Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

1. Våra körkort i Sverige är bara giltig som legitimation i Sverige inte när du är utomlands, då det bland annat inte visar vilket nationalitet du har. 2. Jag har inte heller något körkort

Precis, kanske inte var så tydlig med mitt tidigare svar. Men detta är jag fullt medveten om, därav använder jag pass som resehandling utanför norden och körkort som ID inom norden. Då ett svenskt körkort är giltigt som ID-handling inom norden.

Dock är nationell ID ett "smidigare" format på resehandling, så jag ta och beakta det.
Tackar för det tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterSaiZo:

"Hifinder OTF kniv"
Out The Front, ingen kniv du får bära med dig dock - de går under vapen lagen (stilett). Om du inte arbetar som frilansande 'contractor', och använder den i den sortens arbete..

Av diverse anledningar använder jag endast knivar som kan öppnas med en hand och en OTF är den smidigaste designen jag hittils hittat. Ingen annan än jag bestämmer vilka verktyg jag anser är nödvändiga i mitt vardagliga liv. Vill liksom inte skapa dålig stämning i tråden men "får" kommer aldrig vara relevant för mig.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur