Permalänk
Medlem

Speldator Säljes eller Bytes

Hej har en dator jag funderar på att sälja eller byta mot konsol helst Playstation PRO eller Playstation 5 Plus eventuellt mellanskillnaden till mig.

Jag väljer själv vem jag vill sälja till eller inte sälja alls eller byta bort den om jag inte får tillräckligt bra bytesförslag.

-Chassi är okänt
-CPU kylare Aerocool Cylon 4F
-CPU Amd Ryzen 5 5600G
-Bluray CD
-Thermalake 600W RGB
-Corsair LPX 2x8 DDR4 3600MHz
-Asus TUF Gaming B550-Plus AM4 Socket
-Kingston SSD 240GB
-Samsung SSD 970 EVO Plus 2TB
-Mekanisk hårddisk 1TB minns ej namnet
-Asus Geforce RTX 3050 OC 8GB

Sitter lite fractal rgb fläktar i också 2x120mm

Tillbehör
-Asus Rog Gladius II Core mus
-Deltaco Gaming DK120
-Samsung 27 Curved gamingskärm C27RG50 240Hz

OS Windows 11 Home x64 Kod finns!

Datorn fungerar utmärkt men jag är mer Playstation kille så därför jag vill byta eller sälja vi får se hur det blir!

Jag vet inte vad man ska ta för grejerna säljer allt i ett isf inget säljs separat!

Jag köpte allt från en vän och kartonger till sakerna finns kvar också men jag vet inte hur gammalt allt är exakt men det är i bra skick förutom ena SSD hade 84% Hälsa enligt HD Sentinel

Läs hela annonsen här

Permalänk

4000+f dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

4000+f dator

Nej tack. Det är lite för lite anser jag. och som jag skrivit inget säljs separat.

Permalänk
Medlem

4500:- hämtas

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

4500:- hämtas

kollar man nypris på allt så hamnar man runt 20k, nu är det inte nytt men har svårt att tro att det är värt 4500kr endast.. skambud undanbedes tack

Permalänk
Skrivet av perra234:

kollar man nypris på allt så hamnar man runt 20k, nu är det inte nytt men har svårt att tro att det är värt 4500kr endast.. skambud undanbedes tack

Har svårt att tro någon här hade betalat mer än 6000 för datorn. Tror du jag trollade fram priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Har svårt att tro någon här hade betalat mer än 6000 för datorn. Tror du jag trollade fram priset?

6000 för enbart datorn är överpris enligt mig och troligtvis andra här på forumet. Att förvänta sig 14k är lite väl att ta i. Sålde min 12700k, 32gb ram, 3090 etc för 25k för 2 mån sen och då byggdes den för 5 månader sedan för närmare 45k

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Skrivet av ottomanslap:

6000 för enbart datorn är överpris enligt mig och troligtvis andra här på forumet. Att förvänta sig 14k är lite väl att ta i. Sålde min 12700k, 32gb ram, 3090 etc för 25k för 2 mån sen och då byggdes den för 5 månader sedan för närmare 45k

Japp 6000kr kan vara svettigt, beroende på hur han presenterar datorn. Sålde min 3080 r7 5800x för 14 lök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Har svårt att tro någon här hade betalat mer än 6000 för datorn. Tror du jag trollade fram priset?

Säljer inte separat heller utan allt i ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Har svårt att tro någon här hade betalat mer än 6000 för datorn. Tror du jag trollade fram priset?

Fått flera dms att du skambudar folk tydligen men jag vet inte

Permalänk
Medlem

2TB ssd är en M2 glömde skriva det i annonsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

6000 för enbart datorn är överpris enligt mig och troligtvis andra här på forumet. Att förvänta sig 14k är lite väl att ta i. Sålde min 12700k, 32gb ram, 3090 etc för 25k för 2 mån sen och då byggdes den för 5 månader sedan för närmare 45k

Undrar vad exakt det är som gör att en dator som är relativt bra sjunker såpass i pris inkl skärm och tangentbord eller hela rubbet bara nyfiken? För jag kollade vad allt kostar nytt och den är bara ett par månader gammal enligt min kompis jag köpte den från. Skärmen är dock inte ny men i väldigt bra skick. Mus helt ny och musmattan med och en Wi-Fi USB. Har alla kartonger till också. Liksom bara Windows kostar 1300 spänn , grafikkort nästan 4500kr mobo 1500kr ja man kan ju räkna ihop vad allt blir etc, så varför så lite?

Permalänk
Skrivet av perra234:

Fått flera dms att du skambudar folk tydligen men jag vet inte

Gör en tråd och fråga om värdering om du inte tror mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perra234:

Undrar vad exakt det är som gör att en dator som är relativt bra sjunker såpass i pris inkl skärm och tangentbord eller hela rubbet bara nyfiken? För jag kollade vad allt kostar nytt och den är bara ett par månader gammal enligt min kompis jag köpte den från. Skärmen är dock inte ny men i väldigt bra skick. Mus helt ny och musmattan med och en Wi-Fi USB. Har alla kartonger till också. Liksom bara Windows kostar 1300 spänn , grafikkort nästan 4500kr mobo 1500kr ja man kan ju räkna ihop vad allt blir etc, så varför så lite?

Delarna som är använda är inte direkt högpresterande, speciellt GPU. Att man kan få bättre delar begagnat för samma pris oavsett om det är 2 månader gammalt eller 2 år gammalt sänker värdet väldigt mycket. Tänk att jag torskade ca 50% av värdet på allt det senaste både GPU och CPU (det bästa som fanns att köpa i princip).

Chassit ser ut att komma från stenåldern också med massor av repor i glaset av bilden att döma.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad