Burn in/Image retention på AOC C32G1 Monitor, säljare säger att garantin inte täcker det.
Så köpte en AOC C32G1 monitor i juli 2019, upptäckte nyligen att mina ikoner på skrivbordet bränt in i bilden, syns tydligt under vissa mörkare bilder och videos etc, pratade med säljarens support på telefon och blev tillsagd att köra in till närmaste butik med skärmen, sagt och gjort körde in (4,5 mil) och pratade med säljaren.
Fick då beskedet att AOC inte täcker burn in i deras "3 year re-spawned" garanti då dom haft en kund som haft samma problem innan, sa att jag inte köpte att en gaming monitor inte skall klara av statiska bilder, heck jag har en BENQ skärm som är 8 år gammal, stått igång konstant med ikoner på och finns inte tillstymmelse av burn in på den, hur som säljaren säger att dom kan skicka in den på garanti och dom står för fraktkostnader och undersökningsavgift ifall det skulle bli nekat (yay iaf något).
Frågan är om jag nu får tillbaka skärmen och inget är åtgärdat, vad skall jag i det läget göra? Deras garanti säger inget om exkludering av Burn in, vad jag ser det som så är det ganska så generös garanti AOC gav på sina skärmar med detta programmet.
Granti info om Re-spawned hittar ni här, https://promos.us.aoc.com/partner-news/introducing-re-spawned... något ingående i vad den garantin ger kan man inte hitta genom sidan, gå du vidare får du bara att sidan inte existerar, det enda jag hittar under "gaming garanti" är detta, https://eu.aoc.com/se/gaming/warranty-information
Deras Re-spawned garanti finns inte kvar dock fanns den när jag köpte skärmen så jag förmodar att dom måste hålla sig till den då?