Permalänk

Varför ingen C More app på LG TV?

Någon som vet varför det inte finns en C More app för LG TV när det finns för Samsung? Är det C More som prioriterar Samsung framför LG eller LG som inte vill ha en C More app av någon anledning?

Permalänk

Troligen för att det kostar tid och pengar och utveckla samma app till femhundraelva olika tvos.
Där AppleTv, AndroidTv, Tizen(Samsungs) är nog de största os som prioriteras.
Rätt lösning vore att om en tv-tillverkare väljer en egen os, så se ändå till så den kan spela upp AndroidAppar.

*edit*
Jag hör många gnälla på avsaknad av Cmore på facebook hos LG. Där LG svarade att de ej visste när/om stödet kommer att komma.

Permalänk

Skumt kan jag ändå tycka att man som leverantör av en streamingtjänst inte ser till att ha stöd för de största märkena av TV-apparater på marknaden. Oavsett OS. Den listan finns ju garanterat LG med på.

Well, i slutändan innebär det ju bara att jag som kund röstar med fötterna och tackar för mig när det gäller C More. Ska bara kolla klart de nya Beck-filmerna först.

Permalänk

Här har du ett några svar som cmore gav på saken: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=720850171446749&i...
Det byråkratiska att de i dagsläget ej har något svar, men det kan komma.

Angående konstigt så kan man tycka detta och jag kan hålla med när cmore är så himla stor. De som har LG tvapparater har ofta väldigt dyra tv-apparater som de säkerligen använder mycket och köper många filmtjänster som cmore förlorar då de väljer andra filmtjänster..

Jag själv är som jag skrev i mitt första inlägg för lite standardiseringen. Det går inte ha hur många olika versioner av appar som helst som gör i princip samma sak men ska utvecklas med olika verktyg bara för sakens skull. Detta leder till när jag själv ska köpa ny tv i år så ser jag till att den har AndroidTv.

Viaplay har Beckfilmerna. Men de tar typ 49kr/st att hyra dem. Google play tar 29kr/st för de lite äldre.

*edit*
Detta med att utveckla till olika plattformar var en av orsakerna till varför Microsoft Phone gick under. Utvecklare utvecklade till Android och iOS, sedan fanns det den där lilla Microsoft Phone som knappt gav någon försäljningen men tog lika lång tid att utveckla till och då skippade de den.

Permalänk
Medlem

Självklart irriterande, och svaret är nog i tråden.

En Chromecast kommer ju förbi det men kanske inte superkul.

Permalänk

Är helt med på vad du menar men med tanke på att Samsung och LG är de två största leverantörerna av TV i världen har jag väldigt svårt att förstå hur man som C More väljer att inte se till att ha stöd för båda dessa. De kanske bara hade otur när de tänkte.

Hittade den här artikeln, undrar om C More läst den...

https://hitechglitz.com/sweden/varannan-tv-som-saldes-varlden...

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Självklart irriterande, och svaret är nog i tråden.

En Chromecast kommer ju förbi det men kanske inte superkul.

Japp, finns såklart lösningar och just nu kan jag kolla via min Tele2 Tv-hub men som skrevs ovan...med tanke på att många som väljer LG TV gör det är för att de har höga krav på kvalitet och är beredda att betala för det. Med andra ord en målgrupp kunder som de flesta företag brukar vara väldigt intresserade av.

Uppenbarligen inte C More 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Japp, finns såklart lösningar och just nu kan jag kolla via min Tele2 Tv-hub men som skrevs ovan...med tanke på att många som väljer LG TV gör det är för att de har höga krav på kvalitet och är beredda att betala för det. Med andra ord en målgrupp kunder som de flesta företag brukar vara väldigt intresserade av.

Uppenbarligen inte C More 🙂

Med tanke på bildkvaliteten hos Cmore - nej, det är inte en målgrupp de är siktar in sig på. 😁

Nånstans är det väl så att det just nu är svårt att rekrytera skickliga programmerare till den här typen av jobb, och då får man prioritera. AndroidTV och AppleTV går garanterat först, och sen får man se hur långt resurserna räcker.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Var skoj (eller mer tragikomiskt) att läsa alla inlägg i den länkade FB-tråden. Skulle nästan kunna tänka mig att skaffa ett FB-konto bara för att vara med och spy dynga över C More 😂

Permalänk

Jaja, dags att kolla en Beckfilm här. Blev på tjejens Samsung ikväll 😉

Önskar er alla en trevlig kväll och helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Jaja, dags att kolla en Beckfilm här. Blev på tjejens Samsung ikväll 😉

Önskar er alla en trevlig kväll och helg!

