless – en fantastisk och anpassningsbar trådlös spelmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur tar man bort någon annans inlägg?

Menar du det på riktigt? Jag tror verkligen inte manualen nämner något ens nära ’dishwasher safe’, är den ens stänktålig?

Kul att det gått bra för dig, men hoppas jag bara missat skämtet eller något...

Tror inte heller manualen nämner diskmaskinstvätt

Diskmaskin datordelar

Avråder dock från att slänga in mekaniska tangentbord i diskmaskinen, glidfettet på switcharna kan försvinna.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amiroo:

Tror inte heller manualen nämner diskmaskinstvätt

Diskmaskin datordelar

Avråder dock från att slänga in mekaniska tangentbord i diskmaskinen, glidfettet på switcharna kan försvinna.

Alla gör som de vill såklart, men jag tror verkligen inte att detta är bra för någon form av elektronik i långa loppet. Ärg och rost är som cancer för kretsar och kan börja växa när som helst igen även om det är hyfsat torrt

Hans kontext är extrem överklockning, de komponenter han använder behöver inte köra så många timmar och inte fungera om några år

Han säger ju själv att vatten är dåligt, men tydligen tror han bara att direkt kortslutning är den enda risken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

M4 var för mig så liten och när jag istället skaffade Deathadder Elite V2 så har det blivit svårare och ens vilja lämna den.

Större och väger bara 10g mer än M4, så perfekt balans i vikt och storlek.

Samma för mig, upplevde M4 som liten och då har jag relativt små händer. Har svårt att se poängen med ergonomiska möss som är så små att de är svåra att greppa med palm-grepp. Tyckte även som några andra i tråden att den var svår att lyfta, mest beronde på form där lillfingret och ringfinger ligger an, om formen var mer åt det konkava hållet skulle musen vara lättare att lyfta och ingen "grepptejp" skulle behövas. Pga att jag tyckte musen var liten kändes den även lite låg. Hade gärna sett att den varit något högre (körde med den högre bakdelen), hade varit skönare för mitt bruk. Jag kör en Logitech G403 som referens. Utöver storlek och passform uppfyller musen de kriterier jag ställer på en mus, byggkvalitet förefaller hög, behöver ingen mjukvara för att ställa in dpi/ stänga av rgb, det kan ju klart vara en nackdel om du har preferenser andra än standard dpi som 400/800/ osv... Är ni finger/claw greppare har Xtrfy även modell M42 (ambidextrös, och med större glidytor) vilken jag nog hellre skulle rekommendera i det fallet men den finns kanske inte i trådlöst utförande?

Glhf

Permalänk
Skrivet av [SmR]BMF:

Samma för mig, upplevde M4 som liten och då har jag relativt små händer. Har svårt att se poängen med ergonomiska möss som är så små att de är svåra att greppa med palm-grepp. Tyckte även som några andra i tråden att den var svår att lyfta, mest beronde på form där lillfingret och ringfinger ligger an, om formen var mer åt det konkava hållet skulle musen vara lättare att lyfta och ingen "grepptejp" skulle behövas. Pga att jag tyckte musen var liten kändes den även lite låg. Hade gärna sett att den varit något högre (körde med den högre bakdelen), hade varit skönare för mitt bruk. Jag kör en Logitech G403 som referens. Utöver storlek och passform uppfyller musen de kriterier jag ställer på en mus, byggkvalitet förefaller hög, behöver ingen mjukvara för att ställa in dpi/ stänga av rgb, det kan ju klart vara en nackdel om du har preferenser andra än standard dpi som 400/800/ osv... Är ni finger/claw greppare har Xtrfy även modell M42 (ambidextrös, och med större glidytor) vilken jag nog hellre skulle rekommendera i det fallet men den finns kanske inte i trådlöst utförande?

Glhf

Allt sånt är väldigt personligt, just med denna musen har jag hittat någon blandning av grepp där bara fingrarna och den delen av handflatan som tillhör fingrarna vilar på musen och det känns bättre än någonting jag haft förut. 🤷

Permalänk

Vann en sån här mus på en välgörenhetsauktion med ett tangentbord, ett headset, en musmatta och en mus bungee för 2445kr. Kanske dags att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Allt sånt är väldigt personligt, just med denna musen har jag hittat någon blandning av grepp där bara fingrarna och den delen av handflatan som tillhör fingrarna vilar på musen och det känns bättre än någonting jag haft förut. 🤷

Absolut, det jag sa var att för en person med min fysik är det svårt att köra palmgrip då musen är i jämförelse med en G403 liten.

Edit: jag önskar att den passade min hand bättre då jag upplever att musen håller hög kvalitet samt avsaknad av mjukvara är ett annat plus. Kul för dig att du har ett grepp som gör att du kan uppskatta musen till fullo.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av KroesusSork:

15,8ms på Glorious Model O låter VÄLDIGT märkligt.. Både RTINGS och https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-QI7-LY9Ul_DsVE4ZOqBQ... visar på något helt annat.

Ingen aning om hur dom testar men dubbelkollar alltid mina resultat. kör alltid 10 klick och om siffrorna är ganska jämna hela tiden kör jag bara om det 2-3 gånger (så ca 30 klick totalt) och tar ett snitt på det. Om det varierar mycket mellan klicken kör jag om flera gånger tills jag tycker jag har ett rimligt resultat.

Permalänk
Medlem

Vilket rykta har Xtrfy när det kommer till våld och missbruk? Bra kvalitet på grejerna?
Alla mina möss går sönder allt för ofta, mittenklicket slutar fungera, skrollern lägger av, hela skiten börjar göra massa oljud osv.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag skrev i recensionen att jag önskade Xtrfy hade grepptejp (likt G pro X Superlight), och dom kontaktade mig nu efter recensionen om att dom faktiskt har grepptejp på väg!

Permalänk

Det ända jag skulle vilja ändra är att M5 skulle vara lättare att aktivera i bakkant av knappen

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av StuntmanMike:

Det ända jag skulle vilja ändra är att M5 skulle vara lättare att aktivera i bakkant av knappen

Du tänker den under musen? Ja jo det skulle inte skada. tänkte först om det var för att den inte skulle råka ändras när man drar den på musmattan, men den kommer aldrig riktigt kontakt med den.

Permalänk
Medlem

En trådlus mus med sladd. Kan inte bli dummare Tacka vet Logitech g305. Man byter batteri så sällan så då kan man bara byta mot ett nytt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Du tänker den under musen? Ja jo det skulle inte skada. tänkte först om det var för att den inte skulle råka ändras när man drar den på musmattan, men den kommer aldrig riktigt kontakt med den.

Nej jag menar tumknappen, den man oftast går framåt med i browsern 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur tar man bort någon annans inlägg?

Menar du det på riktigt? Jag tror verkligen inte manualen nämner något ens nära ’dishwasher safe’, är den ens stänktålig?

Kul att det gått bra för dig, men hoppas jag bara missat skämtet eller något...

Der8auer har en intressant video om diskmaskinsrengöring av datordelar. Nu var det länge sedan jag såg den så jag minns inte detaljerna, men så vitt jag kommer ihåg fungerar det alldeles utmärkt, förutsatt att man inte använder något rengöringsmedel och att man låter prylarna torka ordentligt efteråt.

Har aldrig provat det själv dock, och kommer nog aldrig göra heller, jag föredrar isopropanol.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Der8auer har en intressant video om diskmaskinsrengöring av datordelar. Nu var det länge sedan jag såg den så jag minns inte detaljerna, men så vitt jag kommer ihåg fungerar det alldeles utmärkt, förutsatt att man inte använder något rengöringsmedel och att man låter prylarna torka ordentligt efteråt.

https://www.youtube.com/watch?v=SVuI-Fn27-U

Har aldrig provat det själv dock, och kommer nog aldrig göra heller, jag föredrar isopropanol.

Svarade på samma video ovan, och för det han gör kanske det är hyfsat ok, men för mig som vill ha kvar grejerna även efter nästa toppmodell är ute är det inte värt risken på samma sätt

Permalänk
Medlem

Hoppas Xtrfy M4 Wireless kommer i Retro design senare. Då är man intresserad av ett köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av DJ-SAAB:

Hoppas Xtrfy M4 Wireless kommer i Retro design senare. Då är man intresserad av ett köp.

Det gör inte jag för jag har vill inte behöva köpa en till. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ingen aning om hur dom testar men dubbelkollar alltid mina resultat. kör alltid 10 klick och om siffrorna är ganska jämna hela tiden kör jag bara om det 2-3 gånger (så ca 30 klick totalt) och tar ett snitt på det. Om det varierar mycket mellan klicken kör jag om flera gånger tills jag tycker jag har ett rimligt resultat.

