Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Är det den där som är samma universum som PUBG?

Ser riktigt obehagligt ut faktiskt. Bra Dead Space-vibbar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då har en fått tag på en PS5 igen.

Har ett USA konto och ett för Sverige, är det fortfarande smart att köpa spel via USA, även Plus osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Då har en fått tag på en PS5 igen.

Har ett USA konto och ett för Sverige, är det fortfarande smart att köpa spel via USA, även Plus osv?

Jag köper spel med ett turkiskt konto eftersom det är mycket billigare än ett amerikanskt konto. Jag har inte köpt PS Plus där eftersom jag fortfarande har några månader kvar av PS Plus på mitt vanliga konto. Med turkiskt konto kostar 12 månader PS Plus ca 140kr till ordinarie pris. PS Plus Extra kostar ca 235kr per år och PS Plus Deluxe kostar ca 270kr per år.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag köper spel med ett turkiskt konto eftersom det är mycket billigare än ett amerikanskt konto. Jag har inte köpt PS Plus där eftersom jag fortfarande har några månader kvar av PS Plus på mitt vanliga konto. Med turkiskt konto kostar 12 månader PS Plus ca 140kr till ordinarie pris. PS Plus Extra kostar ca 235kr per år och PS Plus Deluxe kostar ca 270kr per år.

Men hur gör du får att köpa spel där? Turkiska Gift cards?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Då har en fått tag på en PS5 igen.

Har ett USA konto och ett för Sverige, är det fortfarande smart att köpa spel via USA, även Plus osv?

Mitt amerikanska konto är mitt huvudkonto köper dock spel fysiskt emellanåt då dom är billigare, är heller ingen samlare så säljer dom när jag känner att jag är färdig med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Men hur gör du får att köpa spel där? Turkiska Gift cards?

Det finns inga turkiska koder eller gift cards att köpa, enda sättet är att använda ett fungerande kort. Det är lite omständigt att komma igång så det är ju lite olika om man tycker att det är värt besväret eller inte. Eftersom jag köper många spel så tycker jag att det är värt det, men det är upp till var och en.

Jag beskriver processen lite rörigt och med halvdan engelska i mitt inlägg på länken nedan. Ursäkta att jag inte orkar skriva om det.

https://www.hotukdeals.com/discussions/new-method-no-vpn-requ...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Söker tips om sajt så man kan köpa playstation plus och få koden via Mail .

Permalänk
Medlem

Så om man är trött på kontrollen och vill köra CoD med tangentbord och mus. TIps på trådad/blåtandsenheter som är kompatibla med ps5:an?

Tyvärr verkar inte min G603 vara kompatibel, så det var ju surt

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Så om man är trött på kontrollen och vill köra CoD med tangentbord och mus. TIps på trådad/blåtandsenheter som är kompatibla med ps5:an?

Tyvärr verkar inte min G603 vara kompatibel, så det var ju surt

Jag kör dessa:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5731500

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5022412

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Det var perfekt timing för någon som startade sin första genomspelning igår

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nytt CoD på gång!

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part 1 (Remake) - 2 September

Sony läckte just ut det själv:

https://media.direct.playstation.com/is/content/sierialto/ps5...

Kommer till PC också, nån gång.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fult omslag.
Inväntar recension

Permalänk
Medlem

blir nog spela om på PC, tredje gången gilt.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Konsolgrävare

En av dom bästa spel jag någonsin spelat! Jag spelar dock aldrig om spel men man blir sugen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på ett rimligt uppgraderingspris om man redan äger PS4-versionen? Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Fult omslag.
Inväntar recension

Håller med, det är sådär. Hoppas på en snyggare collector's edition!

Skrivet av edson:

Vågar man hoppas på ett rimligt uppgraderingspris om man redan äger PS4-versionen? Hoppas!

Detta är ju en remake till PS5 så det finns tekniskt sett ingen PS4-version av denna, så räkna inte med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Håller med, det är sådär. Hoppas på en snyggare collector's edition!

Detta är ju en remake till PS5 så det finns tekniskt sett ingen PS4-version av denna, så räkna inte med det.

Det är Sony vi pratar om så jag räknar inte med ett pillekvitt men att de ska ta fullpris för ett spel som
snart är 10 år gammalt tror jag inte ens de vågar göra, remake eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Det är Sony vi pratar om så jag räknar inte med ett pillekvitt men att de ska ta fullpris för ett spel som
snart är 10 år gammalt tror jag inte ens de vågar göra, remake eller ej.

Hur de prissätter det vet jag inte, kanske kommer handla om typ 350 istället för 6-700, men menar bara att det inte handlar om någonting du kan uppgradera från PS4 så någon sådan fördel ska du inte räkna med.

Permalänk
Medlem

Nu är passande nog Naughty Dogs med på Summer Game Fest och pratar om ett multiplayerspel de jobbar på som uppkommit från Last of Us men växt till någonting eget. De säger det ska bli riktigt stort och innehålla en riktigt bra story.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Hur de prissätter det vet jag inte, kanske kommer handla om typ 350 istället för 6-700, men menar bara att det inte handlar om någonting du kan uppgradera från PS4 så någon sådan fördel ska du inte räkna med.

Antingen blir det som Uncharted remaster, 499kr eller så blir det Demon's Souls dyrt 749kr.
Inom 4 månader är det nästan alltid prissänkning och 6 månader halva priset.

Permalänk
Medlem

Gillade första, och dess DLC, men inte spelat 2:an - och blivit avrådd från att ens göra det då det ska vara dåligt. Men denna peppar jag ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Vågar man hoppas på ett rimligt uppgraderingspris om man redan äger PS4-versionen? Hoppas!

Tvivlar på det. Demon's Souls var ju dyrt.
Collector's Edition på Last Of Us remake kommer kosta 99 dollar iaf.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Antingen blir det som Uncharted remaster, 499kr eller så blir det Demon's Souls dyrt 749kr.
Inom 4 månader är det nästan alltid prissänkning och 6 månader halva priset.

849 kr i PlayStation store

Antagligen 699-749 på skiva... Helt galet. Visst det är ju en remake men de ser ju ut att använda samma animationer och voiceovers. Det är ju inte heller som RE7 Remake där orginalet är sjukt daterat, LoU Remastered är väl ca 8 år gammalt och ser ändå ut som ett modernt spel och därför mycket lättare att återskapa. Grafiken och det ser ju grym ut, bättre AI är också mycket välkommet. Ett pris på typ 499 kr hade varit okej, men 800 spänn?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

849 kr i PlayStation store

Antagligen 699-749 på skiva... Helt galet. Visst det är ju en remake men de ser ju ut att använda samma animationer och voiceovers. Det är ju inte heller som RE7 Remake där orginalet är sjukt daterat, LoU Remastered är väl ca 8 år gammalt och ser ändå ut som ett modernt spel och därför mycket lättare att återskapa. Grafiken och det ser ju grym ut, bättre AI är också mycket välkommet. Ett pris på typ 499 kr hade varit okej, men 800 spänn?!

Ja, det är faktiskt helt galet. Speciellt eftersom det är ett spel som verkligen inte behövde någon remake.

Kanske kommer Elgiganten sälja det vid release för 499kr som dom har gjort med många andra spel.

Spelet kostar 400kr på turkiska PS Store, så om det visar sig vara bra så köper jag det därifrån istället.

Visa signatur

press nu1mlock