Ladda ner Cmore-appen till mobilen och streama till TV'n Fungerar utmärkt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Ladda ner Cmore-appen till mobilen och streama till TV'n Fungerar utmärkt.

Försökte faktiskt det eftersom det först var problem att få igång C More på tjejens Samsung men fick det inte att funka. När jag tryckte på ikonen i appen för att casta var listan över enheter att casta till tom.

Fick sen dock igång C More appen i hennes TV. Så allt frid och fröjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Ladda ner Cmore-appen till mobilen och streama till TV'n Fungerar utmärkt.

Men kan man streama i 4K från IOS/windows genom AirPlay 2?

Permalänk
Medlem

Det finns nu en app men jag kan inte starta programmen. Bara är helt dött när jag trycker Spela.

Permalänk
Medlem

Eller så kollar man vilka appar TV'n stödjer innan man köper TV'n och så köper man en TV som har det stöd man behöver.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Eller så kollar man vilka appar TV'n stödjer innan man köper TV'n och så köper man en TV som har det stöd man behöver.

Problemet är att det är väldigt många appar att kolla och alla vet inte vilka filmappar som de kommer använda under tvn livstid.
Nå jag själv har länge tänkt som du och spanar i GoogleTv, men utbudet av TV är så litet. Speciellt för mig som vill köpa en tv vid Megarea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Det finns nu en app men jag kan inte starta programmen. Bara är helt dött när jag trycker Spela.

Tack för att du uppmärksammade detta för mig!

Installerat nu och det fungerar utmärkt för min del, spelar upp utan problem.

Önskar bara att de kunde släppt detta innan hela jävla fotbollssäsongen var slut. Men men.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Eller så kollar man vilka appar TV'n stödjer innan man köper TV'n och så köper man en TV som har det stöd man behöver.

Om jag hade fått välja mellan att välja en TV JAG VILL HA och köpa en extern Android TV-sticka, Apple TV eller dylikt för under tusingen extra. Istället för att köpa en TV jag inte vill ha enbart pga appar så vet jag vad jag hade valt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Problemet är att det är väldigt många appar att kolla och alla vet inte vilka filmappar som de kommer använda under tvn livstid.
Nå jag själv har länge tänkt som du och spanar i GoogleTv, men utbudet av TV är så litet. Speciellt för mig som vill köpa en tv vid Megarea.

En Chromecast funkar annars. Det känns kanske surt att behöva det med en ny TV, men förr eller senare hade ju teven ändå blivit föråldrad och tappat appar och behövt något sånt.

Permalänk

Kan förstå att de inte gör någon app till LG, svårt att veta livslängden när det kommer nytt OS varje år.

Jag brukar rekommendera folk som köper TV att bara gå på bildkvalitet, skit fullständigt i mjukvaran, den har ändå så kort livslängd. Det finns få incitament för TV-tillverkare att uppdatera äldre modeller, och därmed begränsas utvecklares möjlighet att uppdatera apparna.

För appar tycker jag det är bättre att köpa en AppleTV eller Chromecast.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K | ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | ASUS P8Z77-V | BenQ 24" XL2410T 120Hz | Windows 7

Permalänk
Skrivet av Fredrik.:

Det finns nu en app men jag kan inte starta programmen. Bara är helt dött när jag trycker Spela.

Skönt att appen äntligen är uppe!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Både LG och C more har nu fungerande appar på LG's WebOS! Tror man behöver ha WebOS 4.0 eller högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBadBoogie:

.with a 100MBps LAN port that doesn't allow full 4K + Atmos and NO way uncompressed 8K (even though rez is just 4K). Shortcomings like this 2022 shows that smart TV is still just for the common dude....Ill use mine as a bedroom TV or return it.

De flesta TVs har faktiskt bara 100 Mbit/s LAN port (tror du skrev fel med 100 MB/s). Det har väl förhoppningsvis börjat gå mot att 1 Gbit/s port blir vanligare och vanligare. Men skit i LAN-porten, jag kör min 4 år gamla TV med WiFi och får ut fulla 500/500 via nätverket. Slipper dessutom kabel på det viset. 500/500 Mbit/s hindrar inte bildkvalitet för mig på något sätt än iaf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro