Permalänk
Medlem
Skrivet av Zion:

Checo klar för RB till och med 2024:
https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-red-bull-...

Välförtjänt och riktigt kul!

Någon som är mindre nöjd är väl Gasly. Samtidigt mycket rykten om att Ricciardo är på väg att få sparken och att Gasly då kanske är på väg till McLaren, om de inte tar in någon från IndyCar typ Pat O'Ward som redan kör för dem där…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Någon som är mindre nöjd är väl Gasly. Samtidigt mycket rykten om att Ricciardo är på väg att få sparken och att Gasly då kanske är på väg till McLaren, om de inte tar in någon från IndyCar typ Pat O'Ward som redan kör för dem där…

Vad tråkig du är. Det är givet de tar in Felix

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad tråkig du är. Det är givet de tar in Felix

Vore kul med en svensk såklart men Mclaren verkar ha väldigt mycket fans i USA så en amerikansk förare kan nog boosta teamet mycket tror jag, även om det för oss vore roligare om Felix körde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Vilken körning av Gasley! Tyvärr ännu ett race som slutar i besvikelse för Ricciardo... Vad tror ni? Är Ricciardo kvar i F1 nästa år?

Jag hoppas det, men just nu så känns det ju verkligen högst osäkert.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

*Tjing* för 3 röda flaggor under kvalet.

EDIT: Mja! Det blev ju ett rätt ordnat kval. Ett tag kändes det som att Sainz kunde i alla fall ta plats bland topp 1-2, men men.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra race imorgon, kommer säkert bli många incidenter så skulle säga Red Bull har övertag, Ferrari har inte visat sig träffa rätt med sina taktiker även om speciellt Lec gjort precis det han behövt.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Jag tror att Red Bull har övertaget på den här banan. Den långa rakan och toppfarten hos Redbull känns som en enkel omkörning så länge dom hänger med tills drs aktiveras.

Permalänk
Medlem

Baku handlar ju nästan helt om toppfart.
Så det kommer garanterat att finnas bilar som överraskar genom fältet.
Tyvärr så lät det som att Ferrarin låg nära toppfart redan i fri luft.

Permalänk
Medlem

Personligen hoppas jag på ett bra resultat för Tsunoda idag. Han har förbättrat sig den här säsongen och just den här banan har han nog chans på en bra placering.

Permalänk
Medlem

Ja något annat är RBR etta och två skulle vara en skräll, förutsatt att inget konstigt händer med SC eller så

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Höll på att missa att det startar 13 idag. Men nu är F1 TV streamen igång.

Permalänk
Medlem

Nattsvart för Ferrari 😫

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Gick all in på Ferrari denna helg, så förlåt... misären är mitt fel.

Bytte ut Alonso och Gasly, så dom lär hamna top 6.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Som Verstappen fan så tycker jag det är hemskt tråkigt att Leclerc åkte ut. Detta kunde varit / blivit ett roligt lopp.

Permalänk
Medlem

Meh, det är ju stor risk att den här säsongen blöder av nu till ett tråkigt RB-piano.

Säsongen som började så himla bra med fridfull wheel banging mellan Verstappen och Leclerc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Meh, det är ju stor risk att den här säsongen blöder av nu till ett tråkigt RB-piano.

Säsongen som började så himla bra med fridfull wheel banging mellan Verstappen och Leclerc.

Risken är överhängande. Samt att det kommer fortsätta såhär:

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Risken är överhängande. Samt att det kommer fortsätta såhär:
<Uppladdad bildlänk>

Ver var ju sjukt mycket snabbare så det där är väl inte konstigt när man i det läget slogs mot Leclerc. Om Perez hade behållit en tvåekundersledning som han hade så hade det aldrig hänt.

Så ja, det kommer fortsätta så där för det är smart och ur en racingsynvinkel självklart.

Edit: Ferrari-bilarna faller som dominobrickor. Italiensk kvalité! 😝

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Ver var ju sjukt mycket snabbare så det där är väl inte konstigt när man i det läget slogs mot Leclerc. Om Perez hade behållit en tvåekundersledning som han hade så hade det aldrig hänt.

Så ja, det kommer fortsätta så där för det är smart och ur en racingsynvinkel självklart.

Edit: Ferrari-bilarna faller som dominobrickor. Italiensk kvalité! 😝

Tänkte rent generellt. Perez är ju dedikerad wingman i RB.

Och ja, det måste vara kris hos Ferrari nu. Fyra bilar med Ferrarimotor ute ur racet med tekniska problem.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tänkte rent generellt. Perez är ju dedikerad wingman i RB.