Måste varit något fel på den.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag skrev i recensionen att jag önskade Xtrfy hade grepptejp (likt G pro X Superlight), och dom kontaktade mig nu efter recensionen om att dom faktiskt har grepptejp på väg!

Nice! Som tillbehör eller då som ett nysläpp?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk

Man kan ju hoppas att dem gör som Noctua och fästen för nya socklar.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Tesked:

Nice! Som tillbehör eller då som ett nysläpp?

Jag hoppas det medföljer i lådan sen. Kan kolla med dom sen om vad som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Måste varit något fel på den.

Kanske debounce time var uppställt? Har för mig den står rätt högt default.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Boss302:

Kanske debounce time var uppställt? Har för mig den står rätt högt default.
https://tpucdn.com/review/glorious-pc-gaming-race-model-o/images/o_clickl.png

Debounce påverkar inte latensen in i systemet utan bara tiden mellan klicken för att förhindra dubbelklick. Den brukar även vara ställd till ca 20ms som högst och så snabbt klickar jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Debounce påverkar inte latensen in i systemet utan bara tiden mellan klicken för att förhindra dubbelklick. Den brukar även vara ställd till ca 20ms som högst och så snabbt klickar jag inte

Tycker det också o jag har inte testat själv, men det verkar som det påverkar? ->

Citat:

Click latency is roughly 4.1 ms when compared to the SteelSeries Ikari, which is considered as the baseline with 0 ms. The data comes from this thread and my own testings. Testing was done with a Logitech G100s and the Model O, using qsxcv's program. This value is achieved by setting the debounce time to 4 ms in the software; by default, it's about +11.8 ms.

-Techpowerup

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Boss302:

Tycker det också o jag har inte testat själv, men det verkar som det påverkar? ->

-Techpowerup

Låter som att TPU antingen trycker otroligt snabbt eller dålig implementering av Glorious om det ska påverka

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Samma för mig, upplevde M4 som liten och då har jag relativt små händer. Har svårt att se poängen med ergonomiska möss som är så små att de är svåra att greppa med palm-grepp. Tyckte även som några andra i tråden att den var svår att lyfta, mest beronde på form där lillfingret och ringfinger ligger an, om formen var mer åt det konkava hållet skulle musen vara lättare att lyfta och ingen "grepptejp" skulle behövas. Pga att jag tyckte musen var liten kändes den även lite låg. Hade gärna sett att den varit något högre (körde med den högre bakdelen), hade varit skönare för mitt bruk. Jag kör en Logitech G403 som referens. Utöver storlek och passform uppfyller musen de kriterier jag ställer på en mus, byggkvalitet förefaller hög, behöver ingen mjukvara för att ställa in dpi/ stänga av rgb, det kan ju klart vara en nackdel om du har preferenser andra än standard dpi som 400/800/ osv... Är ni finger/claw greppare har Xtrfy även modell M42 (ambidextrös, och med större glidytor) vilken jag nog hellre skulle rekommendera i det fallet men den finns kanske inte i trådlöst utförande?

Glhf

Njaaae, skulle inte säga att M42:an är ambidextruös, inte i den meningen att samma uppsättning tumknappar finns på båda sidorna iaf. Formen, jooorå, men tar ju som bort en del av användarvänligheten utan tumknappar för lefties...

Visa signatur

"We don't stop playing because we get old, we get old because we stop playing" --George Bernard Shaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av MenacE:

Njaaae, skulle inte säga att M42:an är ambidextruös, inte i den meningen att samma uppsättning tumknappar finns på båda sidorna iaf. Formen, jooorå, men tar ju som bort en del av användarvänligheten utan tumknappar för lefties...

Håller med dig till 100% men sorgligt nog verkar den uppfylla industrins definition för ambidexströs

Glhf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag hoppas det medföljer i lådan sen. Kan kolla med dom sen om vad som gäller

Måste ha blivit ett tillbehör, då det inte medföljde någon i min låda som köpes idag.

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Måste ha blivit ett tillbehör, då det inte medföljde någon i min låda som köpes idag.

Kan tänka mig att de flesta som säljs är från den första batchen som kom innan dessa tejp bitar annonserades.

Permalänk
Medlem

Hur programmerar man om knappen bakom scrollhjulet till valfri knapp/kombo?
Har alltid haft den knappen som Alt+Tab på mina tidigare möss och det är omöjligt att klara sig utan nu.