Laptop för gaming och lite annat som tex redigering

Permalänk
Medlem

Laptop för gaming och lite annat som tex redigering

Hej!

Det är så att jag just nu äger en Acer Predator Helios 300 och den presterar bra tycker jag. Dock tycker jag fläktarna låtar alldeles för mkt framförallt när man spelar mer krävande spel.
En stor anledning till varför jag vill byta är just för att jag vill ha en laptop där fläktarna inte låter genom mina hörlurar.

Ser lite här på forumet att Acers laptops inte nämns särskilt ofta och att märken som tex Lenovo nämns oftare.
Skulle ni rekommendera annat märke än Acer gällande ljudnivå?

Tacksam för alla svar!

Mvh,
Benjamin

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Hej!

Det är så att jag just nu äger en Acer Predator Helios 300 och den presterar bra tycker jag. Dock tycker jag fläktarna låtar alldeles för mkt framförallt när man spelar mer krävande spel.
En stor anledning till varför jag vill byta är just för att jag vill ha en laptop där fläktarna inte låter genom mina hörlurar.

Ser lite här på forumet att Acers laptops inte nämns särskilt ofta och att märken som tex Lenovo nämns oftare.
Skulle ni rekommendera annat märke än Acer gällande ljudnivå?

Tacksam för alla svar!

Mvh,
Benjamin

Det finns två sätt att få ner fläktljudet: Större och långsammare fläktar eller lägre energiförbrukning - och lägre energiförbrukning är inte ännu ett alternativ på Windowssidan.
I verkligheten har du då ett val för att få ner fläktljudet idag om du vill göra vad du beskriver: skaffa en stationär dator med bra kylningsdelar.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är ju bättre hörlurar kanske? För så mycket mer högljud än andra laptops kan den inte vara. Jag hör inte mina på Max genom mina hörlurar

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|