Och ja, det måste vara kris hos Ferrari nu. Fyra bilar med Ferrarimotor ute ur racet med tekniska problem.

Håller inte med helt och hållet, bara till 75% 😉. Kanske Helmut ser det så men så länge som Perez hänger på Vertappen i poäng och har en chans på att ta mästerskapet så tycker jag teamet varit rätt klara på vad de säger.

Ju längre bort Ferrari faller i titelchanserna ju mer racing lär vi se mellan RB-bilarna.

Men visst har Perez en uppförsbacke, man måste slå sin lagkamrat med marginal när denne är en världsmästare och har ett kontrakt på 7 (?) år. Det kan man ju såklart se som att man är en wingman... Bottas var en wingman, tror inte Perez är där än.

Nu hejar jag på att RIC gör ett bra lopp! Kom igen!!!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

LOL, tror det är dags för LH att pensionera sig, eller börja köra lite marklyft. Russell studsar ut ur bilen och Lewis kommer knappt ur.

Går ju inte att bevisa, men det såg ut som han överdrev en hel del.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

LOL, tror det är dags för LH att pensionera sig, eller börja köra lite marklyft. Russell studsar ut ur bilen och Lewis kommer knappt ur.

Går ju inte att bevisa, men det såg ut som han överdrev en hel del.

Beror nog mycket på hur man sitter i bilen, känns som en överhängande risk för diskbråck när det studsar så där hela tiden. Russel är ju betydligt yngre, jag vet själv hur jag skulle må av att studsa runt på det sättet i två timmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

LOL, tror det är dags för LH att pensionera sig, eller börja köra lite marklyft. Russell studsar ut ur bilen och Lewis kommer knappt ur.

Går ju inte att bevisa, men det såg ut som han överdrev en hel del.

Hamilton är ju inte purung längre direkt, i F1-sammanhang har han väl nått normal pensionsålder.

Bortsett från hur pass mörbultade de båda Mercedesförarna blivit, och vilka ryggproblem det orsakat, så kan man ju lätt tänka sig att det utöver detta finns en mental aspekt också som kan ha stor påverkan på uppträdandet efter racet.
Russell är en ung förare som lite lyckosamt fick med sig en pallplats, Hamilton är en förare i slutet av sin mycket lyckade karriär som återigen fick stryk av sin unge lagkamrat.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

En intressant tråd på Twitter om vad för skador på ryggraden de här studsande bilarna kan orsaka:

https://twitter.com/yvanka_elena/status/1535975516079013889

Med tanke på att det här var ett problem på 80-talet också är det konstigt att hälsoaspekterna inte undersöktes redan då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Hamilton är ju inte purung längre direkt, i F1-sammanhang har han väl nått normal pensionsålder.

Bortsett från hur pass mörbultade de båda Mercedesförarna blivit, och vilka ryggproblem det orsakat, så kan man ju lätt tänka sig att det utöver detta finns en mental aspekt också som kan ha stor påverkan på uppträdandet efter racet.
Russell är en ung förare som lite lyckosamt fick med sig en pallplats, Hamilton är en förare i slutet av sin mycket lyckade karriär som återigen fick stryk av sin unge lagkamrat.

Hamilton hade iof bättre pace än Russell så han behöver inte skämmas allt för mycket. Nu behövde ju Russell inte pusha så det är svårt utvärdera men har då absolut inte haft känslan att hamilton någonsin blir frånåkt i racen men något lite i kvalen på sistone absolut. Men nu vet vi ju inte om Russell ställer in sin bil mer för kval ala vad Perez också verkar göra än Lewis som fokuserar mer på race pace vilket han gör framgångsrikt.

Det är ju bara kolla på onboard och se hur mycket det studsar. Det är ju helt sjukt. Kommer inte gå att köpa några nya f1 simulatorer om det ska studsa så där mycket i VR hjälmen. Även Russell klagade ju direkt efter målgång. Känns lite trist att det ska va så brutalt tråkigt och obehagligt att köra en F1 bil. Det är ju bättre nuförtiden att ansöka till stridspilot och uthärda 9G. Klart bättre än porpoisingen i Mercedesen för tillfället vad det verkar även om det också är väldigt fientligt mot människokroppen med mycket ryggproblem som följd.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

LOL, tror det är dags för LH att pensionera sig, eller börja köra lite marklyft. Russell studsar ut ur bilen och Lewis kommer knappt ur.

Går ju inte att bevisa, men det såg ut som han överdrev en hel del.

Kombon med bil som inte längre är skräddarsydd för LH som tidigare säsonger och att det mentalt verkar gett en smäll är ju klart ingen hit för honom. Men jag tror inte han överdriver särskilt mycket med smärtorna och stelheten när han ska kliva ur bilen... Jag pajade ländryggen på jobbet och skulle kliva ur bilen vid hemkomst... Det tog en bra stund att lirka sig ur och resa upp ryggen. Sen stapplade man hem som en anka.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Hams ryggproblem faktiskt.
Han har säkert ont men är det ett problem om Russell inte visar ett enda tecken på problem.
Ham har ju alltid varit rätt dålig på att hantera motgångar med allt från skräp i ögonen till annat som gör att han inte vill köra vidare.
Och nu pushar Merc som fan för att få regeländringar som gynnar dem själva.

Kanske bäst för Merc att ta in en yngre förare än att satsa på regelförändringar bara för att deras favoritförare får ont i ryggen.

Permalänk
Medlem

Vill bara klargöra att jag är fullt medveten att studsandet kan skada ländryggen. Ville bara få fart på tråden lite! 🫣😉

Tyckte fortfarande det såg ut som att han gjorde precis allt för att visa att han hade ont. Typ som barn gör. Halta och hålla handen på ryggen typ "se på mig, åååå vad jag lider". Han är en sån primadonna. 😂

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Hams ryggproblem faktiskt.
Han har säkert ont men är det ett problem om Russell inte visar ett enda tecken på problem.
Ham har ju alltid varit rätt dålig på att hantera motgångar med allt från skräp i ögonen till annat som gör att han inte vill köra vidare.
Och nu pushar Merc som fan för att få regeländringar som gynnar dem själva.

Kanske bäst för Merc att ta in en yngre förare än att satsa på regelförändringar bara för att deras favoritförare får ont i ryggen.

Du verkar ha något ham hat som grusar din syn lite. Russell klagar ju varje race weekend han med. Ska de köra slut på Russell också? Inte säkert han fixar en hel säsong som de kör nu heller.

Sen ja det är ju mercedes ansvar att fixa en bil som inte skadar förarna. Vi har ju ex förr i tiden med lotus som tillverkade dödslådor som förare accepterade för att de blev snabbare.

Onboardkamerorna är ju inte kul att följa så till nästa år hoppas jag de tweakar reglementet lite i stort sett alla team kämpar ju med samma problem i olika grad

Så det krävs något extraordinärt för förare att kräva en långsammare bil.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du verkar ha något ham hat som grusar din syn lite. Russell klagar ju varje race weekend han med. Ska de köra slut på Russell också? Inte säkert han fixar en hel säsong som de kör nu heller.

Sen ja det är ju mercedes ansvar att fixa en bil som inte skadar förarna. Vi har ju ex förr i tiden med lotus som tillverkade dödslådor som förare accepterade för att de blev snabbare.

Onboardkamerorna är ju inte kul att följa så till nästa år hoppas jag de tweakar reglementet lite i stort sett alla team kämpar ju med samma problem i olika grad

Så det krävs något extraordinärt för förare att kräva en långsammare bil.

Vet inte om jag gillar Russell mer heller och ja, han whinar endel om detta också.
Tråkigt om de ändrar reglerna pågrund av att Merc ligger illa till, det hände ju förr med däcken till exempel.
Men ändrar de regler för att hantera hela sportens utveckling är det mer ok men om det visar sig att det missgynnar alla andra och enbart gynnar Merc så är det bara löjligt.

Men vissa företag har allt för stora möjligheter att påverka media/politiken som sedan styr sporten.

Permalänk
Skrivet av Sidde:

Vet inte om jag gillar Russell mer heller och ja, han whinar endel om detta också.
Tråkigt om de ändrar reglerna pågrund av att Merc ligger illa till, det hände ju förr med däcken till exempel.
Men ändrar de regler för att hantera hela sportens utveckling är det mer ok men om det visar sig att det missgynnar alla andra och enbart gynnar Merc så är det bara löjligt.

Men vissa företag har allt för stora möjligheter att påverka media/politiken som sedan styr sporten.

Eller som inför förra året när man ändrade reglementet så bara Mercedes missgynnades? Eller året dessförinnan när man ändrade reglementet för att minimera Mercedes övertag på motorsidan?

Nu är det kanske inte så du tycker men läser man det du skrivit så får man lätt uppfattningen att det alltid är Mercedes som favoriseras, och det stämmer ju inte riktigt.

Visa signatur

1